نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

فیلم جدید Die Hard احتمالا با درجه سنی بزرگسال اکران خواهد شد

طبق گفتهٔ تهیه‌کنندهٔ فیلم جدید مجموعهٔ Die Hard با عنوان McClane (مک کلین)، این فیلم به احتمال فراوان با درجهٔ سنی R اکران خواهد شد.

برای بسیاری از طرفداران مجموعهٔ «جان سخت» این سؤال پیش آمده بود که فیلم جدید این مجموعه همچون فیلم Live Free or Die Hard (آزادانه زندگی کن یا سخت بمیر) با درجهٔ سنی PG-13 اکران خواهد شد یا فیلمی خشن‌تر و جدی‌تر برای آن‌ها به تصویر کشیده خواهد شد. حال گویا خبرهای خوبی در راه است و به نظر این فیلم با درجهٔ سنی بزرگسال تولید و اکران خواهد شد و شاهد بازگشت مجموعهٔ «جان سخت» به ریشه‌هایش خواهیم بود.

لورنزو دی بوناونتورا، تهیه‌کنندهٔ مجموعه فیلم‌های «جان سخت» در هنگام مصاحبه در مورد جدیدترین فیلم مجموعهٔ «تبدیل‌شوندگان»، یعنی فیلم Bumblebee (بامبل بی)، در پاسخ به سؤالی در رابطه با فیلم پیش‌درآمد مجموعهٔ «جان سخت» با عنوان رسمی McClane (مک کلین) که آیا فیلم جدید درجهٔ سنی R خواهد داشت یا همچون فیلم Live Free or Die Hard با درجهٔ PG-13 اکران خواهد شد که لورنزو دی بوناونتورا در پاسخ به این سؤال چنین گفت:

امیدوارم این طور باشد (فیلم با درجهٔ سنی R ساخته شود). ببینید، من مسئول تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع نیستم، اما اینکه آیا موافق آن هستم یا خیر؟ کاملاً موافقم!

لورنزو دی بوناونتورا با وجود اینکه معمولاً اینگونه صحبت می‌کند و همگان وی را با تواضعش می‌شناسند، اما باید در مورد او چنین بگوییم که نام لورنزو دی بوناونتورا، یکی از نام‌های قدرتمند سینمای هالیوود است و معمولاً پروژه‌های بلاک‌باستری به وی سپرده می‌شود و در این مورد هم بعید است تنها نظر خود را گفته باشد و به نظر سازندگان باید در فکر ساخت فیلمی با درجهٔ سنی R باشند. هنوز مشخص نیست که لن وایزمن بار دیگر کارگردانی فیلم جدید مجموعهٔ «جان سخت» را بر عهده خواهد داشت یا خیر، اما اگر پروژه به وی سپرده شود، بنا به دلایل زیادی بعید خواهد بود که اشتباهش در فیلم Live Free or Die Hard را دوباره تکرار کند.

فیلم جدید این مجموعه در ابتدا قرار بود با نام Die Hard: Year One (جان‌سخت: سال اول) تولید و داستان جان مک‌‌کلین ۶۰ ساله را با بازی بروس ویلیس، به‌همراه یک جان مک‌کلین جوان‌تر که ۲۰ ساله است روایت کند. با اینکه در این فیلم قرار است شاهد یک جهش زمانی باشیم، اما دی بوناونتورا تأکید کرد که ویلیس همچنان نقش مهم و پررنگی را در این فیلم خواهد داشت. دی بوناونتورا پیش‌تر در این رابطه چنین گفته بود:

من نمی‌توانم مجموعه فیلم «جان سخت» را بدون بروس تصور کنم؛ این ایده قرار نیست تمام فیلم را شامل شود. ما می‌خواهیم همانطور که شاهد نسخه ۶۰ ساله این شخصیت در فیلم هستیم، جان مک‌کلین را در سن ۲۰ سالگی خود نیز به تصویر بکشیم.

Die-Hard

در صحبت‌های پیشین لورنزو دی بوناونتورا به دوران جوانی جان مک‌کلین اشاره شد و این احتمال می‌رود برخی شخصیت‌های قدیمی فیلم‌های این مجموعه در فیلم جدید حضور پیدا کنند و یکی از این شخصیت‌ها که گمانه‌زنی در مورد حضور وی زیاد است، شخصیت هالی، همسر پیشین جان مک‌کلین است و لورنزو دی بوناونتورا نیز به‌صورت غیرمستقیم اشاراتی به این موضوع داشته است:

بخشی از داستان جان مک‌کلین در فیلم جدید، مربوط به گذشتهٔ این شخصیت و اینکه از کجا آمده است برمی‌گردد، از همین رو باید منتظر ملاقات با شخصیت‌هایی باشیم که از قبل با آن‌ها آشنایی داریم.

دو سؤال دیگر برای طرفداران همچنان بی‌پاسخ مانده است: اینکه دوباره شاهد رابطهٔ هالی و جان خواهیم بود و بروس ویلیس که در پروژه حضور دارد و آیا بانی بدلیا نیز بار دیگر نقش خود را تکرار خواهد کرد؟ و دوم اینکه چه کسی قرار است نقش دوران جوانی جان مک‌کلین را ایفا کند که لن وایزمن پیش‌تر در این رابطه چنین گفته بود:

باید بازیگری را انتخاب کنیم که تماشاچی را تحت تأثیر قرار دهد و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد؛ همزمان جذاب، باهوش، کاریزماتیک و قوی هیکل و قلدر هم باشد. در این رابطه از من زیاد سؤال پرسیده می‌شود و باید بگویم علی‌الخصوص در مورد بازیگر جوان، انتخاب ما باید طوری باشد که بازیگر صاحب نقش باشد، نه خود را به زور جای آن قرار دهد.

این چالشی بود که در فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان)، با شکست همراه شد و باید دید در فیلم جدید مجموعهٔ «جان سخت» نظر منتقدین و بینندگان چه خواهد بود.

احتمال می‌رود برخی شخصیت‌های قدیمی فیلم‌های این مجموعه در فیلم جدید حضور پیدا کنند

فیلم Die Hard (جان سخت) در سال ۱۹۸۸ به کارگردانی جان مک‌تیرنان و با بازی بروس ویلیس، روی پرده‌ٔ سینما رفت و این فیلم خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های اکشن سینما تبدیل شد. در این فیلم، ویلیس نقش جان مک‌کلین را بر عهده داشت و فیلم توانست بیش از ۱۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. در ادامه فیلم Die Hard 2 (جان سخت ۲) به کارگردانی رنی هارلین و فیلم Die Hard: With a Vengeance (جان سخت با یک انتقام) به کارگردانی جان مک‌تیرنان، که دنباله‌های فیلم اول بودند، به ترتیب در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۵ روی پرده‌ٔ سینما رفتند. در این دو فیلم شاهد بازگشت دوباره ویلیس در نقش مک‌کلین بودیم. دنباله بعدی فیلم Die Hard حدود ۱۲ سال پس از انتشار قسمت سوم تولید و منتشر شد.

فیلم Live Free or Die Hard (آزادانه زندگی کن یا سخت بمیر) به کارگردانی لن وایزمن، چهارمین قسمت از فیلم Die Hard بود که در سال ۲۰۰۷ روی پرده‌ٔ سینما رفت که در این فیلم بار دیگر ویلیس نقش جان مک‌کلین را بازی کرده است. پس از موفقیت این فیلم، فیلم A Good Day to Die Hard (یک روز خوب برای جان‌سخت) که پنجمین قسمت از مجموعه جان‌سخت بود، به کارگردانی جان مور تولید شد و در سال ۲۰۱۳ روی پرده‌ٔ سینما رفت و با وجود عملکرد نسبتاً خوب این فیلم در گیشه، با واکنش تند طرفداران و منتقدان روبه‌رو شد.

لن وایزمن، کارگردان فیلم Live Free or Die Hard، به احتمال فراوان برای کارگردانی فیلم Die Hard: McClane بازخواهد گشت. علاوه بر کارگردانی، او به‌عنوان تهیه‌کننده نیز در این پروژه حضور دارد. وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده چاد و کری هیس، نویسندگان فیلمنامه فیلم The Conjuring (احضار) و فیلم The Conjuring 2 (احضار ۲)، خواهد بود. هنوز تاریخی برای اکران فیلم Die Hard: McClane تأیید و اعلام نشده است.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده