نویسنده: علی کمالی
// پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱

بلیزارد در حال ساخت بازی موبایل از روی سایر مجموعه هایش است

پس از معرفی بازی Diablo Immortal، حالا کمپانی بلیزارد اعلام کرده که مشغول ساخت بازی های موبایل بیشتر بر اساس سایر مجموعه‌های پرطرفدارش مثل وارکرفت و استارکرفت است.

آلن ادهم، تهیه‌کننده اجرایی کمپانی بلیزارد، اعلام کرد که بازی‌های موبایل بیشتری بر اساس آی‌پی‌های (IP) محبوب این کمپانی ساخته و منتشر خواهند شد. این خبر در حالی اعلام شد که زمان زیادی از معرفی یک بازی موبایلی از مجموعه دیابلو با نام Diablo Immortal نمی‌گذرد.

بر اساس گزارشی که یکی از کاربران ردیت منتشر کرده، آلن ادهم در جریان کنفرانس خبری که در نمایشگاه بلیزکان ۲۰۱۸ برگزار شد گفت:

در رابطه با ورود بلیزارد به حوزه بازی‌های موبایل باید بگویم که خیلی از ما در سال‌های اخیر کمتر در حالت دسکتاپ (روی کامپیوتر و کنسول‌های خانگی) بازی می‌کنیم و ساعت‌های بیشتری را به بازی کردن با موبایل می‌گذرانیم. در حال حاضر تعدادی از بهترین تیم‌های بازی‌سازی ما مشغول ساخت بازی‌های موبایل جدید از روی تمامی مجموعه‌های ما هستند. بعضی از این بازی‌ها مانند Diablo Immortal با همکاری استودیوهای خارجی و تعداد زیادی از آنها نیز به‌وسیله استودیوهای داخلی بلیزارد مراحل تولید را سپری می‌کنند. در آینده اطلاعات بیشتری از این بازی‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. باید بگویم که امروز بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ بلیزارد، ما محصولات در دست توسعه داریم و آینده بسیار روشنی در انتظار ما است.

چهار مجموعه اصلی کمپانی بلیزارد Diablo, Warcraft, StarCraft و Overwatch هستند. این شرکت قبلا تجربه خوبی از انتشار بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft روی پلتفرم موبایل دارد. این بازی کارتی رایگان (Free-to-Play) از مجموعه وارکرفت ابتدا برای کامپیوترها عرضه شد و سپس روی گوشی‌های هوشمند نیز به انتشار رسید.

بر اساس اطلاعات موجود، بازی Diablo Immortal دنباله بازی Diablo II و پیش‌درآمد Diablo III خواهد بود و روی ماجراجویی چند نفر از قهرمانان این مجموعه در فاصله زمانی بین دو شماره قبلی تمرکز دارد. پس از معرفی Immortal، بلیزارد با واکنش‌های منفی و اعتراضات هواداران مجموعه دیابلو مواجه شد. بسیاری از این هواداران انتظار داشتند بازی بعدی مجموعه محبوب‌شان که توسط بلیزارد معرفی می‌شود Diablo 4 باشد. البته افرادی که موفق به تجربه Diablo Immortal در نمایشگاه بلیزکان شده‌اند، تایید کرده‌اند که این بازی تجربه‌ای جذاب و درخور نام دیابلو را به نمایش می‌گذارد.

اخیرا در اخبار بازی داشتیم که بلیزارد به‌طور همزمان مشغول کار روی چند بازی از سری دیابلو است که همه آنها هم برای موبایل منتشر نمی‌شوند. همچنین در خبری گفته شده بود که بلیزارد قصد داشت در نمایشگاه بلیزکان 2018 از بازی Diablo 4 رونمایی کند، اما در آخرین لحظات از این تصمیم منصرف شده است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده