// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

بازی های هفته سوم آذر 1397 برای اندروید

سومین هفته آذر ماه در کنار معرفی بازی Faraway 4، به دو بازی متفاوت SphereKnight و بازی Ghostbusters World با حال و هوایی مشابه پوکیمون گو نگاهی انداخته‌ایم.

پاییز زیبا آخرین روزهای خود را سپری می‌کند و به همین مناسبت زمان را برای معرفی بازی Faraway 4 مناسب دیدیم. در چهارمین نسخه Faraway این‌بار با باستان‌شناسی کارکشته مسیر ماجراجویی یک فیلسوف را دنبال می‌کنیم تا در پاییزی بی‌پایان در دنیایی الهام گرفته از آثار تاریخی یونان، به نکات پنهان این دنیای شگفت‌انگیز پی‌ببریم. در ادامه بازی Ghostbusters World را داریم که با الهام از بازی موفق پوکیمون گو، ما را به برداشتن گوشی و گشتن در شهر ترغیب می‌کند، جایی که باید به دنبال اسلیمرها یا سایر ارواح برویم و آنها را با سلاح مخصوص خودمان بگیریم. اگر به دنبال یک ماجراجویی نقش‌آفرینی متفاوت می‌گردید به شما پیشنهاد می‌کنم حتما در بازی اندروید و آیفون Pako Forever تعقیب و گریز هیجان‌انگیز را تجربه کنید. در این بین هفته گذشته در زومجی بررسی بازی Reigns: Game of Thrones منتشر شد که پیشنهاد می‌کنم مطالعه آن را از دست ندهید.

در صورتی که به دنبال بازی‌ برای گوشی های اندرویدی می‌گردید، می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل نگاهی به فهرستی از بهترین بازی‌های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی همینطور به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند. 

بازی Faraway 4: Ancient Escape

Faraway 4: Ancient Escape

دسته‌ای از بازی‌های پازل هستند که با نام Escape Room شناخته می‌شوند، آثاری که مدیوم اصلی آنها فرار از یک محیط یا اتاق است و در جریان بازی باید با حل پازل‌های متفاوت، سعی کنید تا با یافتن نکات پنهان هر بخش مرحله به مرحله موانع را از میان بردارید. بعد از موفقیت سه نسخه از مجموعه Faraway، اکنون نوبت به چهارمین نسخه این مجموعه با نام Faraway 4: Ancient Escape رسیده است. در این بازی در نقش یک باستان‌شناس به اشتباه وارد پورتالی می‌شوید که شما را به منطقه‌ای پاییزی هدایت می‌کند. مانند گذشته هدف اصلی کمک به باستان‌شناس برای حل معماهای مختلف است. هنوز هم Faraway 4: Ancient Escape دوربین اول شخص مجموعه را دارد و باید در کنار تعامل با محیط و شکستن کوزه‌ها، سعی کنید تا معماهای ریز و درشت بازی را برای ورود به بخش جدید حل کنید. بعد از تجربه‌ی محیط جنگلی و برفی در شماره دوم و سوم، اکنون پاییز قرمز و نارنجی، تم اصلی بازی را به خود اختصاص داده است و حال و هایی پاییزی را شاهدیم. اگر یک بازی سرگرم‌کننده پازل می‌خواهید حتما بازی Faraway 4: Ancient Escape را در لیست دانلود خود قرار دهید.

دانلود بازی Faraway 4: Ancient Escape

بازی Pako Forever

Pako Forever

سری بازی Pako یکی از محصولات خوب گوشی‌های موبایل در سبک رکوردزنی است. در این مجموعه باید در نقش یک دزد، تبهکار یا هرآنچه که می‌توانیم نامش را بگذاریم از دست پلیس‌ها فرار کنید. اما برخلاف سایر نسخه‌های این مجموعه در بازی Pako Forever کمی شاهد تغییرات هستیم. این‌بار دیگر وظیفه شما فرار تا جای ممکن است و برخلاف گذشته که به دنبال دوستانمان در پمپ بنزین و فروشگاه‌ها می‌رفتیم، اکنون باید سعی کنین تا تنها از دست پلیس فرار کنیم. بازی بی‌رحم‌تر از سایر نسخه‌های Pako است در نتیجه اولین برخورد شکست‌تان را رقم می‌زند. در جریان بازی باید با مانورهای سریع، پلیس‌هایی را که در تعقیب شما هستند، گمراه کنید و با کوبیدن آنها به سایر موانع موجود در بازی، پاورآپ‌های قدرمند را به دست بیاورید. پاورآپ‌های بازی از گوی آهنین گرفته تا تبدیل کردن خودروی شما به یک ماشین غول‌آسا را شامل می‌شود و با استفاده به موقع از آنها می‌توانید در جدال نابرابر بیشترین رکورد را به دست بیاورید. Pako Forever همچنین خودروهای مختلفی را در دسترس شما می‌گذارد. به این ترتیب با ثبت رکوردهای جدید می‌توانید خودروهایی سریع‌تر و بعضیا قدرتمندتر را برای گریز‌های بعدی آزاد کنید. این بازی اکنون به صورت رایگان در دسترس قرار دارد.

دانلود بازی Pako Forever

بازی SphereKnight

SphereKnight

بازی‌های نقش‌آفرینی نیز مانند بسیاری از سبک‌ها در طول چندسال اخیر دچار تحولاتی شده‌اند؛‌ ساده شدن گیم‌پلی، کاهش محتوای شخصی‌سازی و در مجموع تغییر ماهیت گیم‌پلی بازی‌ها، موضوعی است که به لطف حضور بازی‌های موبایل در چند سال اخیر شاهد آن هستیم. بازی SphereKnight نیز یکی از همین دست بازی‌ها است که تحت عنوان یک اثر اکشن نقش‌آفرینی برای اندروید و iOS منتشر شد، اما در مقایسه با بازی‌های این سبک در کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی، محتویات چندانی را ارائه نمی‌دهد. در جریان بازی SphereKnight با یک شوالیه همراه می‌شوید که قدرت عجیب دارد؛ او می‌تواند خود را به گوی آهنین تبدیل کند و با ضربه زدن به دشمنان آنها را از بین ببرد. در جریان بازی هدف شوالیه‌ ما نجات پادشاهی از دست نیرویی شیطانی است و در نتیجه در جریان بازی باید با جمع‌آوری سکه‌ها، مبلغ مورد نیاز برای خریداری آیتم‌ها و جادوها به‌دست بیاورید. بازی SphereKnight در نقشه‌ای جهان باز روایت نمی‌شود و باید به صورت مرحله به مرحله با ورود به سیاه‌چال‌ها دشمنان و باس‌ها را از بین ببرید.

دانلود بازی اندروید SphereKnight

بازی Serious Scramblers

Serious Scramblers

فارغ از جمع کوچک بازی‌های درگیرکننده، ساخت بازی‌های موبایل یکی از اهداف‌شان سرگرمی‌های کوتاه مدت برای بازیکنان است. برخلاف کنسول‌ها که قصد دارند تا مدت طولانی بازیکنان را غرق در داستانی بعضا پیچیده با گیم‌پلی چالش‌برانگیز کنند، در موبایل عموما تجربه‌های کوتاه مدت را شاهدیم که بازیکن صرفا برای دقایقی با باز کردن یک بازی درگیر ثبت رکورد یا حل کردن یک پازل می‌شود. بازی Serious Scramblers یکی از همین دست بازی‌های سرگرم‌کننده، اما مناسب برای مترو و اتوبوس است که در جریان آن باید با یک نینجا از روی پنل‌های متحرکت بپرید. هر یک از سکوها با سرعت به سمت بالا در حرکت‌‌اند و باید مرحله به مرحله با پرش به سمت پایین سعی کنید سکه‌ها را برای آیتم‌های شخصی سازی بیشتر جمع‌آوری کنید و در مقابل از برخورد با دشمنان متحرک دوری کنید. مانند ماریو در Serious Scramblers نیز با پرش روی سر دشمنان می‌توانید آنها را از بین ببرید و در بازی پیشروی کنید. البته Serious Scramblers دارای استیج‌های مختلف با چالش‌های متفاوت است و در نتیجه با یک بازی رکوردزنی روبرو نیستیم.

دانلود بازی Serious Scramblers

بازی Ghostbusters World

Ghostbusters World

سال ۲۰۱۷ با عرضه بازی پوکیمون گو شاهد رخدادهای عجیبی در صنعت بازی‌های موبایل بودیم، جایی که هزاران نفر و در سطح جهان میلیون‌ها بازیکن به خیابان‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریح رفتند تا به دنبال موجود جادویی و البته مجازی پوکمون بگردند. تب و تاب پوکمون گو آنقدر گسترده بود که برخی کشورها در مواجه با آن مسدودسازی سرورها را در پیش گرفتند و برخی کشورها نیز در درخواست‌های خود خواهان الحاق قوانین بیشتر به بازی برای امنیت سلامت بازیکنان شدند. اما جهانی‌شدن بازی‌ها همواره پیامدهایی متفاوتی را نیز به دنبال دارد، یکی از این پیامدها توسعه بازی‌های مشابه است. بازی Ghostbusters World نیز دقیقا یکی از همین محصولات محسوب می‌شود. در بازی Ghostbusters World باید با رفتن به خیابان به‌جای پوکیمون به دنبال ارواح بگردید و بار گرفتن آنها، پول به‌دست بیاورید. بازی ویژگی‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد و در کنار پشتیبانی از واقعیت افزوده، امکان ارتقاء سلاح، ارتقاء آیتم‌های لازم برای گرفتن ارواح و همینطور قابلیت شخصی‌سازی شخصیت را به بازیکنان می‌دهد. برای تجربه بازی Ghostbusters World باید همواره مکان یاب و اینترنت گوشی روشن باشد. علاوه بر این یک بخش داستانی نیز در Ghostbusters World گنجانده شده، در این حالت شهر دچار روح‌زدگی می‌شود و این شما هستید که در نقش شکارچی باید شهر را نجات دهید.

دانلود بازی Ghostbusters World


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده