نویسنده: علی کمالی
// چهار شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۷

بتسدا قول داد مشکلات بازی Fallout 76 روی کامپیوتر را برطرف کند

درباره نسخه بتای بازی Fallout 76 شکایات زیادی از سوی بازیکن‌ها وجود دارد، اما با انتشار یک پست در ردیت مبنی بر امکان هک شدن نسخه پی‌ سی، کمپانی بتسدا ایرادات را پذیرفته و قول بهبودی داده است.

اکثر بازیکنانی که نسخه بتای بازی Fallout 76 را روی پی سی تجربه‌ کرده‌اند، تایید می‌کنند که بازی چندنفره آینده کمپانی بتسدا ایرادات فنی زیادی روی این پلتفرم دارد. حتی بتسدا اعلام کرده که بازیکن‌ها باید در هنگام عرضه بازی اصلی هم انتظار مشاهده باگ‌ها و مشکلات مختلف را داشته باشند، اما این دلیل نمی‌شود که گمان کنیم این شرکت نسبت به ایرادات بازی‌اش بی‌تفاوت است و برای برطرف کردن آنها اقدامی را صورت نمی‌دهد. بتسدا به‌تازگی اعلام کرده که گزارش‌های مختلف مبنی بر امکان هک شدن بازی را قبول دارد و در تلاش است تا این مشکل را برطرف سازد.

قضیه از جایی آغاز شد که یکی از کاربران وبسایت ردیت به نام teetharejustdone در ساب‌ردیت Fallout 76 فهرستی مفصل از مشکلاتی که می‌توانند در بازی رخ دهند منتشر کرد. در فهرست مشکلات احتمالی بازی، مواردی مثل عدم وجود بررسی سرور برای تایید مدل‌ها و یکپارچگی فایل‌ها و همچنین ارتباط کلاینت به کلاینت رمزنگاری نشده (که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا وضعیت و حتی آدرس IP سایر افراد حاضر در بازی را ببینند) به چشم می‌خورد. البته مشکل بزرگ‌تری که وجود دارد آن است که امکان ساخت مادهای مختلف از سوی بازیکن‌های Fallout 76 وجود دارد و همین حالا هم تعدادی از این مادها در وبسایت Nexus Mods منتشر شده‌اند و بازیکن‌ها می‌توانند با نصب آنها، به برتری‌های غیرمنصفانه در بازی دست پیدا کنند.

کمپانی بتسدا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که وجود بعضی از این مشکلات (نه همه آنها) در بازی را قبول دارد. در بیانیه بتسدا که به وبسایت یوروگیمر ارائه شده چنین آمده است:

بسیاری از ادعاها در این‌باره یا اشتباه هستند یا بر اساس برداشت نادرست شکل گرفته‌اند. با این حال، بازیکنان به چند مشکل اشاره کرده‌اند که تیم‌های ما از قبل و به‌صورت فعال در حال پیگیری و برطرف کردن آنها هستند. هدف همیشگی ما ارائه یک تجربه عالی برای تمام بازیکنان است. استفاده از کدهای تقلب و هک کردن بازی قابل تحمل نیست. می‌دانیم که طرفداران‌ ما از مادها و شخصی‌سازی تجربه خود در دنیاهایی که برایشان می‌سازیم خوششان می‌آید و این چیزی است که ما از آن حمایت خواهیم کرد.

یوروگیمر همچنین از بتسدا در مورد اینکه کدام‌ یک از ادعاهای بازیکن‌ها در رابطه با ایرادات نسخه بتا نادرست هستند سوال کرد، اما این شرکت تاکنون هیچ جوابی به این پرسش ارائه نداده است.

بازی Fallout 76

اینکه بگوییم کدام ادعاها درباره مشکلات بازی Fallout 76 صحت دارند کار آسانی نیست، اما می‌توان حدس زد که شباهت‌های این بازی با Fallout 4 منجر به بروز ایرادات غیرقابل پیش‌بینی شود. Neeher نام یک مادساز است که قبلا اعلام کرده بود دستکاری فایل‌های بازی Fallout 76 خیلی راحت است؛ چون هسته اصلی این بازی شباهت‌های زیادی با Fallout 4 دارد. حتی بسیاری از مادهایی که اکنون برای بازی Fallout 76 وجود دارند با استفاده از ابزار مخصوص مادسازی Fallout 4 ساخته شده‌اند. تصویر بالا نیز مربوط به یکی از همین مادها است که نقاط درست برای باز کردن قفل‌ها را به بازیکن‌ نشان می‌دهد و به این ترتیب مانع از هدر رفتن سنجاق‌های او می‌شود. البته این تقلب خیلی بزرگی به حساب نمی‌آید، اما به هر حال منجر به برتری بعضی بازیکن‌ها نسبت به سایرین می‌شود.

قبل از مطرح شدن مشکلات مربوط به مادها، بازیکن‌های Fallout 76 متوجه شده بودند که در این بازی هم مانند Fallout 4، نرخ فریم و سرعت بازی به هم وابسته هستند. این موضوع در یک بازی تک‌نفره مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند، اما در بازی‌های چندنفره، بازیکن‌ها می‌توانند با آزادسازی نرخ فریم (که روی کامپیوترهای شخصی به راحتی قابل انجام است) اقدام به دستکاری سرعت بازی و تقلب در آن کنند.

علاوه بر این، چند روز پیش در اخبار بازی داشتیم که وجود یک باگ در نسخه بتای Fallout 76 باعث می‌شود که اگر بازیکن‌ها در هنگام نصب روی یک دکمه کلیک کنند، مجبور خواهند شد تا کل بازی را (نزدیک به ۵۰ گیگابایت) از ابتدا دانلود کنند.

با توجه به اینکه Fallout 76 در روز ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) منتشر می‌شود، بتسدا زمان زیادی برای برطرف کردن ایرادات بازی در اختیار ندارد. Fallout 76 علاوه بر کامپیوتر، برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز در دسترس خواهد بود.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده