نویسنده: فرشید معتمد
// چهار شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۸

آمار مرجوعی RTX 2080 Ti گزارش‌های خرابی نامتعارف را رد می‌کند

آمارِ خرابیِ مدل‌های پرچمدارِ RTX 2080 Ti، نگرانی‌های موجود در موردِ ایرادِ اساسیِ آنها را تایید نمی‌کند.

اخیرا گزارش‌هایی منتشر شد از این که کارت‌ها‌‌ی RTX 2080 Ti ایرادِ ساختاری دارند که باعثِ خرابیِ آنها می‌شود. در صورتِ پذیرشِ این خبر تمامِ کارت‌های RTX 2080 Ti باید از مشکل مشابهی رنج می‌بردند. با این حال این اخبار ممکن است آنچنان هم دقیق نبوده باشند؛ چرا که آمارِ مرجوعی‌ِ گرافیک‌های RTX 2080 Ti تنها حدودِ ۱.۴ درصد بوده است.

این آمار توسطِ یک یوتیوبرِ به نامِ der8auer فاش شد؛ کسی که یک اورکلاکرِ شناخته شده است. همچنین در این آمار صحبتی از تعدادِ کلِ موجودی کارت‌های RTX 2080 Ti در بازار به میان نیامده و فقط به فروشنده‌ی آنلاینِ آلمانی، Caseking مربوط می‌شود. بنا بر گفته‌ی این یوتیوبر، فقط ۱.۴ درصد از مدل‌های RTX 2080 Ti به فروشنده ارجاع شده‌اند که در مقایسه با آمارِ GTX 1080 Ti که مدتِ بسیار بیشتری در بازار به فروش می‌رسیده و تعداد بسیار بیشتری از آن هم به فروش رفته و ۴.۶ درصد مرجوعی داشته، هنوز ناچیز محسوب می‌شود. وی همچنین می‌گوید که بنا بر تجربه‌های گذشته از آمارِ مرجوعیِ کارت‌های گرافیکی، تنها زمانی ایراد در تراشه‌ی گرافیکی محرز می‌شود که آمارِ مرجوعی به سازنده نزدیک به ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد.

باید توجه داشت که این فروشنده تنها کارت‌های اختصاصی و کاستومِ شرکای تجاریِ انویدیا را به فروش می‌رساند و فروشِ مدل‌های Founders Edition را بر عهده ندارد؛ بنابراین نمی‌تواند آماری در موردِ خرابیِ این مدل‌ها ارائه کند. به هر حال مرجوع شدنِ تنها ۱.۴ درصد از کارت‌های RTX 2080 Ti نشان می‌دهد که احتمالا برخی اتفاقاتِ بی ربط به یکدیگر برجسته شده تا انویدیا را بد جلوه دهد. البته این به معنیِ این نیست که هیچ کارتِ معیوبی از این مدل وجود نداشته یا تمامِ گزارش‌ها صوری بوده‌اند، اما برخی افراد ممکن است بدونِ داشتنِ شواهدِ متقن از شرایطِ موجود و ماهیتِ خرابی‌ها، به پیچیده شدنِ مسائل دامن بزنند. به بیانِ ساده، میزانِ خرابیِ کارت‌های RTX 2080 Ti به اندازه‌ای که برخی افراد بزرگش جلوه می‌دهند نیست.

این در حالی است که منتظریم تا انویدیا از کارت‌های رده میانی RTX 2060 رونمایی کند. همچنین کارتی که ادعا شده GTX 2060 بوده، در بنچمارک‌ِ بازیِ Final Fantasy 15 سریع‌تر از GTX 1070 Ti ظاهر شده و به نظر می‌رسد که بر خلافِ مدل‌های قوی‌تر از معماریِ تورینگ، از Ray Tracing پشتیبانی نخواهد کرد.


منبع segmentnext
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده