نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۸

علاقه رئیس نینتندو آمریکا به انتشار بازی Red Dead Redemption 2 برای نینتندو سوییچ

رجی فیس ام، مدیر شعبه‌ی آمریکای کمپانی نینتندو در آخرین مصاحبه‌اش با هالیوود ریپورتر، از علاقه‌اش نسبت به انتشار بازی Red Dead Redemption 2 برای نینتندو سوییچ گفت.

بدون شک بازی Red Dead Redemption 2 یکی از بزرگ‌ترین آثاری بود که امسال منتشر شد. جدیدترین ساخته‌ی کمپانی راک استار توانست با ارائه‌ی تجربه‌ای شدیدا جذاب و واقع‌گرایانه از زندگی در غرب‌وحشی، هم رضایت منتقدان و هم رضایت کاربران را جلب کند. این بازی هم مثل اولین قسمتش، برای دو کنسول مایکروسافت و سونی یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد و خیل عظیمی از بازیکنان هنوز منتظرند تا این بازی برای پلتفرم آن‌ها هم منتشر شود؛ به‌عنوان مثال، بازی هنوز مشخص نیست که آیا قرار است برای پی سی منتشر شود یا خیر و این برای کسانی که پی‌سی‌باز هستند کمی ناراحت‌کننده است.

بازی رد دد ردمپشن 2 علاوه بر کامپیوتر، برای نینتندو سوییچ هم منتشر نشده و حالا در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، رجی فیس ام (Reggie Fils-Aime)، رئیس شعبه‌ی آمریکا کمپانی نینتندو، در جریان مصاحبه‌ای که با وب‌سایت هالیوود ریپوتر داشته، از علاقه‌ی خود نسبت به انتشار این بازی برای کنسول نینتندو سوییچ گفته است.

در قسمتی از این مصاحبه از رجی درباره‌ی انتشار رد دد ردمپشن 2 برای سوییچ پرسیده می‌شود و او در پاسخ به این سوال، علاقه‌اش نسبت به انتشار بازی برای سوییچ را ابراز می‌کند و در ادامه متذکر می‌شود که ساخت بازی مذکور، مدت‌ها قبل از عرضه کنسول نینتندو سوییچ شروع شده بوده و به همین دلیل، پورت کردن این بازی برای نینتندو سوییچ شاید کمی سخت باشد؛ چرا که هدف اول راک‌استار، ساخت بازی برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بوده و آشنا شدن آن‌ها با معماری کنسول نینتندو و پورت کردن اثرشان برای این کنسول حقیقتا زمان‌بر خواهد بود. در مصاحبه‌ی رجی با هالیوود ریپورتر می‌خوانیم:

صد درصد؛ ما واقعا دوست داریم که این اتفاق بیفتد اما باید شرایط مراحل ساخت بازی را هم درک بکنیم. بازی Red Dead Redemption 2 برای سال‌ها در دست ساخت بود؛ حتی قبل از اینکه کنسول نینتندو سوییچ صحبتش به میان بیاید. در نتیجه، اگر خودمان را به‌جای سازندگان بازی بگذاریم متوجه خواهیم شد که هدف آن‌ها اتمام ساخت بازی برای کنسول‌هایی بوده که با معماری‌شان آشنایی داشته‌اند و پس از آن، خود را در شرایط ساخت بازی برای دیگر پلتفرم‌ها قرار بدهند. این را که بعدها چه پیش خواهد آمد باید صبر کنیم و ببینیم که چه خواهد شد. این موضوع نه‌تنها برای Red Dead Redemption 2، بلکه برای دیگر آثار از شرکت‌های Third Party دیگر که قبل از ساخته شدن سوییچ مراحل توسعه‌ی خود را آغاز کرده بودند نیز صدق می‌کند.

با توجه به صحبت‌های مدیر شعبه‌ی آمریکای نینتندو، پورت شدن دیگر بازی‌های Third Party برای نینتندو سوییچ که مراحل ساختشان قبل از عرضه‌ی این کنسول ژاپنی آغاز شده بود، کاملا به تصمیم خود سازندگان بازی بستگی دارد و تاخیر در انتشار پورت نینتندو سوییچ این بازی‌‌ها با این دیدگاه کاملا قابل توجیه است. بازی‌هایی مثل Wolfenstein II: The New Colossus و Dragon Ball FighterZ از همین مدل بازی‌ها هستند؛ آثاری که ساخت‌شان مدت‌ها قبل از عرضه سوییچ شروع شده بود و مدت‌ها بعد از عرضه‌ شدن‌شان برای پلتفرم‌هایی نام‌آشنا مثل ایکس باکس وان و پلی استیشن، راهی نینتندو سوییچ شدند.

برای اینکه بدانیم بازی Red Dead Redemption 2 راهی نینتندو سوییچ خواهد شد یا خیر، باید منتظر واکنش راک‌استار بمانیم. نظر شما چیست؟ آیا رد دد ردمپشن 2 راهی نینتندو سوییچ می‌شود؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده