نویسنده: حمزه سروری
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

هدست واقعیت مجازی با شش دوربین توسط LG ثبت اختراع شد

شِش دوربین می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به دو دوربین داشته باشد؛ حداقل LG اینگونه فکر می‌کند. با زومجی همراه باشید. 

کمپانی LG حق انحصاری سازه‌ی جدیدی مرتبط با واقعیت مجازی را به نام خود ثبت کرد. توضیحات آمده در اداره‌ی حقوق انحصاری، آن را هدستی با شش دوربین و دارای فناوری پاسخ‌دهنده‌ی لمسی در داخل خود هدست توصیف می‌کند. شش دوربین کار گذاشته شده در هدست، به‌صورت جفتی در جلوی آن قرار گرفته‌اند تا حرکات دست کاربر را دنبال کنند. 

استفاده‌ی دوربین‌ها به این صورت خواهد بود که در تمام لحظات موقعیت، اندازه و زاویه‌ی دست‌ها را بررسی و آن‌ها را درون فضای مجازی مجسم و پیاده‌سازی می‌کنند. این قابلیت به کاربران اجازه‌ی تعامل مستقیم با اشیای مجازی را می‌دهد؛ برای نمونه کاربران می‌توانند به جای استفاده از ابزار جانبی مثل پلی استیشن موو یا کنترلر HTC Vive با دست‌های خود اشیای مجازی را بردارند و از آن‌ها استفاده کنند. دوربین‌های جفتی به‌طور معمول برای پیاده‌سازی و دنبال کردن اشیاء در فضای سه بُعدی استفاده می‌شوند؛ دوربین‌های پلی استیشن 4 و 3DS مثال‌های خوبی هستند که قبلاً از دوربین‌های جفتی استفاده کرده‌اند.

بالای هر کدام از جفت دوربین‌ها، پاسخ‌دهنده‌ای با فناوری لمسی قرار گرفته است که در هنگام لزوم هدست را تکان می‌دهد تا به کاربر پاسخی فیزیکی طبق حرکاتش در فضای مجازی بدهد. این پاسخ فیزیکی می‌تواند بر اساس شی‌ای که کاربر در حال تعامل با آن است، کم‌تر یا بیش‌تر باشد تا تجربه‌ی زندگی واقعی را بیشتر شبیه‌سازی بکند.

نهایتاً مهم است که یادآوری بکنیم اینکه کمپانی ال‌جی حق اختراع این هدست مجازی را برای خود ثبت کرده است، بدان معنا نیست که به‌طور فعال در حال توسعه‌ی آن باشد. همچنین گفتنی است که ال‌جی تنها شرکتی نخواهد بود که سعی دارد فناوری‌های جدیدِ واقعیت مجازی را امتحان کند؛ پیش‌ از این اخباری از هدست مجازی کمپانی والو هم به بیرون درز کرد که نشان می‌داد ولو در تلاش است با هدست مجازی خود سطحِ دید بیشتری نسبت به هدست‌هایی که اکنون در بازار هستند فراهم بکند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده