نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

توصیه‌های ویگو مورتنسن به بازیگر جدید نقش آراگورن در سریال ارباب حلقه ها

ویگو مورتنسن که چند سال قبل با بازی در نقش آراگورن به محبوبیت بالایی رسید، توصیه‌هایی برای بازیگر بعدی این نقش دارد.

کمپانی آمازون این روزها در حال تدارک سریال ارباب حلقه ها (The Lord of the Rings) است و سرمایه عظیمی برای تهیه آن در نظر گرفته است. مدتی قبل خبری منتشر شد که از احتمال حضور آراگورن در این سریال می‌گفت که قرار است با حال و هوایی جوان‌تر از فیلم‌های سینمایی ارباب حلقه‌ها، نقش اصلی سریال را برعهده داشته باشد. در همین رابطه، ویگو مورتنسن که نقش آراگورن را در فیلم‌های سینمایی برگرفته از آثار جی. آر. آر. تالکین ایفا کرده و پس از آن به محبوبیت بالایی رسیده بود، توصیه‌ها و پیشنهاداتی برای بازیگر بعدی این شخصیت دارد.

مورتنسن که در گفتگو با Collider از بی‌اطلاعی خود نسبت به سناریوی سریال آمازون می‌گوید، از بازیگر نقش آراگورن می‌خواهد که قبل از بازی در سریال، کتاب‌های ارباب حلقه‌ها را بخواند و در کنار آن‌ها، به سراغ مطالعه اساطیر نوردیک (اسکاندیناوی) مانند زیگورد اژدهاکش (Sigurd the Dragon Slayer) و ولسونگا (Volsunga) هم برود. عجیب‌تر از همه اینکه او از بازیگر بعدی این نقش درخواست کرده است که فیلم‌های کارگردان مشهور ژاپنی، آکیرا کوروساوا را هم تماشا کند.

بد نیست بدانید که در ابتدا قرار بود استوارت تاونسند نقش آراگورن را در فیلم‌های محبوب پیتر جکسون ایفا کند، ولی در نهایت مورتنسن جایگزین او شد. موضوعی که به فاصله کمی تا آغاز فیلمبرداری ارباب حقله‌ها اتفاق افتاد و مورتنسن در آن زمان هنوز کتاب آن را مطالعه نکرده بود. هر چند او شناخت زیادی از اثر تالکین نداشت، ولی پسرش از علاقمندان این مجموعه کتاب‌ها بود و تأثیر زیادی در پذیرفتن نقش آراگورن توسط مورتنسن داشت:

پسرم که در آن زمان ۱۱ سال داشت، تأثیر زیادی در پذیرفتن نقش آراگورن روی من گذاشت و اصرار زیادی در این مورد می‌کرد. در نهایت هم از این انتخاب بسیار راضی هستم؛ انتخابی که باعث شد اوقات خیلی خوشی را در طول ساخت سه فیلم داشته باشم و موقعیت‌های جدیدی را هم سر راه من قرار داد. البته افزایش پیشنهادات گاهی اوقات مشکلاتی را هم ایجاد می‌کند و با موارد زیادی مواجه می‌شوم که فکر می‌کنم نمی‌توانم حق مطلب را در مورد آن نقش‌ها ادا کنم و آن‌ها را نمی‌پذیرم.

سریال ارباب حلقه‌ها ساخته‌ی آمازون بر پایه آثار تالکین ساخته می‌شود و قرار است در چند فصل دنبال شود؛ سریالی که آمازون در تولید آن علاوه بر کمپانی نیولاین سینما، با انتشارات هارپر کالینز (ناشر کتاب‌های ارباب حلقه‌ها) و Tolkien Estate (تشکیلاتی که کارهای مرتبط با آثار تالکین را مدیریت می‌کند) همکاری می‌کند.

هر چند اطلاعات زیادی از این سریال نداریم، ولی قرار است داستان آن در سرزمین میانه رخ دهد و ماجراهای قبل از اولین جلد ارباب حلقه‌ها (یاران حلقه) را روایت کند. جی دی پین و پاتریک مک‌کی نویسندگان سریال خواهند بود که کارنامه خاصی در زمینه تلویزیون ندارند، ولی دی بی وایس و دیوید بنیاف، نویسندگان سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) هم پیش از آن سریال کار ویژه‌ای در این زمینه نکرده بودند و در نهایت به نتایج درخشانی رسیدند.

طبق اطلاعاتی که از قرارداد آمازون و مالکین حقوق ارباب حلقه‌ها منتشر شده است، اولین فصل سریال باید حداکثر تا دو سال دیگر به مرحله تولید برسد؛ سریالی که بودجه نجومی یک میلیارد دلاری برای آن در نظر گرفته شده است و طرفداران ارباب حلقه‌ها امیدوارند یک بار دیگر شاهد اثری زیبا و تماشایی از این مجموعه باشند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده