نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: بازگشت Red Dead Redemption 2 به صدر

Red Dead Redemption 2 پس از چند هفته دوری از صدر، این هفته دوباره به رتبه اول جدول فروش هفتگی انگلستان رسید. 

هفته پیش شاهد انتشار بازی Super Smash Bros. Ultimate کمپانی نینتندو بودیم که توانست در هفته اول انتشار هم به رتبه نخست جدول فروش هفتگی انگلستان برسد. با این حال صدرنشینی این بازی مبارزه‌ای خیلی دوامی نداشت و در هفته منتهی به ۲۴ آذر، بازی Red Dead Redemption 2 توانست پس از چند هفته دوری از صدر دوباره به رتبه اول برسد. ساخته راک‌استار گیمز صعودی یک پله‌ای داشته و باید منتظر ماند و دید که آیا قادر خواهد بود در هفته‌های آینده هم صدر جدول را حفظ کند یا خیر. 

اما در رتبه دوم جدول این هفته شاهد بازی فیفا 19 هستیم که این اثر ورزشی هم یک پله صعود نسبت به هفته قبل داشته است. رتبه سوم در اختیار بازی Call of Duty: Black Ops 4 است که صعود قابل توجه چهار پله‌ای را تجربه کرده و به‌نظر می‌رسد که دوباره مورد توجه طرفداران بازی‌های شوتر قرار گرفته است. رتبه چهارم جدول فروش هفتگی انگلستان برای سه هفته متوالی در اختیار بازی Battlefield V بود که این هفته این وضعیت دست‌خوش تغییر شد و Super Smash Bros. Ultimate که صدر جدول را از دست داده، با سه پله سقوط جای بتلفیلد V را گرفت و در رتبه چهارم قرار گرفت. 

Battlefield V

رتبه پنجم جدول این هفته درست مثل هفته پیش در اختیار بازی Mario Kart 8 Deluxe قرار دارد و در رتبه شِشُم شاهد بازی Spyro Reignited Trilogy هستیم که دو پله صعود را تجربه کرده است. بتلفیلد V پس از از دست دادن جایگاه چهارم، با سقوطی سه پله‌ای به رتبه هفتم رسیده است و در رتبه هشتم هم شاهد بازی Forza Horizon 4 هستیم؛ بازی انحصاری کمپانی مایکروسافت که یکی از بهترین صعود‌ها را در بین بازی‌های این هفته تجربه کرده از و رتبه ۱۷ به رتبه هشتم رسیده است. Spider-Man، ساخته تحسین‌شده استودیو اینسامنیاک گیمز، این هفته در رتبه نهم جدول دیده می‌شود و این به معنی بازگشت دوباره این بازی به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته است. اسپایدرمن هفته پیش در رتبه یازدهم قرار گرفته بود. 

در نهایت در رتبه دهم جدول هم شاهد بازگشت یک بازی دیگر به جمع ۱۰ بازی پرفروش هستیم و Crash Bandicoot N. Sane Trilogy توانسته با صعودی دو پله‌ای نسبت به هفته پیش به این رتبه برسد. بدین ترتیب هر دو مجموعه بازی ریمستر‌شده کمپانی اکتیویژن یعنی Spyro و Crash Bandicoot در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته قرار گرفته و شرایط خوبی برای این شرکت رقم زده‌اند. تغییرات جدول همچنین باعث شد تا برخی بازی‌ها جایگاه‌شان در بین ۱۰ بازی پرفروش را از دست بدهند و برای مثال Just Cause 4 که هفته پیش کارش را در رتبه شِشُم آغاز کرده بود، این هفته تا رتبه سیزدهم سقوط داشته است و Pokémon: Let's Go, Pikachu و Fortnite: Deep Freeze Bundle هم که هفته پیش دو رتبه آخر ۱۰ بازی پرفروش را در دست داشتند، این هفته به ترتیب در رتبه‌های یازدهم و دوازدهم دیده می‌شوند. 

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۲Red Dead Redemption 2-
۲۳FIFA 19-
۳۷Call of Duty: Black Ops 4-
۴۱Super Smash Bros. Ultimateاز دست دادن صدر
۵۵Mario Kart 8 Deluxeحفظ رتبه هفته پیش
۶۸Spyro Reignited Trilogy-
۷۴Battlefield V-
۸۱۷Forza Horizon 4بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۹۱۱Spider-Manبازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۱۰۱۲Crash Bandicoot N. Sane Trilogyبازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع چارت ترک
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده