نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

اطلاعات جدیدی از کنسول پلی استیشن کلاسیک منتشر شد

در فاصله کم‌تر از یک ماه مانده تا عرضه کنسول پلی‌استیشن کلاسیک، مدیر شبکه‌های اجتماعی سونی اطلاعات جدیدی از این کنسول و عملکردش ارائه کرده است. 

کنسول‌های مینی این روز‌ها محبوبیت زیادی هم بین شرکت‌های سازنده و هم کاربران پیدا کرده‌اند و تا به امروز شاهد ساخته شدن کنسول‌هایی چون مینی NES، مینی SNES و چند مورد دیگر بوده‌ایم. پلی استیشن کلاسیک هم یکی از همین کنسول‌های مینی است که توسط کمپانی سونی چندی پیش معرفی شد و در واقع مدل مینی اولین کنسول پلی‌استیشن است. حال در فاصله کم‌تر از یک مانده تا عرضه این کنسول ۹۹ دلاری، سید شومان، مدیر شبکه‌های اجتماعی سونی با انتشار پستی در بلاگ پلی‌استیشن اطلاعات جدیدی از این محصول ارائه کرده است. 

طبق اعلام شومان، پلی‌استیشن کلاسیک قرار است از نظر ظاهری کاملا شبیه به مدل اصلی باشد و فقط ابعاد کوچک‌تری داشته باشد؛ به‌حدی کوچک که شامان اعلام کرده این کنسول حتی در جیب پشتی شلوار هم جا می‌شود! جدا از خود کنسول، کنترلر‌های آن هم دقیقا شبیه به کنترلر‌های اولیه طراحی‌شده (مدل‌های بدون آنالوگ) برای پلی‌استیشن هستند و در داخل جعبه شاهد دو کنترلر خواهیم بود که این مساله باعث می‌شود تا بدون نیاز به خرید کنترلر اضافی بتوانید بازی‌های مختلف را همراه با یک دوست یا عضو خانواده بازی کنید. 

روشن کردن کنسول پلی‌استیشن کلاسیک با همان صفحه اولیه خاطره‌انگیز کنسول اصلی همراه خواهد بود و پس از آن هم شاهد لیستی از ۲۰ بازی موجود روی این کنسول خواهیم بود که کنار هر کدام از آن‌ها، تاریخ انتشار بازی، ناشر و تعداد کاربرانی که توسط بازی پشتیبانی می‌شود نوشته شده‌اند. 

پلی استیشن کلاسیک

اما یکی از بهترین قابلیت‌های پلی‌استیشن مینی، پشتیبانی آن از امکان ذخیره بازی‌ها است که برای هر بازی می‌توانید ۱۵ فایل ذخیره داشته باشید. سونی برای هرچه نوستالژیک‌‌تر کردن حس استفاده از کنسول حتی صفحه مموری کارت فراموش‌نشدنی آن را هم شبیه‌سازی کرده است و با رفتن به این قسمت می‌توانید فایل‌های ذخیره مربوط به بازی‌های مختلف را پاک کنید. 

با اینکه پلی‌استیشن کلاسیک به‌شکلی طراحی شده که حس و حال استفاده از کنسول اصلی را در کاربران زنده کند اما برخی ویژگی‌های جدید هم در آن وجود دارند که باعث می‌شوند بازی کردن با کنسول حس و حالی امروزی‌تر داشته باشد؛ برای مثال در هر نقطه از بازی با زدن کلید Reset می‌توانید به منوی اصلی بازی برگردید و در ادامه می‌توانید بازی را دقیقا از همان نقطه‌ای که از آن خارج شدید ادامه بدهید. 

یک ویژگی جالب دیگر، عملکرد کلید Open است که صرفا حالتی ظاهری ندارد و برای این منظور تعبیه شده است که بتوانید جاگذاری دیسک دوم در کنسول را شبیه‌سازی کنید! به طور دقیق‌تر، بازی‌هایی که روی کنسول اصلی پلی‌استیشن دو دیسک داشتند، در نقطه‌ای از بازی از شما خواهند خواست که کلید Open را یک بار فشار دهید تا حس قرار دادن دیسک دوم در کنسول به‌نوعی شبیه‌سازی شود و بتوانید بازی را ادامه بدهید. 

در نهایت مشخص شد که این کنسول بازی‌ها را با نسبت ۴:۳ اجرا خواهد کرد و برخی از بازی‌ها نسخه اروپایی آن اثر و برخی نسخه آمریکایی خواهند بود که البته هنوز جزییات دقیقی در مورد اینکه کدام نسخه از هر بازی در کنسول در دسترس خواهد بود ارائه نشده است. پلی‌استیشن کلاسیک در تاریخ ۱۲ آذر عرضه خواهد شد و قیمتی معادل ۹۹ دلار خواهد داشت. چندی پیش لیست کامل بازی‌های این کنسول اعلام و مشخص شد که مدل ژاپنی کنسول چند بازی متفاوت در مقایسه با مدل‌های دیگر خواهد داشت. 


منبع DualShocker
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده