نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

حضور جیک جیلنهال در بازسازی فیلم The Guilty

جیک جیلنهال قرار است نقش اصلی فیلم The Guilty (مقصر) را که بازسازی فیلمی دانمارکی با همین عنوان است ایفا کند.

جیک جیلنهال، هنرپیشهٔ مطرح سینمای هالیوود که یک مرتبه نیز برای نقش‌آفرینی در فیلم Brokeback Mountain (کوهستان بروکبک) نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده، قرار است در بازسازی فیلم The Guilty (مقصر)، نقش شخصیت اصلی داستان را بازی کند. دو کمپانی بولد فیلمز (Bold Films) و ناین استوریز (Nine Stories) حق امتیاز ساخت نسخهٔ هالیوودی این فیلم تازه ساخته‌شدهٔ سینمای دانمارک را به دست آورده‌اند که این فیلم در بخش بهترین فیلم‌های خارجی‌زبان اسکار نیز نامزد دریافت جایزه شده است.

Jake

نسخهٔ اصلی فیلم درام و تریلر The Guilty، محصول سال ۲۰۱۸، به کارگردانی گوستاو مولر روی پردهٔ سینما رفته است که با بازخورد بسیار خوبی از سوی منتقدین همراه شده است؛ نقش شخصیت اصلی این فیلم را جیکوب سودرگرن ایفا کرده است. این فیلم در ابتدا در جشنواره فیلم ساندنس (Sundance Film Festival) که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، به نمایش درآمد و جایزهٔ بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان را از آن خود کرد. داستان فیلم نیز در مورد مأمور پلیسی است که با تنزل درجهٔ سازمانی خود، حال به مأموری پشت‌میزنشین و کسی که تلفن‌های اضطراری را پاسخ می‌دهد، تبدیل شده است. تماسی با این مأمور از سوی زنی که ادعا می‌کند ربوده شده است، گرفته می‌شود و حال وی باید تصمیم بگیرد تا جان آن زن را نجات بدهد یا خیر و همین موضوع وی را در موقعیتی دشوار قرار می‌دهد. جالب اینجا است که اولین فیلم گوستاو مولر تنها یک لوکیشن داشته است و آن هم ادارهٔ پلیس است. مگنولیا پیکچرز (Magnolia Pictures) پس از نمایش موفقیت‌آمیز این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس، حق امتیاز پخش آن در ایالات متحده آمریکا را خریداری کرد و این فیلم فروشی ۳.۴ میلیون دلاری در گیشه داشت.

فیلم The Guilty در ابتدا در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، به نمایش درآمد و جایزهٔ بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاچیان را از آن خود کرد

گفتنی است جیک جیلنهال در فیلم Rio (ریو) ادوارد برگر، کارگردان و نویسندهٔ آلمانی نیز حضور خواهد داشت و با بندیکت کامبربچ همبازی خواهد شد. فیلمنامهٔ استیون نایت در حال حاضر با عنوان Rio معرفی می‌شود و ممکن این عنوان تا زمان ساخت و اکران فیلم تغییر کند. در این فیلم شاهد ملاقات دو دوست قدیمی در شهری معروف هستیم؛ یکی از آنان تاجری بسیار دم‌کلفت و مشهور و دیگری روزنامه‌نگار است. هنوز جزئیات داستانی فیلم Rio به بیرون درز نکرده است و سازندگان در سکوت خبری کار را پیش می‌برند، اما طبق برخی شواهد به‌دست آمده از داستان این فیلم، گویا باید منتظر حضور یک شخصیت زن نیز برای ایفای یکی از نقش‌های اصلی فیلم باشیم و این شخصیت اهمیتی در اندازهٔ دو شخصیتی که بندیکت کامبربچ و جیک جیلنهال ایفاگر نقش آنان هستند، دارد.

جیک جیلنهال همچنین قرار است در فیلم The American (آمریکایی)، فیلم زندگینامهٔ لئونارد برنستاین، حضور داشته باشد. کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهدهٔ کری فوکوناگا خواهد بود. لئونارد برنستاین، آهنگساز، رهبر ارکستر، مدرس موسیقی و پیانیست مشهور آمریکایی بود. این فیلم بر اساس کتاب زندگینامهٔ لئونارد برنستاین، نوشتهٔ همفری برتون در سال ۱۹۹۴، ساخته خواهد شد و مراحل تولید آن از چند روز دیگر آغاز می‌شود. تهیه‌کنندگان فیلم The American، جیک جیلنهال و ریوار مارکر، رئیس کمپانی Nine Stories، خواهند بود. نگارش فیلمنامهٔ این فیلم بر عهدهٔ مایکل میتنیک خواهد بود.

این بازیگر آمریکایی در دنباله فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه)، یعنی فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) نیز ایفاگر نقش شخصیت میستریو خواهد بود. فیلم Spider-Man: Far From Home به کارگردانی جان واتس، برای اکران در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. وی در این فیلم با بازیگرانی چون تام هالند، ساموئل ال جکسون، مایکل کیتون، جان فاورو، کوبی اسمالدرز، زندیا و مریسا تومه همبازی خواهد بود. 


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده