نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

هنری کویل همچنان نقش سوپرمن را بازی خواهد کرد

طبق سخنان جدید جیسون موموآ، بازیگر فیلم آکوامن (Aquaman)، هنری کویل قرار نیست با نقش شخصیت ابرقهرمان سوپرمن خداحافظی کند.

جیسون موموآ، بازیگر اصلی فیلم Aquaman (آکوامن) کمپانی دی سی و کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، در سخنانی جدید راجع به شخصیت سوپرمن چنین گفت که قطعاً باز هم هنری کویل نقش این ابرقهرمان محبوب دنیای دی‌سی را ایفا خواهد کرد. جیسون موموآ برای اولین بار با حضوری کوتاه در فیلم Batman V Superman: Dawn of Justice (بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت) کار خودش را در دنیای سینمایی دی سی آغاز کرد و با نقش آفرینی کامل در فیلم Justice League (لیگ عدالت) راه خودش را برای بازی در فیلم مستقل شخصیت آکوامن به کارگردانی جیمز وان باز کرد.

وی روز چهارشنبه در مراسم فرش قرمز معرفی فیلم Aquaman، مصاحبه‌ای با سایت Entertainment Tonight داشت و هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا دوران حضور هنری کویل در دی‌سی به سر آمده است و اینکه دیگر وی را در نقش شخصیت سوپرمن نخواهیم دید، با صراحت کامل پاسخ داد:

نخیر، اصلاً این طور نیست. هنری کویل شخصیت سوپرمن را دوست دارد و ۱۰۰ درصد این نقش را حفظ خواهد کرد.

خبرنگار بار دیگر پرسید که اگر این اتفاق بیفتد و هنری کویل دیگر هنرپیشهٔ نقش شخصیت سوپرمن نباشد، آن وقت چه تصمیمی گرفته خواهد شد که موموآ باز هم در پاسخ گفت:

نه، به هیچ عنوان این اتفاق نخواهد افتاد.

در واقع این ماجرا به سخنان پیشین جیسون موموآ نسبت به خروج بن افلک و هنری کویل از دنیای سینمایی دی‌سی برمی‌گردد. بعد از شکست کراس‌اور بزرگ دنیای ابرقهرمانی دی‌سی، یعنی فیلم Justice League، دو تن از مطرح‌ترین بازیگران این دنیای سینمایی با اعلام تصمیمشان مبنی بر خروج از پروژه‌های برادران وارنر و دی‌سی کامیکس، آینده تمامی فیلم‌های تحت این دو برند را وارد هاله‌ای از ابهام کردند. در آن زمان موموآ در رابطه با این موضوع چنین گفته بود:

اگر هردوی آن‌ها از پروژه خارج شده‌اند، به خاطر موقعیتی که در زندگی حرفه‌ای‌شان قرار دارند است. هنری در چند فیلم در نقش سوپرمن بازی کرده است؟ سه تا؟ به نظر من موضوع این است که می‌خواهد از این مقطع بگذرد.

وی در ادامهٔ سخنان جدید خود به تمجید از هنری کویل پرداخت و گفت:

هنری جنتلمنی است که به من همه‌چیز آموخت؛ وقتی هیچ‌چیزی نمی‌دانستم و تازه به دنیای دی‌سی آمده بودم. آن زمان مثل هولیگان‌ها و افراد بی‌سروپا رفتار می‌کردم و او به من چنین گفت که بچه‌ها این صحنه‌ها را می‌بینند و من هم گفتم اشتباه از من بود؛ عذر می‌خواهم. چنین بگویم که هنری کویل ۱۰۰ درصد و به معنای واقعی برای من سوپرمن است.

بعد از ایفای نقش شخصیت سوپرمن در فیلم Man of Steel (مرد پولادین)، فیلم Batman v. Superman: Dawn of Justice و فیلم Justice League، قرار بود که هنری کویل نقش کوتاهی را در فیلم Shazam (شَزَم) داشته باشد و در قالب شخصیت سوپرمن ظاهر شود، اما سه ماه پیش بود که سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR) خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه این بازیگر بعد از ایفای نقش در سه فیلم دنیای سینمایی دی‌سی، راهش را از کمپانی برادران وارنر جدا کرده است.

Henry Cavill

هنری کویل این روزها درگیر ساخت سریال The Witcher (ویچر) سرویس استریم نتفلیکس است که چندی پیش اولین تصویر رسمی از وی در نقش گرالت در سریال The Witcher منتشر شد. فصل اول سریال The Witcher در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. فصل اول این سریال در ۸ قسمت تولید می‌شود. لورن اشمیت هیسریش به‌عنوان شورانر، نویسنده و تهیه‌کننده در سریال The Witcher حضور دارد. لاوه بر کویل، فریا آلن در نقش سیری، آنیا چالوترا در نقش ینیفر، جودی می در نقش ملکه Calanthe، میمی دیونی در نقش فرینجیلا، تریکا ویلسون-رید در نقش سابرینا، میلی برادی در نقش شاهزاده رنفری، آدام لوی در نقش ماوس‌سک، بیورن هیریون هارلدسون در نقش شوالیه‌ای که Eist نام دارد و می‌آنا بورینگ در نقش تیسایا (رئیس آکادمی جادو)، دیگر بازیگرانی هستند که در فصل اول سریال The Witcher حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.

بعد از ایفای نقش سوپرمن در فیلم Man of Steel، فیلم Batman v. Superman: Dawn of Justice و فیلم Justice League، قرار بود که هنری کویل نقش کوتاهی را در فیلم Shazam داشته باشد، اما سه ماه پیش بود که هالیوود ریپورتر اعلام کرد این بازیگر راهش را از کمپانی برادران وارنر جدا کرده است

گفتنی است آخرین نقش‌آفرینی و جدیدترین فیلمی که جیسون موموآ در آن ایفای نقش کرده است، فیلم Aquaman است. امتیاز فعلی این فیلم در سایت Rotten Tomatoes، معادل ۷۱ است و منتقدین از ساختهٔ جدید کمپانی برادران وارنر و کمپانی دی‌سی چندان بدشان نیامده است. چندی پیش اولین نظرات در مورد فیلم سینمایی Aquaman از سوی منتقدین و اهالی رسانه منتشر شد و اکثر آن‌ها مثبت و امیدوارکننده بود. به صورت کلی نمی‌توان گفت با یک شاهکار طرف هستیم، ولی از آن صحبت‌ها این‌طور برداشت می‌شد که ساختهٔ جدید جیمز وان، یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی خواهد بود و احتمالاً طرفداران این شخصیت راضی از سینماها خارج خواهند شد. این فیلم اکرانش را با ثبت رکوردشکنی در کشور چین آغاز کرده است و موفق شد در سه روز نخست اکرانش حدود ۹۳.۶ میلیون دلار فروش کند. بدین ترتیب فیلم Aquaman موفق شد تا رکورد افتتاحیه یک فیلم کمپانی برادران وارنر در کشور چین را بشکند که پیش از این، این رکورد به فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) تعلق داشت که سال گذشته میلادی موفق شد ۶۱.۶ میلیون دلار در سه روز نخست اکرانش در این کشور فروش کند. این فیلم تا این لحظه فروشی ۱۵۲ میلیون دلاری داشته است و هنوز اکران داخلی آن آغاز نشده است.

کارگردانی فیلم Aquaman بر عهده جیمز وان است و ویل بیل نیز کار نوشتن فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته است. پیتر سفران، زک اسنایدر، دبورا اسنایدر، جف جانز، جان برگ و راب کاوان، به‌عنوان تهیه‌کننده و تهیه‌کننده اجرایی در فیلم Aquaman حضور دارند.

جیسون موموآ در نقش آرتور کوری (آکوامن)، امبر هرد در نقش ملکه مرا، پاتریک ویلسون در نقش اورم ماریو (اوشن مستر)، نیکول کیدمن در نقش آتلانا (مادر آکوامن)، یحیی عبدل متین دوم در نقش بلک مانتا، تمورا موریسون در نقش توماس کوری (پدر آکوامن)، ویلم دفو در نقش نیودیس ولکو، دولف لاندگرن در نقش شاه نرئوس، لودی لین در نقش مارک، گراهام مک‌تاویش، رندل پارک در نقش دکتر استیون شین و مایکل بیچ در نقش جسی کین (پدر بلک مانتا)، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Aquaman حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Aquaman قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر امسال (۳۰ آذر ماه) اکران داخلی خود را آغاز کند. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده