نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

سخت‌ ترین باس های تاریخ بازی های ویدیویی

در این قسمت از تاپ فایو، سراغ باس‌های آخر مرحله در بازی‌های ویدیویی رفته‌ایم و سعی کردیم از میان بیشمار باس ریز و درشت، سخت‌ترین و بدقلق‌ترین‌شان را برای‌تان انتخاب کنیم. 

«باس‌»های آخر مرحله، یکی از معیارهای اصلی سنجش سختی بازی‌ها به حساب می‌آیند. درواقع بهتر است این‌طور بگوییم که باس فایت هر مرحله، درست همان جایی است که قرار است تمام توانایی‌ها و مهارت‌هایی که طی بازی به‌دست آوردیم، یک‌جا مورد سنجش قرار بگیرد.

واژه «باس» اولین‌بار در سال ۱۹۷۵ و در بازی DND استفاده شد. در این بازی نقش‌آفرینی، بازیکنان باید خود را به پایین‌ترین سطح یه سیاه‌چال می‌رساندند و در آن‌جا با یک اژدهای طلایی که اولین باسِ رسمی بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آمد مبارزه می‌کردند. از آن به بعد سازنده‌ها تصمیم گرفتند دشمنی را که قرار بود در بازی بیش‌‌تر از همه اذیت‌مان کند و حتی گاهی اشکمان را هم در بیاورد با نام باس معرفی کنند. 

شاید برای برخی از جوان‌ترها و آن‌هایی که تجربه‌ای از نسل‌های اولیه کنسول‌های بازی نداشتند، نام چندتایی از باس‌های انتخابی ما کمتر شناخته شده باشد. شاید برخی هم عقیده داشته باشند تعدادی از باس ها را از بازی‌های «پیکسلی قدیمی» انتخاب کرده‌ایم و این بازی‌ها برای نسلی که از کودکی بازی‌های سه‌بعدی را تجربه کرده‌اند، اهمیت چندانی ندارد. حقیقت اما این است که باید بدانیم جایگاه امروزی صنعت گیم، تماماً وامدار بازی‌های قدیمی است. سازنده‌های امروزی، چه بخواهند و چه نخواهند تمام دانش خود را مدیون بازی‌سازانی هستند که برای اولین‌بار مکانیزم‌های شناخته‌ی شده‌ای امروزی صنعت گیم را از مطلقاً هیچ! خلق کرده‌اند و در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند. فراموش کردن زحمات بازی‌سازان اولیه مانند این است که تاریخ خود را بالکل دور بیاندازیم و تنها به زمان حال بسنده کنیم. در دوره‌ی کنسول‌های اولیه یا همان بازی‌های پیکسلی، تمرکز اصلی بازی‌ بر چالش‌های موجود در گیم‌پلی بود و بازی‌سازان اهمیت زیادی برای درگیر کردن و محک‌زدن میزان توانایی‌های بازیکنان قائل بودند و درست به همین دلیل هم هست که سخت‌ترین باس‌های تاریخ اکثراً به همان دوران قدیم تعلق دارند.
با این توضیحات و تفاسیر، سراغ تاپ فایو این قسمت می‌رویم که اولین بار در قسمت سی و پنجم لودینگ پخش شد.در این بخش سراغ بازی‌هایی مانند مجموعه کسلوینیا، مگامن و دارک‌سولز رفتیم و سع کردیم باس‌هایی را انتخاب کنیم که بیش از همه قدرت تمرکز، مهارت و دقت ما را به چالش کشیده‌اند؛ باس‌هایی که بعد از نابودی هرکدام‌شان به خودمان و توانایی‌های‌مان افتخار کردیم! 

دانلود از آپارات‌ | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده