نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

برنامه یوتیوب برای نینتندو سوییچ منتشر شد

پس از شایعات فراوان، نهایتا برنامه یوتیوب در دسترس کاربران کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ قرار گرفت.

تا به حال کنسول نینتندو سوییچ به خاطر کمبود برنامه‌های پخش ویدیو سرزنش شده است، اما حال به دنبال انتشار شایعاتی که از راهیابی اپلیکیشن یوتیوب به این کنسول هیبریدی حکایت داشت، این سرویس ویدیویی به طور رسمی در دسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار گرفته است. برنامه یوتیوب انتشاری پنهانی و به دور از هیاهو داشت و در حال حاضر با حجم ۹۳.۳۲ مگابایت قابل دانلود است.

کاربران از طریق این برنامه می‌توانند ویدیوها، فیلم‌ها، لایو استریم‌ها و تمام آنچه که یوتیوب ارائه می‌دهد، تماشا کنند. این اپلیکیشن شبیه به برنامه یوتیوب در دستگاه‌هایی نظیر کنسول‌ها و تلوزیون‌های هوشمند است، با این تفاوت که در حالت دستی از صفحه نمایش لمسی پشتیبانی می‌کند. با این حال، کنترل‌های لمسی به انتخاب گزینه‌ها محدود می‌شود و هیچ خبری از قابلیت اسکرول صفحات به صورت لمسی نیست. برنامه یوتیوب تقریبا یک سال پس از انتشار برنامه هولو برای نینتندو سوییچ در دسترس کاربران قرار گرفت و با عنایت به سیاست ناپسند انحصار یک ساله به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها شاهد راهیابی برنامه پخش ویدیو دیگری به این کنسول باشیم.

 حرف و حدیث‌های زیادی درباره دلیل عدم راهیابی برنامه نتفلیکس و برنامه‌های مشابه به کنسول نینتندو سوییچ وجود دارد و کمپانی نینتندو در این‌باره گفته است که تمایل دارد نینتندو سوییچ روی بازی‌ها تمرکز داشته باشد. این سخنان اما بدان معنا است که سرویس‌های مورد بحث در دیگر دستگاه‌ها وجود دارد و این موضوع نهایتا به کمپانی‌ها بستگی دارد که می‌خواهند برنامه‌هایشان را برای نینتندو سوییچ منتشر کنند یا خیر. در عین حال کمپانی هولو اعلام کرده است که برنامه آن‌ها به این زودی‌ها در دسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار نمی‌گیرد؛ زیرا نینتندو برای مدتی از یک رمزنویسی کلیدی خودداری کرده بود.  

اگر شما یکی از کسانی هستید که برای مدت طولانی منتظر انتشار برنامه‌های پخش ویدیو بیشتر برای نینتندو سوییچ بودید، در حال حاضر می‌توانید به صورت رایگان برنامه یوتیوب را دانلود کنید. فراموش نکنید که نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده