نویسنده: علی ولی خانی
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴

PUBG ،Fortnite و چند بازی دیگر در چین ممنوع شدند

براساس پستی منتشر شده در انجمن اینترنتی چینی NGA، یک سازمان نظارت اخلاقی چینی دستور داده بازی‌هایی همچون PUBG و Fortnite از فروشگاه‌ها برداشته شوند.

اخیرا پستی روی وب‌سایت Reddit پرده از اطلاعات مهمی برداشت که در انجمن مرتبط با بازی چینی NGA منتشر شده بود. بر اساس ترجمه‌‌ی کاربری با شناسه‌ی ZeroWolfe547، سازمان نظارت اخلاقی بازی‌های آنلاین چین درباره‌ی مشکلات اخلاقی در بیست بازی آنلاین هشدار داده که خواستار ممنوعیت فوری نُه عدد از این بازی‌ها است؛ در میان بازی‌هایی که احتمال ممنوعیت دارند، نام‌هایی همچون PUBG ،Fortnite و Paladins به چشم می‌خورد. به نظر می‌رسد که باز قرار است ضربه‌ی مهلکی به جامعه‌ی طرفداران بازی‌های کامپیوتری چین وارد شود.

از سایر بازی‌هایی که بنا به این اعلان باید از فروشگاه‌ها جمع آوری شوند و جلوی فروششان به هر شکل گرفته شود می‌توان از H1Z1 ،Alliance of Valiant Arms و Ring of Elysium نام برد. در دست دیگر، این سازمان از ناشران یازده بازی دیگر از جمله Overwatch ،Diablo ،League of Legends و World of Warcraft درخواست کرده که بازی‌های خود را اصلاح کنند.

اگر ترجمه‌ی منتشر شده در ردیت دقیق باشد، دلایل این ممنوعیت و هشدارها جالب و قابل تامل‌اند. در این اعلامیه گفته شده که چت روم خیلی از این بازی‌ها پر است از بی انضباطی، که البته شک دارم بشود با این موضوع مخالفت کرد. دیگر ایراداتی که به این بازی‌ها گرفته شده «سیستم پاداش دهی بر اساس رنک»، «به نمایش گذاشتن تاریخ و فرهنگ تحریف شده»، «شخصیت‌های مونثی که لباس نامناسب به تن دارند»، «خون و خشونت» و «مفاهیم مبتذل» است. مسئله‌ی جالب این است که دو ایراد آخر را درباره‌ی بازی Fortnite که تابه‌حال کسی قطره‌ای خون در آن مشاهده نکرده، متذکر شده‌اند.

آنطور که پست ردیت توضیح می‌دهد، اگر قرار به اجرایی شدن این ممنوعیت‌ها است، هنوز مشخص نیست که نیروهای دولتی خود را وارد این ماجرا می‌کنند و اصلا چگونه این ماموریت‌ها توسط آن‌ها اعمال خواهد شد. در این پست ذکر شده که PUBG و Fortnite هنوز در چین قابل بازی‌ هستند. در بروزرسانی پست گزارش شد که شرکت Blizzard ابتدا گزارش‌هایی را که توسط کاربران چینی در صفحات اجتماعی شبکه‌ی Weibo منتشر شد تکذیب کرد، اما کمی بعد پست تکذیبیه حذف شد.

از سوی دیگر، شرکت Hi-Rez Studios، ناشر بازی Paladins، بیانیه‌ای رسمی را برای وبسایت PCGamesN منتشر کرد:

Tencent بازی Paladins را در چین مدیریت می‌کند. فعالیت‌های این شرکت شامل مدیریت عملکرد بازی در این کشور و تمامی روابط و زد و بند‌ها با دولت چین است. در حال حاضر Hi-Rez نمی‌تواند گزارش‌های منتشر شده درباره‌ی ممنوع شدن دولتی Paladins در چین را تصدیق یا تکذیب کند و صد البته ما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اصلاح بازی خود نداریم.

هنوز معلوم نیست که نهایتا این موضوع به کجا ختم خواهد شد، اما مشخصا تمامی ناشران و سازندگان از این گزارش‌ها آگاه هستند. اخبار تکمیلی را به محض انتشار اطلاعات بیشتر به شما گزارش خواهیم کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده