نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

شکست تجاری و ضرر هنگفت فیلم Mortal Engines

پس از افتتاحیه بسیار ضعیف، فیلم Mortal Engines ممکن است بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ضرر مالی برای سازندگانش به همراه داشته باشد.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم Mortal Engines (موتورهای فانی) بزرگترین شکست تجاری سال را به خود اختصاص داده است. این فیلم پسا آخرالزمانی که از جمعه هفته گذشته اکرانش را در آمریکای شمالی آغاز کرد، تنها ۷.۵ میلیون دلار در سه روز نخست اکرانش فروخت تا با احتساب ۳۴.۸ میلیون دلاری که در دیگر کشورهای جهان تا به امروز فروخته، در مجموع تنها ۴۲.۳ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و یک شکست تجاری بسیار بزرگ را در کارنامه خود ثبت کند. بودجه فیلم Mortal Engines بدون در نظر گرفتن هزینه تبلیغات ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده است که این موضوع بدان معناست که این فیلم ممکن است بیش از هزینه ساخت آن برای سازندگانش ضرر مالی به بار بیاورد. 

همچنین طبق گفته سینمااسکور، فیلم Mortal Engines نمره B- از تماشاگران نیز دریافت کرده است و این موضوع خبر خوبی برای سازندگان فیلم نیست و با توجه به رقیبانی که در گیشه دارد، بسیار بعید است که شاهد جبران این فروش در ایام کریسمس و تعطیلات سال نو باشیم. در حال حاضر انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی) که با تحسین منتقدان و استقبال بسیار گسترده تماشاگران مواجه شده، اکرانش را همزمان با فیلم Mortal Engines آغاز کرده است و طی این هفته شاهد اکران فیلم Mary Poppins Returns (مری پاپینز باز می‌گردد)، فیلم Aquaman (آکوامن) و فیلم Bumblebee (بامبل‌بی)، نیز خواهیم بود.

همچنین قابل پیش بینی است که تمرکز بیشتر کمپانی یونیورسال پیکچرز در تعطیلات امسال روی انیمیشن The Grinch (گرینچ) خواهد بود که در حال ادامه دادن به فروش بسیار خوبش در گیشه است. هرا هیلمار، هوگو ویوینگ، رابرت شیهان، رونان رافتری، استفن لانگ، جیهائه، لیلا جرج، پاتریک مالاهید، کالین سالمون، سوفی کاکس، مارک هادلو و رجه جین پیج، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Mortal Engines حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده کریستین ریورز بوده و پیتر جکسون به‌عنوان تهیه کننده اجرایی در این پروژه حضور داشته است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده