جالب ترین Easter Egg‌های بازی Red Dead Redemption 2

جالب ترین Easter Egg‌های بازی Red Dead Redemption 2

در این مطلب قصد داریم Easter Eggهای جالب توجهی را که در بازی Red Dead Redemption 2 وجود دارند معرفی کنیم. با زومجی همراه باشید.

آخرین ساخته استودیو Rockstar Games یعنی بازی Red Dead Redemption 2 حدود یک ماهی است که منتشر شده است. این بازی در دوران غرب وحشی جریان دارد و داستان آن درباره اتفاقات پیرامون گروه خلافکار داچ وندرلیند و اعضای آن است. اثری که مورد توجه منتقدین و بازیکنان قرار گرفت. به طوریکه، سایت زومجی در بررسی خود نمره کامل ۱۰ را به آن داده است. استقبال از بازی به حدی بوده است که تعداد بیش از ۱۷ میلیون نسخه از بازی Red Dead Redemption II فروخته شده است. در این مدت، مقالات آموزشی گوناگونی برای کاربران تهیه شده است تا بازیکنان آشنایی کاملی نسبت به شرایط و بخش‌های مختلف بازی پیدا کنند. حال، در این مطلب قصد داریم نکات مهم و Easter Eggهای جالب بازی Red Dead Redemption 2 را معرفی کنیم که احتمالا گیمرها بعضی از آنها را در بازی از دست داده‌اند یا متوجه آن نشده‌اند. نکاتی که در بازی اشاراتی به آثار و اتفاقات مختلفی در دیگر آثاری چون بازی‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر داشته است. ما برای معرفی نکات پایین، بنا را بر آشنایی بازیکنان با دو نسخه قبلی از این مجموعه قرار داده‌ایم. اگر موفق به تجربه نسخه‌های گذشته نشده‌اید، می‌توانید پیش از مطالعه این مقاله، داستان مجموعه Red Dead را مطالعه کنید. پس، تا پایان این مطلب جالب همراه زومجی باشید.

برخی از ایستر اگ‌های این مطلب، داستان بازی را کاملا لو می‌دهند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود پس از تمام کردن بازی مطلب را بخوانید. 

Red Dead Redemption 2

ادای احترام به Red Harlow

شخصیت Red Harlow، پروتاگونیست بازی Red Dead Revolver، فردی جایزه بگیر بود که خلافکاران و قاتلان تحت تعقیب را دستگیر می‌کرد و به کلانتر شهر تحویل می‌داد. حال، اگر در بازی Red Dead Redemption 2 وارد بعضی از کمپ‌ها یا سالن‌ها شوید و به دقت به بعضی از صحبت‌های افراد حاضر در آن مکان‌ها گوش کنید یا با آنها گفتگو داشته باشید، متوجه می‌شوید که آنها درباره رِد هارلو و کارهای عجیب و غریبی که کرده است، صحبت می‌کنند و داستان‌هایی از او را برای یکدیگر تعریف می‌کنند.

Red Dead Redemption 2

جد بزرگ Trevor

در یکی از مأموریت‌های تصادفی که در بازی رخ می‌دهد، شما یک درگیری بین یک مرد زورگو و یک خانم را مشاهده می‌کنید و با ورود به ماجرا، متوجه می‌شوید فرد زورگو کسی نیست جز جد بزرگ Trevor Philips در بازی Grand Theft Auto V؛ جالب است بدانید که صداپیشگی مرد زورگو نیز توسط استیون آگ، صداپیشه این شخصیت، انجام شده است. وی از نظر ظاهری نیز بسیار شبیه به ترور است که این مأموریت تصادفی را به یکی شگفت‌انگیزترین مأموریت‌های بازی تبدیل کرده است. همچنین، توسط بعضی از بازیکنان نیز گزارش شده است که یک فرد کشاورز نیز با شمایل ظاهری شبیه به ترور دیده شده است.

Red Dead Redemption 2

عبادت کردن راهب بودایی در کوهستان

در بازی‌های استودیو راک‌استار همیشه افراد مختلفی را می‌توان پیدا کرد که مشغول به کار خاصی هستند. بر این اساس، اگر شما به شرق منطقه Grizzlies، نزدیک به Fort Wallace بروید، کوه زیبایی را در آن منطقه مشاهده خواهید کرد. زمانی به نوک کوه برسید، یک راهب بودایی را در آنجا مشاهده خواهید کرد که رو به جنگل در حال عبادت کردن است. مکانی زیبا و دلنشین که آرامش خاصی در بازی ایجاد کرده است.

Red Dead Redemption 2

بازسازی صحنه‌ای از فیلم The Assassination of Jesse James

در سال ۲۰۰۷ فیلم وسترنی The Assassination of Jesse James به کارگردانی کوارد رابرت فورد با بازی درخشان برد پیت اکران شد که مورد توجه بسیاری از طرفداران ژانر وسترن قرار گرفت. در یکی از معروف‌ترین سکانس‌های این فیلم، برد پیت در بالای یک مانع چوبی ایستاده است و قصد دارد به همراه گروهش به یک قطار دستبرد بزند. این صحنه در یکی از مراحل در فصل دوم بازی به طرز هنرمندانه‌ای بازسازی شده است که آرتور مورگان به همراه جان مارستن و شان به یک قطار دستبرد می‌زنند و این مرحله فضای زیبای فیلم را به خوبی به بازیکن منتقل می‌کند. شما می‌توانید تصویر مقایسه دو صحنه را در اینجا تماشا کنید.

Red Dead Redemption 2

خانه هابیت‌ها

استودیو راک‌استار استاد ربط دادن بی‌ربط‌ترین موارد ممکن به همدیگر است. هابیت‌ها انسان‌هایی کوتوله بودند که در جهان ارباب حلقه‌ها حضور داشتند. آنها خانه‌هایی جنگلی به شکل دایره‌ای که به داخل زمین فرو رفته است، داشتند و انسان‌های معمولی به سختی می‌توانستند وارد خانه‌های آنها شوند. با این اوصاف، اگر شما به شمال شرقی نقشه جایی نزدیک به مرز Cumberland Forrest بروید، خانه هابیت‌ها را پیدا خواهید کرد و می‌توانید در دفتر خاطرات آرتور مورگان این خانه زیبا را ثبت کنید.

Red Dead Redemption 2

نامه عاشقانه به Bonnie MacFarlane

شخصیت Bonnie MacFarlane یکی از مهترین افراد در بازی Red Dead Redemption بود. زمانی که جان مارستن زخمی‌ می‌شود، بانی او را به مزرعه خود می‌برد و زخم او را مداوا می‌کند و جان تازه‌ای به مارستن می‌دهد. در طول گشت و گذار خود در منطقه Armadillo، با جسدی روبرو خواهید شد که به دلیل شیوع وبا جان باخته و در آن منطقه روی زمین افتاده است. با بررسی بدنی او، یک نامه با موضوع «نامه‌ای به بانی» پیدا می‌کنید که در این نامه او با متنی عاشقانه به بانی مک‌فارلن ابراز علاقه کرده است و از عشق خود به او گفته است و در ادامه قول می‌دهد که پس از ثروتمند شدن در کار خود برمی‌گردد و با او ازدواج می‌کند. عشقی ناکام که سرانجام آن به مرگ ختم شده است. در آن زمان مزرعه بانی و آن منطقه به دلیل شیوع وبا تبدیل به شهری متروک شده است.

Red Dead Redemption 2

جسد مار انیمیشن کتاب جنگل

در انیمیشن Jungle Book ماری به نام Kaa حضور داشت که اسباب آزار و اذیت را با قدرت هیپنوتیزم خود برای حیوانات جنگل و موگلی، پسر جنگل، فراهم کرده بود و بسیاری از حیوانات جنگل دل خوشی از او نداشتند. احتمالا استودیو راک‌استار از تنفر و ناراحتی حیوانات انیمیشن کتاب جنگل خبر داشته است و جسد Kaa را در یکی از درختان بازی Red Dead Redemption 2 قرار داده است که دل آنها را خنک کند. اگر می‌خواهید جسد این مار را ببینید، به منطقه باتلاقی Lemoyne بروید و جسم بی‌جان و آویزان آن را روی یک درخت تماشا کنید.

Red Dead Redemption 2

عبارت معروف «Canis Canem Edit»

پس از اینکه مأموریت‌های Noblest of Men و Woman Stranger را تمام می‌کنید و در آن مأموریت Jim 'Boy' Calloway را به قتل می‌رسانید، آرتور مورگان یک اسلحه دریافت می‌کند که شما روی لوله اسلحه عبارت «Canis Canem Edit» را مشاهده می‌کنید. این عبارت معروف مربوط به بازی Bully نسخه سال ۲۰۰۶ است که بالای لوگوی بازی به چشم می‌خورد. براساس تئوری‌های مطرح شده، این عبارت حاوی پیامی است که راک‌استار در حال ساخت بازی Bully 2 است. همچنین، در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر ساخت این اثر مطرح شده است که این عبارت نیز به این شایعه کمی رنگ واقعیت می‌دهد.

Red Dead Redemption 2

حضور شخصیت‌های فیلم ?O'Brother, Where Art Thou

از نظر زمانی، داستان فیلم ?O'Brother, Where Art Thou در سال ۱۹۳۷ روایت می‌شود که ۳۸ سال پس از داستان بازی Red Dead Redemption II اتفاق می‌افتد. با این حال، راک‌استار زیاد به اختلاف زمانی این دو اثر اهمیتی نداده است و اگر شما به مرز بین مناطق Lemoyne و West Elizabeth بروید؛ کشمکش و دعوایی بین چند نفر را مشاهده خواهید کرد که آن سه نفر McGill و Hogwallop و O'Donnell هستند که درحال درگیری با کلانتر و یارانش هستند و قصد فرار از مهلکه را دارند. این سه شخصیت از اصلی‌ترین فیلم برادران کوئن محسوب می‌شوند که دارای محبوبیت فراوانی در بین علاقه‌مندان به سینما هستند.

Red Dead Redemption 2

جان مارستن شنا بلد نیست!

اگر بازی Red Dead Redemption را تجربه کرده باشید، در این نسخه مشاهده کردید که جان مارستن نمی‌تواند در آب شنا کند و زمانی که او وارد آب می‌شود، در آب غرق خواهد شد. این مورد در بخش‌هایی از نسخه دوم توسط آرتور مورگان و دیگر افراد گنگ ون‌در لیند مورد بحث قرار گرفته می‌شود و در مواردی آنها با جان مارستن درباره این موضوع شوخی می‌کنند. نکته قابل توجهی که در این نسخه وجود دارد این است که زمانی که در بخش Epilogue بازی، کنترل جان مارستن را در دست می‌گیرید، عدم توانایی شنای او را می‌توانید آزمایش کنید که جان نمی‌تواند شنا کند. در حالی که آرتور مورگان به راحتی قادر به شنا کردن در رودخانه‌ها و برکه‌ها است.

Red Dead Redemption 2

شهر مرموز Pleasance

شهر Pleasance یکی از مهمترین شهرهای این دو نسخه محسوب می‌شود. شهری متروکه معروف به شهر ارواح که در شمال غرب مرداب Lagras واقع شده است.  اتفاقاتی چون ماجرای Tumbleweed در بازی Red Dead Redemption و ماجرای سرایت ویروس زامبی‌ها در بسته الحاقی Undead Nightmare در این شهر رخ داده است. زمانی که وارد این شهر شوید، انبار کاهی را مشاهده خواهید کرد که روی در آن عبارت «!Stay Out, Plague» نوشته شده است. این عبارت به ماجراهای بسته الحاقی Undead Nightmare اشاره می‌کند. همچنین قبرستان شهر Pleasance اطلاعاتی جالب توجه از ساکنان این شهر دارد.

Red Dead Redemption 2

کلبه‌ای کوچک در جنگل

این مورد یکی از غم‌انگیزترن نکات بازی محسوب می‌شود. زمانی که شما وارد بخش غربی ملک اجدادی خانواده Braithwaite در منطقه Lemoyne شوید، متوجه یک مجموعه چوبی کوچک در بخش جنگلی در نزدیک آب خواهید شد. پس از وارد شدن به این منطقه، صدای فریاد دختری را خواهید شنید؛ با نزدیک شدن به صدا، یک کلبه کوچک را مشاهده خواهید کرد که دختری در آن زندانی شده است. زمانی که آرتور به در کلبه می‌رسد، دختر زندانی توضیح می‌دهد که او یکی از اعضای خانواده Braithwaite است که به دلیل مشکلات روانی و نقض جسمانی در این کلبه حبس شده است و خانواده‌اش او را طرد کرده‌اند. ماجرا زمانی ناراحت‌کننده‌تر می‌شود که زمانی که پس از اتمام بازی دوباره به آن کلبه سر بزنید، با جسم بی‌جان دختر زندانی روبرو خواهید شد.

بازی Red Dead Redemption

اشاره به بعضی از شخصیت‌های مهم نسخه پیشین

به جز شخصیت‌هایی که از ابتدا اعلام شده‌ بود که در بازی Red Dead Redemption 2 حضور دارند، افراد دیگری از نسخه اول نیز در این بازی اشاراتی به آنها می‌شود. همانطور که در بالا خواندید، یکی از این شخصیت‌ها بانی مک‌فارلن بود، اما شما در بعضی از مناطق بازی می‌توانید شخصیت‌های دیگری را پیدا کنید و درباره گذشته آنها بیشتر آشنا شوید. به عنوان مثال، شخصیت Harold MacDougal در نسخه پیشین در بعضی از مأموریت‌ها، جان مارستن را همراهی کرده بود. یک پروفسور عجیب و غریب که به مواد مخدر اعتیاد داشت. اگر شما به شهر New Hannover Gazette سری بزنید، پوستر تبلیغاتی جدیدترین کتاب مک‌دوگال را مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از شخصیت‌های مهم نسخه گذشته Landon Ricketts بود؛ یک تفنگدار حرفه‌ای و پا به سن گذاشته که در مرزهای مکزیک به کمک جان مارستن می‌آید. زمانی که شما به دفتر کلانتری شهر Valentine مراجعه کنید، کلانتر درباره او صحبت می‌کند و از کارهای افتخارآمیزی که برای او و دیگران انجام داده است سخن می‌گوید. به گفته سازندگان بازی، آنها قصد داشتند ریکتز در نسخه دوم نیز حضور داشته باشد، اما متأسفانه به دلیل فوت صداپیشه آن یعنی Ross Hagen حضور او در بازی منتفی شد و سازندگان یاد و خاطره او را در بازی زنده کردند. شما می‌توانید به مکان‌هایی که در نسخه اول وجود داشتند مانند مزرعه جان مارستن سر بزنید و شرایط آن زمان آن مناطق را از نزدیک مشاهده کنید.

Red Dead Redemption 2

قطار ارواح

هر منطقه از بازی Red Dead Redemption 2 دارای موارد عجیب و غریب و جالب توجهی است. یکی از جالب‌ترین موارد به قطار ارواح ارتباط دارد. اگر شما حوالی ساعت ۳ صبح به شمال غرب Scarlett Meadows بروید، صدای بوق و حرکت یک قطار را می‌شنوید و زمانی که به ریل قطار نزدیک شوید، یک روح قطار را مشاهده می‌کنید که قصد دارد مسیر حرکتی خود را شروع کند. شما می‌توانید با اسب خود سوار قطار شوید و آن را به حرکت درآورید. این قطار تا یک مسیر مشخص حرکت می‌کند و بعد از مدتی در برابر چشمان شما محو می‌شود.

Red Dead Redemption 2

ملاقات با افراد گروه ون‌در لیند

در طول ماجرای بازی، افراد مختلفی از گنگ ون‌در لیند بنا به دلایلی از گروه خارج می‌شوند و زندگی تازه‌ای را برای خود شروع می‌کنند. شما می‌توانید در بخش Epilogue بازی آنها را پیدا کنید و با آنها هم‌صحبت شوید. به عنوان مثال، شخصیت Pearson، آشپز کمپ، در منطقه Rhodes کار و کاسبی جدیدی را راه انداخته است و یک فروشگاه عمومی باز کرده است. شخصیت Mary Beth نیز یک رمان‌نویس شده است که شما می‌توانید او را در ایستگاه قطار شهر ولنتاین پیدا کنید. همچنین، Tilly Jackson را در منطقه Saint Denis ملاقات خواهید کرد که با یک وکیل ازدواج کرده است. هرکدام از آنها دارای کات‌سین‌های زیبایی هستند که تماشایشان خالی از لطف نیست و شما از سرنوشت آنها به خوبی مطلع خواهید شد. همچنین، شما می‌توانید قبر افرادی که در گنگ ون‌در لیند کشته شده‌اند را در نقشه بازی پیدا کنید و به آنها ادای احترام کنید.

به نظر شما کدام یک از نکته‌های گفته شده جذاب و شگفت‌انگیز بود؟ آیا شما توانسته‌اید تئوری و نکته مهمی از بازی Red Dead Redemption 2 را پیدا کنید؟ لطفا نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده