نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

شیگرو میاموتو روی ساخت فیلم Super Mario Bros نظارت خواهد داشت

به‌تازگی اعلام شده که شیگرو میاموتو، خالق کاراکترهای برجسته‌ای مانند ماریو، در تیم تولید فیلم Super Mario Bros حضور دارد و روی مراحل ساخت آن نظارت خواهد داشت.

کمپانی نینتندو در حال حاضر با کمپانی سازنده انیمیشن Despicable Me (من نفرت انگیز) یعنی استودیو ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) در حال همکاری است تا با کمک هم نسخه جدید فیلم Super Mario Bros (برادران سوپر ماریو) را تولید کنند. این اعلامیه در ماه ژانویه سال جاری میلادی منتشر شد اما آن‌طور که باید و شاید مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت و بحث‌هایی را به دنبال داشت. زیرا نسخه ۱۹۹۳ فیلم ماریو یک افتضاح و فاجعه بود و از طرف دیگر هم به طور کلی، فیلم‌هایی که براساس بازی‌های ویدیویی ساخته می‌شود، به ندرت آثار خوب و دلچسبی درمی‌آیند.

چندی پیش، کریس ملداندری که رئیس کمپانی Illumination محسوب می‌شود، در مصاحبه‌ای با گزارشگر سایت خبری ورایتی در رابطه با اینکه چگونه در مورد نسخه جدید فیلم ماریو فکر می‌کند صحبت کرد. او توضیح داد که این اثر، قرار است یک انیمیشن باشد نه همانند نسخه سینمایی قبلی خود، یک اثر لایو اکشن. همین موضوع باعث می‌شود که این نسخه خیلی بیشتر از نسخه قبلی موفق باشد. تفاوت مهم و اصلی‌ که بین این نسخه و همچنین نسخه قبلی این اثر وجود دارد، این است که خالق ماریو یعنی شیگرو میاموتو هم در این تیم حضور دارد. او قرار است در کنار کریس ملداندری تهیه کنندگی این اثر را برعهده داشته باشد. کریس ملداندری در طی مصاحبه خود اینگونه صحبت کرد:

ما قرار است شیگرو میاموتو را در نقاط مهم و مرکزی پروژه تولید این اثر قرار دهیم. من تا به امروز به ندرت دیدم که چنین اتفاقی در پروژه‌های اقتباسی دیگر رخ دهد؛ اتفاقی که در آن، خالق اصلی آن شخصیت و آن دنیا، در تیم تولید حضور داشته باشد و همانطور که ما میاموتو در آغوش می‌گیریم، تیم تولیدهای دیگر هم خالق اصلی را در آغوش بگیرند و او را بپذیرند. موضوعی که در دنیای هالیوود وجود دارد این است که اکثر افرادی که در آن حضور دارند، معتقدند که نسبت به افرادی که عهده‌دار یک شخصیت و دنیایی هستند، بیشتر می‌فهمند و بیشتر می‌دانند. من هم این اشتباه را در گذشته مرتکب شده‌ام.

ملداندری در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که در تولید یک فیلم جدید از دنیای ماریو، چالش‌هایی وجود دارد و این پروژه را یک کار بلند پروازانه و جاه طلبانه خواند. براساس گزارش‌ها، فیلم Super Mario Bros یک اولویت برای استودیو Illumination به حساب می‌آید. همچنین انتظار می‌رود که این اثر تا سال ۲۰۲۲ روی پرده سینماها به نمایش در بیاید.

در ماه فوریه سال جاری، میاموتو اعلام کرد که فیلمنامه نسخه جدید سوپر ماریو در دست نگارش قرار دارد و در حال «پیشرفت» کردن است. با این حال، هنوز مشخص نیست که داستان آن در رابطه با چه چیزی است و چه هنرمندانی صداپیشه شخصیت‌ها را برعهده خواهند داشت. او همچنین اعلام کرد که اگر خودش و ملداندری در مورد این اثر به نتیجه‌ی خوبی نرسند و یک ایده جالب را درباره آن ارائه نکنند، کمپانی نینتندو هم این پروژه را رها می‌کند. نسخه لایو اکشن فیلم Super Mario Bros که در سال ۱۹۹۳ به روی پرده‌های سینما رفت، هم از نظر فروش بلیط و هم منتقدان، با شکست بدی روبه‌رو شد و عملکرد خوبی را به نمایش نگذاشت. باب هاسکینز که ایفای نقش ماریو را برعهده داشت، اعلام کرد که این اثر بدترین فیلمی به حساب می‌آید که در آن ایفای نقش کرده است.

کمپانی نینتندو تا به امروز برای اینکه بازی‌های ویدیویی خود را تبدیل به آثار سینمایی و تلویزیونی کند، تردید بسیار زیادی داشت. حال اینکه قرار است این کمپانی یک نسخه جدید از فیلم Super Mario Bros تولید کند، یک قدم خیلی بزرگ برای او به حساب می‌آید. علاوه بر این فیلم، در گزارش‌های دیگر هم اعلام شده که نینتندو در حال کار کردن روی ساخت یک نسخه تلویزیونی از بازی Legend of Zelda است. این کمپانی همچنین با کمپانی Universal همکاری‌ای را آغاز کرده و قصد دارد یک پارک نینتندو برای خود ایجاد کند. همین موضوع باعث می‌شود که در آینده ما شاهد یک Mario Kart واقعی باشیم.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده