// جمعه, ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۴

معرفی بازی موبایل Pivotol؛ بارش مربع‌های نئونی

Pivotol یک بازی بی‌نهایت (Endless) پازلی برای گوشی‌های آیفون است که با استفاده از طراحی‌های نئونی و موسیقی‌های الکترونیک توانسته به تجربه‌ی ساده ولی چالش برانگیزی برای بازیکنان تبدیل شود. با معرفی این بازی در زومجی همراه باشید.

امروزه اپ‌استور ‌و گوگل‌پلی از بازی‌های پازل تکراری و شبیه به هم پر شده‌اند؛ بازی‌هایی که در آن‌ها با کنار هم قرار دادن چند شی شبیه به هم، مانند میوه یا اب‌نبات و غیره در زمانی محدود یا تعداد مشخصی حرکت باید هر مرحله را به پایان رساند. اما در آخرین ساخته استودیو Radian Games با اینکه کلیشه‌ها تکرار شده‌اند ولی محصول نهایی بسیار جذاب و چشم نواز از کار درآمده است. بازی Pivotol که به طور رایگان برای سیستم‌عامل‌ iOS عرضه شده است، توانسته با استفاده‌ی متفاوت از ایده‌های قدیمی یک بازی کامل و هیجان‌انگیز برای بازیکنان باشد. البته در بازی سه بسته خرید درون برنامه‌ای وجود دارد که برای خرید الماس یا همان واحد پول بازی به کار می‌آید.

بازی Pivotol
بازی Pivotol
بازی Pivotol

گیم‌پلی بازی Pivotol برای بازیکنانی که تجربه‌ی بازی‌هایی مانند Candy Crush را دارند، بسیار ساده و آشنا به نظر می‌آید، اما تفاوت بزرگ Pivotol با دیگر بازی‌های هم‌سبک و مشابه خود در بی‌پایان و رکوردی بودن آن است. در زمانی که اکثر بازی‌های پازل با قرار دادن تعداد محدودی حرکت در اختیار بازیکنان یا افزودن محدودیت زمانی به هر مرحله‌ سعی در چالش برانگیز کردن مرحله‌ها دارند، Pivotol نه محدودیت حرکتی دارد و نه محدودیت زمانی. این بازی آیفون به صورت بی‌نهایت و ثبت رکورد است و در آن از مرحله‌های پیاپی خبری نیست. هدف اصلی در بازی کنار هم قرار دادن شِش مربع هم‌رنگ است که بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما این مربع‌ها در یک صفحه بزرگ‌تر قرار دارند که در صورت پر شدن صفحه و رسیدن به مربع‌ها به بالای صفحه رکورد شما ثبت می‌شود. پس از هر حرکت برای کنار هم قرار دادن مربع‌های هم‌رنگ، تعدادی مربع از بالا به صفحه بازی اضافه می‌شوند که با بالا رفتن رکورد شما باعث سخت‌تر شدن بازی نیز می‌شوند.

طراحی‌های نئونی و موسیقی‌های الکترونیک Pivotol از نقاط قوت آن به شمار می‌آیند

کنترل‌های بازی شاید در ابتدا کم ناآشنا و سخت به نظر بیایند اما با گذر زمان، بازیکنان به راحتی می‌توانند با این کنترل‌های جدید به ادامه‌ی بازی بپردازند. کنترل‌‌‌ بازی به صورت چرخش بلوک‌های ۴ تایی از مربع‌های کوچک تر است که باید با چرخاندن این بلوک‌ها تعداد مربع‌های هم‌رنگ کنار هم را به شش یا بیشتر رساند. در بازی Power-Upها و مربع‌های خاصی هستند که با Match کردن هرکدام از آن‌ها با مربع هم‌رنگ خود، به حذف تعدادی از مربع‌ها از صفحه بازی کمک می‌کنند.

بازی Pivotol
بازی Pivotol
بازی Pivotol

طراحی‌های بازی Pivotol بسیار رنگارنگ و چشم نواز هستند که با توجه به سبک بی‌نهایت بودن بازی، بسیار کارآمد بوده و مانع تکراری شدن بازی در طولانی مدت می‌شوند. گرافیک نئونی خاص بازی از بارزترین خصوصیات آن است و در تمامی بخش‌های اثر، مانند گیم‌پلی و منو‌‌ها حضور پررنگی دارد. همچنین با جمع‌آوری الماس که واحد پول درون بازی محسوب می‌شوند، می‌توان به تغییر تم پس‌زمینه و رنگ‌های مربع‌ها پرداخت که به نوعی باعث تنوع در بازی می‌شوند و از یکنواخت شدن بازی جلوگیری می‌کنند. این الماس‌ها با ثبت رکورد‌های بالاتر و به صورت روزانه در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند که البته می‌توان آن‌ها را با خرید درون برنامه‌ای بازی نیز تهیه کرد. موسیقی‌های بازی نیز به خوبی با این گرافیک و طراحی‌ها هم سو هستند و این حس الکترونیک و نئونی بودن بازی را تقویت کرده‌‌اند. صداگذاری جور شدن مربع‌های هم رنگ و اضافه شدن مربع‌های جدید به صفحه بازی، بسیار خوب و دقیق انجام شده و سازندگان در این بخش بسیار خوب عمل کرده‌اند.

اگر از طرفداران بازی پازلی و جور کردن اشیا هستید، Pivotol یک بازی باکیفیت و چالش برانگیز است که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.

دانلود بازی آیفون و آيپد Pivotol 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده