نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸

تعداد بینندگان مراسم The Game Awards 2018 به بیش از دو برابر سال گذشته رسید

امسال ۲۶ میلیون نفر برنامه انتخاب بهترین بازی سال را به صورت زنده دنبال کردند.

هفته گذشته شاهد برگزاری مراسم انتخاب بهترین بازی سال ۲۰۱۸ بودیم و جف کیلی، مجری و برنامه‌ساز معروف دنیای بازی یک بار دیگر مسئولیت اجرای برنامه را در قالب The Game Awards 2018 برعهده گرفت. اکنون در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که این مراسم ۲۶ میلیون بیننده در سراسر دنیا داشته است که آن را از طریق پلتفرم‌های مختلف به صورت زنده دنبال کرده‌اند؛ از جمله Twitch که در بخشی از برنامه به رقم ۱.۱۳ میلیون بیننده هم‌زمان دست پیدا کرده است. همچنین تعداد افرادی که در رأی‌گیری بازی‌ها شرکت داشته‌اند هم نسبت به سال قبل ۵۰٪ بیشتر بوده است.

اگر بخواهیم به شکل دقیق‌تری این آمار را بررسی و آن را با آمارهای قبلی مقایسه کنیم، باید گفت که برنامه سال ۲۰۱۶ حدود ۳.۸ میلیون بیننده داشت و تعداد بینندگان برنامه سال ۲۰۱۷ هم با رشد قابل ملاحظه‌ای به ۱۱ میلیون نفر رسید. امسال هم این افزایش آمار ادامه داشت و بیش از دو برابر نسبت به سال قبل به سراغ تماشای آن رفتند و در مجموع ۲۶ میلیون نفر برنامه را دنبال کردند.

این افزایش مخاطب را می‌توان علاوه بر دسترسی راحت‌تر به برنامه در کشورهای مختلف، با افزایش کیفیت آن هم مرتبط دانست؛ مراسمی که کار خود را با پستی و بلندی‌های زیادی آغاز کرد، ولی کم‌کم توانست بهبود پیدا کند و به نقطه فعلی برسد. جف کیلی هم در این زمینه توییتی ارسال کرده است:

تعداد بینندگان مراسم امسال The Game Awards بیشتر از دو برابر مراسم سال قبل بود و به ۲۶ میلیون نفر رسید. این باورنکردنی است! از همه شما بابت تماشای برنامه‌ها و پشتیبانی از ما در این پنج سال ممنونم. صنعت بازی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

The Game Awards 2018 با غافلگیری‌هایی همراه بود و هر چند خیلی‌ها حدس می‌زدند بازی Red Dead Redemption 2 برنده جایزه اصلی شود و این بازی در طول مراسم هم جوایز مختلفی کسب کرد، ولی در نهایت این بازی God of War بود که توانست عنوان بهترین بازی سال را از آن خود کند. سایت زومجی بخش‌های مختلف مراسم را در اینجا جمع‌بندی کرده است و برای دانلود آن هم می‌توانید به اینجا سر بزنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده