نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴

سازندگان Until Dawn بازی Shattered State را عرضه کردند

بازی Shattered State توسط سازندگان Until Dawn عرضه شد. این بازی واقعیت مجازی، برای پلتفرم گوگل دی دریم طراحی شده است.

استودیو سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games) که بیش از هر چیز به خاطر تولید بازی Until Dawn برای پلی استیشن 4 شهرت دارد، بعد از معرفی بازی The Dark Pictures: Man of Medan در ماه‌های گذشته، این بار اثر جدیدی را در قالب یک بازی واقعیت مجازی (VR) معرفی و عرضه کرده است که مدتی قبل هم نشان تجاری آن ثبت شده بود؛ بازی Shattered State که قرار است بازیکن را با ماجراهایی سیاسی همراه کند.

این بازی موبایل روایت-محور که برای پلتفرم گوگل دی دریم (Google Daydream) منتشر شده است، مخاطب را در نقش مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا قرار می‌دهد؛ در حالی که کشورش درگیر هرج و مرج شده است. بازیکن در این اثر علاوه بر اینکه باید از به خطر افتادن سمت مهم خود در این مرکز جلوگیری کند، مجبور است تصمیمات مهمی هم برای آینده همکاران خود، مردم و کل کشور بگیرد. Shattered State هم مانند آنتیل داون انتخاب‌های زیادی را پیش روی بازیکن قرار می‌دهد و او باید در هر بخش تصمیم لازم را بگیرد و نتایج آن را در آینده مشاهده خواهد کرد. مانند خیلی از بازی‌های این سبک، انتخاب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید بعد از پایان این اثر تریلر سیاسی، یک بار دیگر به سراغ آن بروید و این دفعه با انتخاب‌هایی متفاوت، روایتی تازه را تجربه کنید.

سایمون هریس، تهیه‌کننده اجرایی بخش بازی‌های واقعیت مجازی سوپرمسیو گیمز در مورد این بازی می‌گوید:

بسیار خوشحال هستیم که می‌توانیم با همکاری گوگل، اثری با روایت جذاب و کیفیت تولیدی بالا برای دی‌دریم طراحی کنیم. این همکاری به ما اجازه داد محصولی را خلق کنیم که تصور می‌کنیم می‌تواند استانداردهای جدیدی برای واقعیت مجازی موبایل ایجاد کند.

دانلود ویدیو از آپارات

در ادامه نگاهی داریم به ویژگی‌های Shattered State:

  • یک تجربه واقعیت مجازی منحصربه‌فرد: یک اثر سریع و مهیج که با ارزش‌های تولیدی بالا توسط سوپرمسیو گیمز برای گوگل دی‌دریم طراحی شده است.
  • داستان خود را خلق کنید: در یک اثر تریلر سینمایی غرق شوید؛ جایی که تصمیمات شما تأثیر مهمی روی آینده داستان و اتفاقات بعدی می‌گذارند. کوچک‌ترین اقدامات شما باعث خلق موقعیت‌های جدیدی می‌شوند که جهت حرکت داستان را تغییر می‌دهند و شاخه‌های مختلفی را ایجاد می‌کنند.
  • شخصیت‌های باورپذیر: آیا می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که چه کسی راست می‌گوید و کدام شخصیت دروغ؟ آیا متوجه خواهید شد که چه افرادی واقعاً همراه شما هستند یا دشمن شما؟
  • پشتیبانی از ویژگی WorldSense: این ویژگی برای هدست‌های واقعیت مجازی Mirage Solo محصول Lenovo بهینه‌سازی شده است و آزادی عمل بیشتری به کاربر می‌دهد.

این اولین تجربه واقعیت مجازی سوپرمسیو گیمز نیست و این استودیوی انگلیسی پیش از این هم بازی‌هایی مثل Until Dawn: Rush of Blood و Bravo Team را در این زمینه تولید کرده است. هم‌اکنون می‌توانید در صورت پشتیبانی گوشی خود از Shattered State با مراجعه به گوگل پلی آن را دانلود کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده