// چهار شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی Spider-Man: Unlimited؛ یک رانر بی‌انتها با اسپایدی

اسپایدرمن یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای کمیک است که این بار توسط شرکت Gameloft برای یک بازی رانر بی انتها در پلتفرم موبایل حاضر شده است. با معرفی این بازی جذاب و هیجان انگیز در زومجی همراه باشید.

دنیای کمیک یکی از غنی‌ترین منابع برای ساخت سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های بلاک باستر سینمایی و بازی‌های ویدیویی است و آثار خوش ساخت و باکیفیتی بر اساس کمیک در حوزه‌های مختلف رسانه ساخته‌ شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین ابرقهرمانان دنیای کمیک که توسط شرکت مارول (Marvel) ساخته و پرداخته شده است، اسپایدرمن است. پیتر بی‌. پارکر پس از گزیده شدن توسط یک عنکبوت که تغییرات ژنتیکی یافته است، قدرت‌هایی مانند پرتاب تار عنکبوت یا حس عنکبوتی (Spider Sense) پیدا می‌کند و پس از مرگ عمو بن (Uncle Ben) تصمیم می‌گیرد تا از این قدرت‌ها در راه متوقف کردن جرم و جنایت استفاده کند. در طول سالیان حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک شاهد حضور نسخه‌های مختلف این شخصیت و شخصیت‌هایی با قدرت مشابه بوده‌ایم. استودیوی نام‌آشنای گیم لافت (Gameloft) که یکی بهترین بازی‌سازهای پلتفرم موبایل بوده است، این بار در یک بازی رانر بی‌انتها و با استفاده از شخصیت‌های معروف و محبوب کمیک‌های اسپایدرمن، توانسته یک اثر موفق و خوش ساخت را به بازیکنان عرضه کند.

بازی spiderman unlimited
بازی spiderman unlimited
بازی spiderman unlimited

بخش زیادی از گیم‌پلی بازی اندروید و آیفون Spider-Man Unlimited به سایر بازی‌های هم سبک خود شباهت دارد که در آن باید با تغییر مسیر اسپایدی به چپ و راست، پریدن از روی موانع و عبور از زیر آنها، به انجام ماموریت‌های متنوع هر مرحله‌ و ثبت رکورد بالاتر پرداخت. کنترل‌های این بخش نیز مانند دیگر بازی‌‌های رانر بی انتها به کشیدن انگشت در چهار جهت خلاصه می‌شود. اما بخشی که این بازی را از دیگر بازی‌های رانر بی انتها جدا می‌کند، حضور مینی‌گیم‌ها و باس فایت (Boss Fight) است که در مرحله‌های مختلف بازی دیده ‌می‌شوند. یکی دیگر از بخش‌های جذاب بازی که به لطف قدرت‌های ابرقهرمانانه‌ی اسپایدرمن به بازی اضافه شده بخش تاب خوردن (Swing) از تار‌های اسپایدی است که مشابه‌ آن را در بازی‌های رانر بی انتها کمتر دیده‌ایم. علاوه بر این اسپایدرمن (یا هر شخصیت دیگری که تحت کنترل بازیکن قرار دارد) می‌تواند با دشمنان و مزدوران شخصیت‌های شرور بازی به مبارزه بپردازد که نابودی هر دشمن نیازمند حمله یا ضربه مختص خود است. تنوع محیط‌های بازی به یک مسیر که در جهت‌های مختلف تغییر می‌کند خلاصه نمی‌شود و محیط‌هایی مانند برج آزبورن (Osborne Tower) و پشت‌بام‌های نیویورک و پنج محیط دیگر، محل رخ دادن اتفاقات بازی‌ هستند که می‌توانند بازیکنان را ساعت‌ها به خود مشغول کنند. بخش‌های دیگری مانند سقوط آزاد و بالا رفتن از دیوار‌ها در بازی دیده می‌شود که باعث می‌شود Spider-Man Unlimited یکی از پر محتوی‌ترین و بهترین بازی‌های رانر بی‌انتها برای پلتفرم موبایل نام بگیرد.

حضور اسپایدرمن در پلتفرم موبایل، توسط Gameloft به بهترین شکل ممکن انجام شده است

از دیگر بخش‌های جذاب بازی Spider-Man Unlimited می‌توان به حضور بیش از ۲۰۰ شخصیت از دنیای کمیک‌های اسپایدرمن مانند Spider-Hamm، نیک فیوری (Nick Fury)، اسکارلت اسپایدر (Scarlet Spider) و ونوم (Venom) و نسخه‌ی مایلز مورالس اسپایدرمن اشاره کرد که خبر بسیار خوبی برای طرفداران این کمیک‌ها و شخصیت‌های دوست‌داشتنی است. وجود بخش داستانی در این بازی باعث شده تا Gameloft از یک بازی‌ رانر ساده یک اثر AAA برای پلتفرم موبایل بسازد و بتواند فقط در گوگل‌پلی به بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود دست پیدا کند که نشانگر موفقیت این بازی است. گروه سینیستر سیکس (Sinister Six) یک گروه از دشمنان اصلی اسپایدرمن است که در نسخه‌های مختلف کمیک این گروه اعضای مختلفی داشته‌ است. در دنیای بازی Spider-Man Unlimited این گروه شامل شخصیت‌های شروری مانند گرین گابلین (Green Goblin)، الکترو (Electro)، میستریو (Mysterio)، ولچر (Vulture)، سندمن (Sandman) و دکتر اختاپوس (Doc Ock) است که قصد دارند با استفاده از ایزوتوپ‌هایی خاص پرتال‌هایی به ابعاد (Dimension) دیگر، نسخه‌های بی‌ شماری از خود را فرا بخوانند و با یکدیگر یک به یک جهان هر بعد را به نابودی بکشانند.

در بخش گرافیک و طراحی‌ها، شرکت Gameloft مثل همیشه به خوبی عمل کرده و یک بازی درخور را به بازیکنان تحویل داده است. طراحی‌های دقیق از لحاظ کمیکی برای بازیکنان بسیار خوشایند و راضی کننده است و تنوع این شخصیت‌ها نیز بسیار قابل تحسین است. انیمیشن‌های مختلف شخصیت‌ تحت کنترل بازیکن مانند دویدن، مبارزه و تاب خوردن از تار‌ها بسیار خوب و لذت‌بخش به نظر می‌رسند. در زمینه صداگذاری هم موسیقی‌های متن و منو‌های بازی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و با ریتم تند و هیجانی بازی هماهنگ‌ اند.

بازی spiderman unlimited
بازی spiderman unlimited
بازی spiderman unlimited

در یکی از بهترین‌ بازی‌های رانر بی‌انتهای پلتفرم موبایل، اسپایدرمن و دوستانش برای متوقف کردن سینیستر سیکس متحد می‌شوند و بازیکنان باید با انجام ماموریت‌های مختلف در بازی پیشرفت کنند. اگر از طرفداران سبک رانر بی انتها هستید یا شخصیت اسپایدرمن یکی از ابرقهرمانان مورد علاقه شما است، Spider-Man Unlimited را از دست ندهید.

دانلود بازی اندروید، آیفون و ویندوز 10 موبایل MARVEL Spider-Man Unlimited


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده