نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

بازی های هفته سوم آبان 1397 برای اندروید

در سومین هفته از آبان، بازی‌های جالبی چون Dig In: An Excavator Game و Words Story را معرفی کرده‌ایم. 

باز هم به آخر هفته رسیده‌ایم و طبق رسم همیشه، مروری بر بهترین بازی‌های اندروید و آیفون معرفی‌شده در طول هفته خواهیم داشت. این هفته بازی Words Story را برای افرادی داریم که به بازی‌های حدس کلمات علاقه دارند و به‌دنبال اثری می‌گردند که ضمن ارائه گیم‌پلی جذاب، داستان مناسبی هم داشته باشد. از طرف دیگر این هفته بازی‌ای مثل Evergarden را داریم که به‌ظاهر یک تجربه پازل معمولی است اما در پس آن ویژگی‌های خاصی قرار دارند که تجربه بازی را لذت‌بخش می‌کنند. 

در صورتی که به دنبال بازی‌ برای گوشی های اندرویدی می‌گردید، می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل نگاهی به فهرستی از بهترین بازی های اندروید و آیفون بیندازید. زومجی همینطور به صورت ماهیانه در ابتدای ماه میلادی و شمسی بهترین بازی های اندروید رایگان و پولی را معرفی می‌کند.

بازی موبایل Pokémon Quest

Pokémon Quest

مجموعه پوکمون طرفداران بسیار زیادی دارد و به‌همین دلیل هم تا به امروز بازی‌ها و آثار دیگری در سایر مدیوم‌ها بر اساس این مجموعه ساخته شده‌اند. برای مثال بازی Pokemon GO یکی از عجیب‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های موبایل چند سال اخیر به‌شمار می‌رود که ناگهان به محبوبیت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد و در نتیجه درآمد زیادی هم نصیب سازندگانش شد. اما اخیرا یک بازی موبایل دیگر از این سری با نام Pokémon Quest منتشر شده است که سازنده آن استودیو گیم فریک و ناشر آن هم نینتندو و کمپانی پوکمون هستند. در این بازی پوکمون‌ها تبدیل به موجوداتی مکعبی-شکل شده‌اند و در جهانی که همه‌چیز در آن ظاهری مکعبی دارد، به‌دنبال پیدا کردن آیتم‌های با‌ارزش هستند. بازی کنترل‌های بسیار ساده‌ای دارد و با ظاهر شاد و رنگارنگ خودش جدا از بزرگسالان، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افراد کم سن و سال باشد. پس اگر به دنبال بازی‌ای هستید که بتوانید با آن اعضای کم سن و سال خانواده‌تان را سرگرم کنید، Pokémon Quest گزینه بسیار مناسبی است. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Pokémon Quest

بازی موبایل Words Story

Words Story

این روز‌ها صنعت بازی‌های ویدیویی به‌مراتب گسترده‌تر و غنی‌تر از قبل شده است و شاهد بازی‌هایی در سبک‌های جدید و متفاوتی هستیم. Words Story یکی از همین دست بازی‌ها است که در آن، هدف آزاد کردن یک شخص از زندان با حدس زدن کلمات است. در واقع Words Story داستان مردی زندانی را روایت می‌کند که بازیکنان با حدس زدن کلمات مختلف داستان تلاش‌های وی برای فرار از زندان را دنبال می‌کنند. به‌گفته سازندگان بازی بیش از هزار مرحله دارد که در هرکدام از آن‌ها باید کلمه‌ای خاص را حدس بزنید و طبیعتا این بازی جدا از جذابیتی که دارد، به‌عنوان وسیله‌ای برای یادگیری زبان انگلیسی هم مفید خواهد بود. البته در مواقعی که در حدس زدن کلمات دچار مشکل شوید هم سازندگان نکاتی برای کمک به شما ارائه می‌دهند. در نهایت نکته حائز اهمیت دیگر، رایگان بودن بازی Words Story است و می‌توانید مراحل آن را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بازی کنید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Words Story - Addictive Word Game

Evergarden

Evergarden

بازی‌های پازل یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌ها روی پلتفرم موبایل هستند و تا به امروز شاهد انتشار آثار زیادی در این سبک بوده‌ایم که یکی از زیر‌شاخه‌های محبوب آن هم بازی‌هایی هستند که در آن‌ها باید اشکال هم‌شکل را در کنار هم قرار بدهید. Evergarden تقریبا یکی از همین دست بازی‌ها است که البته با خلاقیت‌ها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردش به اثری متمایز و خاص تبدیل شده است. در ابتدای این بازی نامه‌ای دریافت خواهید کرد که یک مادر آن را برای فرزندش نوشته است و از او می‌خواهد که به بازی کردن ادامه بدهد. در ادامه بازی در کنار ارائه یک گیم‌پلی اعتیادآور، این داستان به‌ظاهر ساده را هم به شکل جذابی در اختیار مخاطبش قرار می‌دهد و این مساله یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت بازی است. اما از حیث گیم‌پلی هم با اثری طرف هستیم که در آن شما صاحب یک باغچه متشکل از اشکال ۶ ضلعی هستید که گیاهانی در آن به‌چشم می‌خورند. با لمس گیاهان و کشیدن آن‌ها، می‌توانید بذر‌شان را در خانه‌های دیگر بکارید و سپس گیاهان مشابه را باهم ترکیب کنید تا گیاه بزرگ‌تری بسازید. 

در مجموع Evergarden اثری با گیم‌پلی حداقل ۴ ساعته است و در این مدت هم از نظر گیم‌پلی و هم از نظر داستان مخاطبش را راضی نگه می‌دارد. 

دانلود بازی آیفون و آیپد Evergarden

Look, Your Loot!

Look, Your Loot

چهارمین بازی که برای بهترین‌های این هفته در نظر گرفته‌ایم، Look, Your Loot! - A card crawler نام دارد؛ اثری کارت-محور که المان‌هایی از سبک روگ‌لایک هم دارد. در این بازی شما کنترل یک قهرمان را در صفحه‌ای که در مجموع ۱۶ کارت در آن دیده می‌شود بر عهده می‌گیرید. قهرمان شما میزان سلامتی مشخصی دارد که در اثر درگیری‌ها و نبرد‌ها، با توجه به میزان سلامتی دشمنان از آن کم می‌شود. برای مثال اگر سطح سلامتی کلی قهرمان شما ۱۰ باشد و به سمت کارت دشمن با سطح سلامتی ۵ بروید، ۵ واحد از سلامتی شما کم می‌شود و کارت دشمن از بین می‌رود. البته در صفحه بازی جدا از کارت‌های دشمن کارت‌های دیگری هم وجود دارند که مثلا می‌توانند برای شما سپر به‌ارمغان بیاورند یا مزایای دیگری داشته باشند. در مجموع Look, Your Loot! - A card crawler اثری با مکانیزم‌های گیم‌پلی ساده است که در آن باید سعی کنید تا جایی که سلامتی‌تان اجازه می‌دهد لوت بیش‌تری به‌دست بیاورید. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Look, Your Loot

Dig In: An Excavator Game

Dig In: An Excavator Game

به‌عنوان آخرین بازی بهترین‌هایِ این هفته هم به‌سراغ Dig In: An Excavator Game می‌رویم؛ اثری مناسب برای افرادی که علاقه خاصی به ساخت و ساز و ماشین‌های سنگین استفاده‌شده در ساخت بنا‌ها دارند. در این بازی وظیفه هدایت ماشین‌آلات سنگین ساختمانی در انواع مختلف به شما واگذار می‌شود و باید از طریق هدایت این ماشین‌ها، ماموریت‌های متنوع موجود در بازی را حل کنید. ماموریت‌های بازی شامل مواردی مثل جابجا کردن یک سری اشیا در محل ساخت ساختمان، تخریب بنا‌ها یا حتی موارد جالب دیگر می‌شوند. بازی دو حالت کنترل ساده و شبیه‌ساز را در اختیار شما قرار می‌دهد که در حالت شبیه‌ساز اهرم‌های مختلف ماشینی که در حال هدایت آن هستید شبیه‌سازی شده‌اند و باید نحوه استفاده از هرکدام از آن‌ها را بلد باشید. جدا از این بازی گرافیک سه‌بعدی و جالبی هم دارد که لذت تجربه‌اش را بیش از پیش افزایش می‌دهد. 

دانلود بازی اندروید و آیفون Dig In: An Excavator Game


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده