نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷

صحبت‌های هیدئو کوجیما در مورد شکل‌گیری استودیوی مستقل Kojima Productions

هیدئو کوجیما، بازی‌ساز مطرح ژاپنی، در مورد ماجراهای سه سال پیش و تأسیس استودیوی خود بعد از جدایی از کونامی صحبت کرده است.

حدود سه سال از روزی که هیدئو کوجیما استودیوی مستقل خود را تأسیس کرد می‌گذرد؛ استودیویی با عنوان کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) که البته از سال‌ها قبل هم با این نام زیر نظر کونامی (Konami) مشغول به کار بود، ولی در سال ۲۰۱۵ و بعد از اختلافاتی که بین کونامی و خالق Metal Gear Solid رخ داد، توسط کوجیما به عنوان یک استودیوی مستقل از زیر سایه کونامی خارج شد.

سال ۲۰۱۶ بود که کوجیما لوگوی جدید استودیوی خود را با نام Ludens معرفی کرد؛ لوگویی عجیب که یک جمجمه را درون کلاهخودی با شکل و شمایل مدرن نمایش می‌داد. بعد از آن هم اولین بازی کوجیما پروداکشنز (در قالب یک استودیوی مستقل) معرفی شد و نام بازی Death Stranding از همان زمان به لطف تریلرهای عجیب خود بر سر زبان‌ها افتاد.

اکنون مدت‌ها بعد از آن دوران، کوجیما در توییتر به صحبت در مورد این اتفاقات پرداخته است:

زمانی که کوجیما پروداکشنز را تأسیس می‌کردم [به عنوان یک استودیوی مستقل]، تنها یک لوگو در اختیار داشتم. نه خبری از طراحان و بازی‌سازها بود، نه موتور گرافیکی و امکانات فنی و نه حتی دفتر کار. ایده‌های اولیه بازی را هم زمانی دنبال می‌کردم که در حال جذب نیرو و و سایر احتیاجات استودیو بودم. اکنون سه سال از آن روزها می‌گذرد و بی‌وقفه در حال کار روی بازی هستیم؛ موضوعی که باعث می‌شود بالاخره بعد از پشت سر گذاشتن آن دوران احساس خوبی پیدا کنم.

Ludens

Ludens، نماد کوجیما پروداکشنز

Death Stranding هم برای کوجیما به عنوان اولین بازی مستقل او بعد از جدایی از کونامی و هم برای سونی به عنوان ناشر آن از اهمیت بالایی برخوردار است و کوجیما در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عطش طرفدارانش برای تجربه بازی‌های جدید خود اشاره می‌کند:

وقتی که تصمیم گرفتم به یک بازی‌ساز مستقل تبدیل شوم، ۵۲ سال داشتم. آن روزها افراد خانواده و نزدیکانم به من می‌گفتند این کار را رها کن و بازنشسته شو، ولی دوستان بازی‌ساز من در سراسر دنیا که زندگی خود را وقف ساخت بازی‌های ویدیویی کرده‌اند، به من گفتند مردم زیادی همچنان منتظر تجربه بازی‌های بیشتر از تو هستند و به کار خودت ادامه بده.

بازی Death Stranding با حضور افرادی چون نورمن ریداس و مدس میکلسن برای پلی استیشن 4 در دست ساخت است و شاید در نهایت اثری بسیار متفاوت نسبت به انتظارات ما باشد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده