// دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱

جمع بندی روز سوم رویداد کپکام کاپ 2018؛ از ادامه موفقیت گچیکون تا عرضه کاراکتر کاگه

در جریان روز سوم رویداد کپکام کاپ 2018، هشت بازیکن نهایی برای دریافت جایزه ۲۵۰ هزار دلاری با یکدیگر مبارزه کردند.

بالاخره مسابقات کپکام کاپ 2018 به آخرین روز خود رسید؛ جایی بازیکنان برتر Street Fighter V در دو براکت بازنده و برنده، باید با یکدیگر مبارزه می‌کردند تا در نهایت بتوانند جایزه ۲۵۰ هزار دلاری کپکام کاپ را از آن خود کنند. در جریان اولین مسابقه براکت برنده‌ها، گچیکون به مصاف بونچان رفت. در این بازی بونچان کاراکتر نش را برداشت تا بتواند عملکرد بهتری را در مقابل کاراکتر رشید از خود به‌نمایش بگذارد. در جریان یک بازی بسیار نزدیک و هیجان‌انگیز، گچیکون توانست عملکرد بسیار خوبش را ادامه دهد و بونچان را با نتیجه ۳-۲ شکست داد. نکته‌ی جالب این است که گچیکون تا قبل از مسابقه‌ی خود مقابل بونچان حتی یک بازی را هم نباخته بود. در جریان دومین بازی براکت برنده‌ها هم فوجیمورا با کاراکتر ایبوکی به مصاف جاستین وانگ با کاراکتر منات رفت. تمامی هواداران و مخاطبان بازی استریت فایتر 5، جاستین وانگ را به‌عنوان یک بازیکن بسیار تدافعی می‌شناسند. دیشب هم وی عملکردی بسیار تدافعی را از خود به‌نمایش گذاشت، اما در انتها این فوجیمورا بود که با نتیجه ۳-۱ جاستین وانگ را به براکت بازنده‌ها فرستاد.

روز سوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

از آن سوی میدان و براکت بازنده‌ها هم شاهد بازی‌های هیجان‌انگیزی بودیم. در اولین مسابقه ایتاباشی زانگیف با کاراکتر ابیگیل توانست انگری برد با کاراکتر زکو را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و حریف جاستین وانگ در دور بعد شود. در دومین بازی براکت بازنده‌ها هم سین با کاراکتر ایبوکی در مقابل موموچی با کاراکتر کالین قرار گرفت. موموچی متاسفانه نتوانست به عملکرد خوب خود ادامه دهد و با نتیجه‌ی ۳-۱ شکست خورد. برنده‌های براکت بازنده‌ها برای رسیدن به فینال بازنده‌ها باید یک بازی دیگر را هم انجام می‌دادند. در جریان بازی‌های بعدی نوبت به ایتاباشی زانگیف و جاستین وانگ رسیده بود تا بهترین عملکردشان را روبه‌روی یکدیگر به‌نمایش بگذارند؛ زیرا بازنده از دور مسابقات حذف می‌شد. در این بازی ایتاباشی زانگیف در ابتدا عملکرد خوبی را به‌نمایش نگذاشت، اما در ادامه توانست به‌خوبی جریان بازی را به‌دست بگیرد و با نتیجه ۳-۲ جاستین وانگ را از دور مسابقات حذف کرد. در نبرد بعدی هم سین توانست با نتیجه ۳-۲ بونچان با کاراکتر کارین را حذف کند تا در نیمه‌نهایی بازنده‌ها، حریف ایتاباشی زانگیف شود.

روز سوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

حال نوبت به فینال براکت برنده‌ها می‌رسید تا برنده، راهی فینال بزرگ شود. در این مسابقه فوجیمورا مقابل گچیکون قرار گرفت. گچیکون جزو آن دسته از بازیکن‌هایی بود که در همان ابتدای مسابقه عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و با چهره‌ی مصمم خود، رقبا را از میان بر می‌داشت. در مسابقه‌ی فینال براکت برنده‌ها وی توانست با نتیجه ۳-۲ فوجیمورا را در یک بازی بسیار نزدیک شکست بدهد و راهی فینال بزرگ شود. این در حالی است که در نیمه‌نهایی براکت بازنده‌ها، سین مقابل ایتاباشی زانگیف قرار گرفت. ایتاباشی زانگیف با کاراکتر ابیگیل در جریان یک مسابقه‌ی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر، سین را با نتیجه ۳-۱ از میان برداشت و راهی فینال شد تا مقابل یک ایبوکی پلیر دیگر قرار بگیرد. در جریان مسابقه‌ی فینال براکت بازنده‌ها کار ایتاباشی زانگیف کمی سخت شد، اما در نهایت توانست با نتیجه ۳-۲ فوجیمورا را شکست دهد.

روز سوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

در انتها به‌سراغ آخرین مسابقه‌ی Capcom Cup 2018 و جدال برای کسب جایزه‌ی ۲۵۰ هزار دلاری می‌رویم. فینال این دوره را می‌توان یکی از هیجان‌انگیز‌ترین فینال‌های کپکام کاپ چند سال اخیر دانست. در ابتدا ایتاباشی زانگیف توانست براکت را ریست کند و با نتیجه ۳-۰ گچیکون را شکست داد، اما گچیکون در سه بازی بعدی توانست جریان بازی را در دست بگیرد و با نتیجه ۳-۱ ایتاباشی زانگیف را شکست داد و قهرمان کپکام کاپ ۲۰۱۸ شد. پس از تمام شدن مسابقات و اهدا جوایز یوشینوری اونو، تهیه کننده Street Fighter V، روی صحنه آمد و جوایز را تقدیم بازیکنان کرد. با این حال بازیکنان منتظر معرفی کاراکترهای فصل چهارم بودند، اما خبری از این مورد نبود و یوشینوری اونو کاراکتر کاگه (اویل ریو) را با انتشار یک ویدیو بسیار هیجان‌انگیز و تماشایی معرفی کرد. کاراکتر کاگه هم‌اکنون در دسترس بازیکنان قرار گرفته است.

روز سوم مسابقات کپکام کاپ ۲۰۱۸

در ادامه می‌توانید جدول رتبه‌ی بازیکنان را در کپکام کاپ ۲۰۱۸ مشاهده کنید.

رتبهاسم بازیکن
کاراکتر
۱گچیکونرشید
۲ایتاباشی زانگیفابیگیل
۳فوجیموراایبوکی
۴سینایبوکی
۵جاستین وانگمنات
۵بونچانکارین و نش
۷انگری بردزکو
۷موموچیکالین


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده