نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

واکنش منتقدان به انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse) اکران شد و توانست توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کند و امتیازهای خوبی از آنها بگیرد.

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse یا در زبان فارسی «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی، انیمیشن و خانوادگی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) و کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) است که به‌دست باب پرشچتی و پیتر رمزی، کارگردان انیمیشن Rise of the Guardians (ظهور نگهبانان) و انیمیشن Monsters vs. Aliens: Mutant Pumpkins from Outer Space و همچنین رادنی راثمن، تهیه کننده فیلم Popstar: Never Stop Never Stopping (ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند)، نویسنده فیلم 22 Jump Street (خیابان جامپ شماره ۲۲) و فیلم Grudge Match (مبارزه کینه) ساخته شده است. در انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون شامیک مور صداپیشه شخصیت مایلز مورالز/اسپایدرمن، جیک جانسون صداپیشه شخصیت پیتر بنجامین پارکر/اسپایدرمن، هیلی استاینفلد صداپیشه شخصیت گوئن استیسی/اسپایدر وومن، ماهرشالا علی صداپیشه شخصیت ارون دیویس/پراولر، برایان تایری هنری صداپیشه شخصیت جفرسون دیویس (پدر مایلز)، لیلی تاملین صداپیشه شخصیت می پارکر، لونا لارن ولر صداپیشه شخصیت ریو مورالز (مادر مایلز)، جان مولانی صداپیشه شخصیت پیتر پورکر/اسپایدر هم، کیمیکو گلن صداپیشه شخصیت پنی پارکر، نیکولاس کیج صداپیشه شخصیت اسپایدر نوآ و لیو شرایبر صداپیشه شخصیت ویلسون فیسک/کینگ پین و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی در تاریخ ۱ دسامبر سال جاری (۱۰ آذر) در سالن نمایش فاکس (Regency Village Theater) که در شهر لس آنجلس قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۸۷ را از بین ۴۶ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این اثر برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آذر ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. این انیمیشن بعد از اکران، با حجم زیادی از امتیازات و نظرات مثبت منتقدان روبه‌رو شد و افراد خیلی زیادی این اثر را تحسین کردند. علاوه بر این، این انیمیشن در هفتاد و ششمین مراسم جایزه گلدن گلوب و همچنین بیست و چهارمین مراسم جایزه گزینش منتقدان فیلم نامزد شده است. انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse توسط دو همکار بسیار خلاق و حرفه‌ای با نام‌های فیل لرد و کریستوفر میلر که همچنین کارگردانی انیمیشن The Lego Movie (فیلم لگو) و فیلم خیابان جامپ شماره 21 را نیز بر عهده داشتند، تهیه و تولید شده است.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse در سالن نمایش Regency Village Theater و همچنین نمایش عمومی آن در سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این اثر منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

تمرکز بیشتر داستان انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی روی داستان خاستگاه شخصیت مایلز مورالز و اینکه چگونه یک نوجوان دانش‌آموز مقطع دبیرستان بعد از مرگ پیتر پارکر بُعد خودش، تبدیل به اسپایدرمن جدید می‌شود، است. برای اولین بار، یک اثر اسپایدرمنی قرار است حول محور شخصیت مهمی بچرخد که برخلاف تصور و انتظار همه، پیتر پارکر نیست. همانطور که در تریلرها هم نشان داده شد، شخصیت پیتر پارکر قرار است در این انیمیشن حضور داشته باشد اما یک نسخه بزرگ‌تر و کمی خسته و بی‌روح‌تر نسبت به نسخه‌ی دیگری که در یک بعد دیگر وجود دارد، خواهد بود. حال این پیتر پارکر قرار نیست تنها متحد عنکبوتی و خزنده‌ای باشد که از بعد دیگری آمده و قرار است به مایلز کمک کند.

spiderman: into the spider-verse

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse بیندازیم:

تای بر | بوستون گلوب

۱۰۰ از ۱۰۰

یکی از شگفت انگیزترین و خلاقانه‌ترین آثاری که در سال جاری به روی پرده سینما رفته است؛ حتی شاید یکی از بهترین آنها هم به حساب بیاید.

مت میتوم | توتال فیلم

۱۰۰ از ۱۰۰

یک اقتباس جدید بسیار زیبا و هیجان‌انگیز؛ اقتباسی که پیش از این شاید شما اصلا نیاز به آن را احساس نکرده بودید. این انیمیشن پر از صحنه‌های خنده‌دار و طنز و دارای روح است و جلوه‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

ویلیام بیبیانی | TheWrap

۹۲ از ۱۰۰

این انیمیشن، اثر فوق‌العاده هیجان انگیزی محسوب می‌شود، سرتاسر آن پر از صحنه‌های احساسی و خنده‌دار است و تماشای آن واقعا لذت دارد. به راحتی می‌توان گفت که بعد از فیلم Spider-Man 2 (اسپایدر-من 2)، این انیمیشن بهترین اثری محسوب می‌شود که با محوریت اسپایدرمن ساخته شده است.

ای. او. اسکات | نیویورک تایمز

۹۰ از ۱۰۰

انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی یکی از عناصر حیاتی‌ای را که آثار ابرقهرمانی اخیر کاملا فاقد چنین عنصری بودند، در خودش دارد؛ این عنصر حیاتی هم چیزی نیست جز سرگرم کنندگی.

Spider-Man: Into the Spider-Verse

پیتر تراورس | رولینگ استون

۹۰ از ۱۰۰

این انیمیشن نه تنها حماسی‌ترین و جذاب‌ترین اثری محسوب می‌شود که تا به امروز با محوریت اسپایدرمن ساخته شده، بلکه به جرئت می‌توان گفت که یکی از آثاری است که امسال تا به این لحظه اکران شده‌اند.

کریستی لمیر | RogerEbert.com

۸۸ از ۱۰۰

شاید یک کار شاهکار غیرممکن به نظر برسد و نشدنی باشد اما به نوعی، باب پرشچتی، پیتر رمزی و رادنی راثمن که کارگردانان این اثر هستند، کاری کردند که هیجان و روح تازه‌ای به آثار کامیک بوکی اعطا کرده‌اند. مدلی که آنها با تن، شکل و بافت این اثر بازی می‌کنند، کاملا مبتکرانه و فوق‌العاده شاداب است.

سورن اندرسون | سیاتل تایمز

۸۸ از ۱۰۰

انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse یک سرگرمی خالص و کامل است؛ از همان ابتدا تا انتها، بدون هیچ مکث و توقفی.

راجر مور | مووی نیشن

۵۰ از ۱۰۰

نه، کمپانی سونی انیمیشن نباید اجازه می‌داد که انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse در این شرایط و وضعیت مسخره، تاریک و بسیار مسخره، از درهای کمپانی خارج شود و به روی پرده سینماها برود.

لازم به ذکر است که انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی جایگاه بیست و هشتم را در لیست بهترین آثار و جایگاه شصت و چهارم را در لیست مورد بحث‌ترین آثار سینمایی ۲۰۱۸ کسب کرده است. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای بسیار خوب و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با انیمیشن خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Spider-Man: Into the Spider-Verse


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده