// چهار شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Faraway 4: Ancient Escape؛ پاییز بی‌پایان

چهارمین ماجراجویی Faraway،‌ ما را در برگ ریزان پاییزی با معماهای جدیدی همراه می‌‌کند که حال و هوایی مانند نسخه‌های گذشته دارد.

بازی‌های پازل همواره جایگاهی به خصوص در میان سبک‌های مختلف دارند؛‌ آثاری که با کنار گذاشتن شلوغ‌بازی‌های رایج بازی‌های ویدیویی، کمی به سراغ گوشه‌ی آرام ذهن بازیکنان می‌روند تا آنها را با ماجراجویی متفاوتی همراه کنند. حل معماهای ساده یا گاهی پیچیده، داستانی رمزآلود و درنهایت رازی‌ که برملا می‌شود، عمدتا پایه‌های اصلی یک بازی پازل را تشکیل می‌دهند که همین موضوع نیز باعث جایگاه به خصوص این دست بازی‌ها میان بازیکنان شده است. دلیل از این مقدمه اشاره به یکی از معروف‌ترین بازی‌های پازل موبایل است. اگر بخواهیم بازی The Room یا بازی‌های پازل Escape Room دیگر نظیر Rusty Lake را فاکتور بگیریم، به ویژه از دو سال گذشته شاهد ظهور اثری ماجراجویی به نام Faraway بوده‌ایم. مجموعه Faraway به ویژه با رنگ‌بندی خاصی که دارد و از طرفی قابلیت‌های تعاملی که به کاربر برای ارتباط با محیط می‌دهد، توانسته در کوتاه مدت جایگاهی مناسب را میان بازیکنان به دست بیاورد و همین موضوع شرایط را برای انتشار چهارمین نسخه این اثر با نام Faraway 4: Ancient Escape فراهم کرده است.

بازی Faraway 4: Ancient Escape
بازی Faraway 4: Ancient Escape
بازی Faraway 4: Ancient Escape
بازی Faraway 4: Ancient Escape داستان یک باستان‌شناس را در یک پاییز بی‌پایان روایت می‌کند

با پشت سر گذاشتن ماجراجویی در سه نسخه‌ی Faraway، اکنون باری دیگر در Faraway 4: Ancient Escape به جهانی جدید از ناشناخته‌ها پا می‌گذاریم. جایی که این‌بار باستان‌شناسی کارکشته به دنبال یافتن حقیقت گذشته به اشتباه وارد یک پورتال می‌شود و به مکانی نامشخص با پاییزی بی‌پایان وارد می‌شود. بازی اندروید و آیفون Faraway 4: Ancient Escape همچنان مانند گذشته سازوکار گیم‌پلی‌ آشنای مجموعه را حفظ کرده‌ است. هنوز هم باید با دید اول شخص مرحله به مرحله معماها را حل کنید و با ضربه روی نمایشگر به مکان‌های جدید با معماهای مختلف پا بگذارید؛‌ معماهایی از جنس جابه‌جا کرد پلتفرم‌ها، حرکت دادن دستگیره‌ای مخفی یا گاهی ساده‌تر تنها به فشردن یک دکمه خلاصه می‌شوند. هنوز هم در جریان بازی باید با محیط در تعامل باشید و با شکستن کوزه‌ها یا نگاه به اطراف نامه‌های مخفی از فیلسوفی که پیش از شما در آنجا حضور داشته پیدا کنید. دست نوشته‌ها بخش اصلی و تنها بخشی هستند که داستان بازی را بازگو می‌کنند. درنتیجه اگر می‌خواهید از داستان مطلع شوید باید نامه‌ها را با دقت بخوانید.

اما محیط بازی هنوز هم سرراست و زیبا طراحی شده است. مانند نسخه‌های پیشین هنوز هم یک رنگ، قالب طراحی‌های بازی را شامل می‌شود. در حالی که در اولین شماره محیط عمدتا قهوه‌ای رنگ بود در دومین نسخه به جنگل‌های مایا رفتیم و در سومین نسخه اما در محیط با حال و هوای فرهنگ آسیای شرقی، به ماجراجویی در محیطی برفی پرداختیم. اکنون اما سراسر بازی را برگ ریزان پاییزی، درختان نارنجی رنگ و محیطی زرد و قرمز پوشانده است. این رنگ‌بندی همواره یکی از نقاط قوت مجموعه است و همین موضوع نیز باعث القای حس و حال جدیدی به بازیکنان می‌شود. اما مشابه با نسخه‌های گذشته Faraway 4: Ancient Escape نیز گیم‌پلی حدودا یک ساعتی را ارائه می‌دهد. مانند بسیاری از بازی‌های Escape Room، در Faraway 4 نیز همانطور که اشاره شد باید به صورت مرحله به مرحله پیش‌ بروید. طبق گفته‌ی سازندگان بازی در مجموع ۲۰ سطح مختلف را شامل می‌شود و هر سطح شامل معماهای متفاوت از دیگری خواهد بود. از طرفی شما هنوز هم در طول ماجراجویی خود نامه‌های جدیدی از پدرتان به دست می‌آورید؛‌ پدری که از مدت‌ها قبل به دنبال او هستید و تاکنون باعث شده تا فرزندش به انواع و اقسام دردسرها دچار شود.

بازی Faraway 4: Ancient Escape
بازی Faraway 4: Ancient Escape
بازی Faraway 4: Ancient Escape

بازی Faraway 4: Ancient Escape اثر سرگرم‌کننده، زیبا و صدالبته با معماهای جذاب است که می‌تواند باعث لذت بردن هر علاقمند به بازی‌‌های Escape Room شود. یکی از نکات مهم این روزهای صنعت گوشی های اندرویدی بی شک ظهور محصولاتی با نسبت نمایشگر ۱۸ به ۹ و فراتر است که همین موضوع نیز باعث شده تا سازندگان به سراغ پشتیبانی از این دست گوشی‌ها بروند. در نتیجه با نصب Faraway 4: Ancient Escape روی گوشی‌هایی با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ می‌توانید تجربه‌ای فراگیر داشته باشید. بازی Faraway 4: Ancient Escape اکنون به صورت رایگان در دسترس علاقمندان قرار دارد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Faraway 4: Ancient Escape


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده