// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل SphereKnight؛ مبارزه در سیاه چاله ها

بازی SphereKnight با دوربین بالا به پایین، کنترل شوالیه‌ای شجاع را برای جلوگیری از هرج‌ و مرج در پادشاهی نفرین‌شده به دست بازیکنان می‌سپارد.

محدودیت‌های سخت‌افزاری تلفن‌های هوشمند در برهه‌ای از زمان باعث شد تا برخی توسعه‌دهندگان به‌جای بازی‌های پرزرق و برق اقدام به ساخت بازی‌هایی جمع‌ و جور و ساده کنند. بازی‌هایی که گاهی ظاهری پیکسلی به خود می‌گیرند و گاهی نیز با تکیه بر رنگ‌بندی شاد،‌ سعی می‌کنند تا بازیکنان را از لحاظ بصری وارد محیطی آرام کنند. ساخت بازی‌های پیکسلی و بازگشت دوباره بازیسازان به عرصه‌ی تولید بازی‌هایی متکی بر گیم‌پلی باعث شد تا در مدت کوتاهی شاهد بازسازی و ساخت بازی‌هایی باشیم که هدف‌شان نمایش جزئیات گرافیکی نیست و تنها سعی دارند تا بازیکنانشان را سرگرم کنند. بازی SphereKnight نیز یکی از همین دست بازی‌های رایگان است که اخیرا برای اندروید و iOS منتشر شده است. در این بازی در نقش شوالیه‌ای شجاع باید برای توقف هرج و مرج تلاش کنید؛‌ هدفی مشکل که برای رسیدن به آن تلاش زیادی لازم است. با معرفی بازی اندروید و آیفون SphereKnight همراه باشید.

شخصیت اصلی قادر است تا به توپی آهنین تبدیل شود و با غلطیدن روی زمین دشمنان را از بین ببرد

از همین ابتدا باید گفت که SphereKnight به هیچ عنوان یک بازی پرجزئیات با محیط‌های پیچ‌ در پیچ و سیاه‌چاله‌های شلوغ نیست. بازی اکشن نقش‌آفرینی SphereKnight داستان پادشاهی Lebralia را روایت می‌کند، جایی که دچار هرج و مرج شده است و نیرویی شیطانی تمام مراجعین به این پادشاهی را دچار نفرین می‌کند. با ورود به بازی باید به سرعت کنترل شوالیه را به دست بگیرید. سازندگان با حذف کنترلرهای مجازی از بازی ترجیح داده‌اند تا کنترل شخصیت اصلی را تنها به کشیدن انگشت روی نمایشگر خلاصه کنند در نتیجه برای کنترل شخصیت اصلی تنها باید انگشت خود را به سمتی که می‌خواهید شوالیه حرکت کند، بکشید و دشمنان را از ببرید. شخصیت اصلی داستان قدرتی منحصر به فرد دارد که به اون اجازه می‌دهد تا در میدان نبرد تبدیل به توپی آهنین شود. با هر برخورد شوالیه به دشمنان، یک امتیاز را به دست می‌آورید و می‌توانید سکه‌های رها شده را برای مراجعه به فروشگاه جمع‌آوری کنید. اما بازی سعی دارد تا تنها به غلطیدن روی زمین خلاصه نشود و برای رهایی از تکراری شدن بازی، دشمنان متنوعی را پیشروی شما می‌گذارد.

جادوگری با گوی‌های آتشین، باس‌هایی قدرتمند و بی‌رحم و در نهایت خفاش‌هایی قدرتمند که به سرعت در سیاه‌چاله جابه‌جا می‌شوند، تنها بخش کوچکی از دشمنان بازی هستند که باید با آنها روبه‌رو شوید. مانند شوالیه، دشمنان نیز سطوح متفاوتی دارند و برای ناکار کردن آنها باید سطح‌تان را به سطح آنها برسانید. اما بخشی از گیم‌پلی به جمع‌آوری سکه و خریداری سلاح‌های جدید مرتبط است. با هر بار شکست خوردن می‌توانید وارد فروشگاه شوید و آیتم‌های جدید مانند جادوها یا تبر، شمشیر، گرز و انواع و اقسام سلاح‌های دیگر را برای از بین بردن آسان‌تر دشمنان خریداری کنید. متاسفانه بازی به صورت قطره چگانی سکه‌هایی را به بازیکنان می‌دهد و در طولانی مدت مجبور به خریدهای درون‌برنامه‌ای خواهید شد.

بازی SphereKnight محصولی مینیمال با گیم‌پلی آسان است که می‌تواند با توجه محتوایی که ارائه می‌دهد، تا مدتی شما را سرگرم کند، هرچند نباید به این به بازی به عنوان سرگرمی طولانی مدت نگاه کرد. تغییر رنگ محیط نبرد با دشمنان و همینطور تنوع بالای دشمنان چه در ظاهر و چه در شیوه‌ حمله کردن،‌ بازی SphereKnight را به اثری سرگرم‌کننده تبدیل کرده است. هرچند بازی رایگان در دسترس قرار دارد، اما برای خریداری آیتم‌های جدید در آینده مجبور به انجام خریدهای درون‌برنامه‌ای می‌شوید. اگر یک بازی پیکسلی می‌خواهید SphereKnight گزینه‌ی در دسترس خوبی برای تجربه است که پیشنهاد می‌دهیم آن را از دست ندهید.

دانلود بازی اندروید و آیفون SphereKnight


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده