نویسنده: پیمان مرادی
// جمعه, ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Tesla vs Lovecraft؛ تسلا در برابر لاوکرافت

بازی موبایل Tesla vs Lovecraft، یک شوتر سرگرم کننده با زاویه دید از بالا به پایین است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا به کمک اختراعات نیکولا تسلا، به مصاف هیولاهای داستان‌های معروف هاوارد لاوکرافت، نویسنده مشهور آمریکایی، بروند!

بدون شک با نیکولا تسلا آشنا هستید؛ تسلا مخترع و مهندس برق آمریکایی است که بسیاری از مهندسین برق، نقش او را در پیشرفت در طراحی سیستم‌های نوین برق‌رسانی، حتی از توماس ادیسون هم پر رنگ‌تر می‌دانند. از طرفی هاوارد فیلیپس لاوکرافت هم یک نویسنده مشهور ژانر وحشت است که آثاراش به نوعی پایه‌گذار یک شاخه جدید در ژانر وحشت به نام وحشت لاوکرافتی شد. همانطور که از نام آن هم قابل حدس است، ایده‌ی بازی آیفون و آیپد Tesla vs Lovecraft، بر پایه‌ی مقابل هم قرار دادن این دو شخصیت مشهور طرح ریزی شده است. اما نتیجه‌ی این ایده، تبدیل به یک شوتر اکشن دیوانه‌وار شده که بازیکنان خود را به بهترین شکل ممکن سرگرم می‌کند.

Tesla vs Lovecraft

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، شما به عنوان بازیکن در بازی Tesla vs Lovecraft، می‌بایست در نقش تسلا به مصاف هیولاهایی بروید که از طرف لاوکرافت مامور شده‌اند تا شما را به قتل برسانند! البته Tesla vs Lovecraft به هیچ عنوان یک بازی داستان محور نیست و این ایده‌ی عجیب و غریب صرفاً برای سازندگان بهانه‌ای بوده تا بر پایه‌ی آن یک بازی شوتر سرگرم کننده را توسعه دهند. رویارویی مردی که با لقب پدر الکتریسیته شناخته می‌شود با کسی که بیش‌ترین تاثیر را در ادبیاتِ ژانر وحشت داشته است، اگر چه عجیب و غریب و بی ربط به نظر می‌رسد اما هر بازیکنی برای تجربه‌ی آن کنجکاو می‌کند.

بازی با قیمت ۸.۹۹ دلار فعلا تنها برای سیستم عامل iOS منتشر شده است

زاویه دید دوربین در بازی Tesla vs Lovecraft از بالا به پایین است و تعامل بازیکن با بازی به کمک جوی استیک‌های لمسی پایین صفحه صورت می‌گیرد؛ از جوی استیک سمت چپ می‌توانید برای جابه‌جایی و رفتن به مکان‌های مختلف در میدان نبرد استفاده کنید و به کمک جوی استیک سمت راست هم قادر خواهید بود تا به طرف هیولاهایی که قصد کشتن‌تان را دارند، تیراندازی کنید. قرار گرفتن در نقش تسلا باعث شده تا از مزیت مخترع بودن او هم استفاده کنید؛ گجت‌های فراوانی در بازی به عنوان اختراعات تسلا وجود دارند که از هر کدام از آن‌ها می‌توانید برای غلبه بر هیولاها استفاده کنید؛ به طور مثال تسلا یک کوله پشتی شبیه به یک جت پک را در اختیار دارد که به کمک آن می‌توانید تا یک شعاع مشخص، خودتان را به مکانی که در نظر دارید، تلپورت کنید. برای انجام این کار تنها کافی است تا دو مرتبه جوی استیک سمت چپ را لمس کنید. از طرفی گجت‌ها دیگری نیز به عنوان پاورآپ در نقاط مختلف میدان نبرد قرار گرفته‌اند که در صورت جمع‌آوری‌شان، می‌توانید با دو بار لمس کردن جوی استیک سمت راست، از آن‌ها برای نابود کردن دشمنانتان استفاده کنید. اما مهم‌ترین گجت موجود در بازی، Tesla Mech نام دارد که یک اسلحه بسیار قوی است که تسلا با قرار گرفتن در آن، شبیه به یک ربات نابودگر می‌شود و در یک چشم به هم زدن تمامی هیولاها را نابود می‌کند! برای دستیابی به Tesla Mech ابتدا باید شش قطعه مورد نیاز برای ساختن آن را در میدان نبرد پیدا کنید و بعد با ساخت و استفاده از آن، دشمنان‌تان را به تیر ببندید. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که پس از ساخت Tesla Mech، تنها چند ثانیه فرصت استفاده از آن را خواهید داشت، پس باید تمام تلاش‌تان برای هر چه بیشتر کشتن هیولا‌ها را در همان مدت زمان کوتاه، متمرکز کنید. در هر مرحله دو کادر مستطیل شکل در بالای صفحه نمایش وجود دارد؛ کادر آبی رنگ که در سمت راست قرار دارد، نشان دهنده‌ی سطح‌تان در هر مرحله از بازی است؛ هر چه تعداد هیولاهای بیشتری را بکشید، سطح‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند. با هر بار ارتقای سطح‌تان، بازی به شما این امکان را می‌دهد که از میان دو قابلیت پیشنهادی، یکی را برای تقویت خودتان انتخاب کنید تا بدین شکل توانایی‌های‌تان را با گذشت زمان گسترش دهید. کادر قرمز رنگی که در سمت چپ قرار گرفته نیز به نوعی نشان دهنده‌ی پیشرفت‌تان در مرحله است؛ هر چه هیولاهای بیشتری را نابود کنید این کادر سریع‌تر خالی می‌شود و زودتر به اتمام آن مرحله نزدیک می‌شوید. میزان سلامتی‌تان نیز به کمک کادر دایره‌ای شکلی که تسلا را در بر گرفته‌است، قابل مشاهده خواهد بود. در مجموع می‌توان گفت که بازی Tesla vs Lovecraft تمام آن چیزی را که یک بازی اکشن برای سرگرم کردن بازیکنانش به آن نیاز دارد، به صورت یکجا در خود جمع کرده است.

Tesla vs Lovecraft

بازی Tesla vs Lovecraft، یک شوتر خوش ساخت است که تمامی المان‌های مورد نیاز برای سرگرم کردن علاقمندان به این سبک از بازی‌ها را در خود جای داده است. این بازی که پیش از این برای کنسول‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و نیز پی سی منتشر شده بود، با قیمت ۸.۹۹ دلار در اپ استور برای دارندگان دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS هم در دسترس قرار گرفته است. اگر چه هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار نسخه‌ی اندروید بازی Tesla vs Lovecraft اعلام نشده است، اما توسعه دهندگان بازی انتشار آن برای سیستم عامل اندروید را در آینده‌ای نزدیک، تایید کرده‌اند.

دانلود بازی آیفون و آیپد Tesla vs Lovecraft


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده