نویسنده: علی ولی خانی
// سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۴

تهیه کننده Diablo 2: بلیزارد دیگر بازیکنان را درک نمی‌کند

مارک کرن مدعی است بازیکنان فکر می‌کنند بلیزارد با معرفی Diablo: Immortal آن‌ها را فریب داده.

مارک کرن، کارمند سابق شرکت Blizzard که به عنوان تهیه کننده در تولید بازی Diablo 2 نیز نقش داشته، این ناشر بزرگ را مقصر اصلی بازخورد منفی کاربران در پی معرفی بازی Diablo: Immortal می‌داند.

او در پستی طولانی در حساب کاربری توئیتر خود عنوان کرد:

من دوست ندارم این مسئله را مطرح کنم، اما اتفاقی که شاهدش هستیم درک نشدن بازیکنان توسط بلیزارد است.

کرن صحبت‌های خود را با نکوهش اقدام بلیزارد بابت تبلیغ و رونمایی از خود بازی به‌جای پرداختن به نوع و حالت آن ادامه داد.

ساخت نسخه‌ی موبایل Diablo هیچ اشکالی ندارد. در واقع من به شخصه پیش از این دید مثبتی نسبت به این گزینه داشتم، اما مسئله‌ای که من را در این میان شگفت‌زده می‌کند، نحوه‌ی معرفی، ارائه و عدم توانایی تیم مدیریتی بلیزارد برای پیش‌بینی این بازخورد منفی است. بلیزارد در گذشته اهمیت زیادی به بازیکنان می‌داد.

کرن توضیح داد که وقتی خبرهایی از یک اعلان بزرگ در رابطه‌ی سری Diablo به گوش می‌رسد، حتی اگر همه مطمئن باشند که قرار نیست Diablo 4 معرفی شود، طرفداران سری که نسخه‌های پیشین را روی کامپیوترهای شخصی خود تجربه کرده‌اند، انتظار دارند یک بازی برای این پلتفرم را ببینند و همین مسئله باعث می‌شود که بعد از رونمایی نهایی احساس کنند بیلزارد آن‌ها را فریب داده.

او این نکته را افزود که در زمان اشتغال او در شرکت بلیزارد، این ناشر توانایی پیش‌بینی چنین بازخوردهایی را داشت. او بیان کرد:

بلیزارد هیچوقت مجبور نبود در چنین مسائلی از کسی سوالی بپرسد؛ چون در آن زمان تمامی کارکنان شرکت بازیکنان حرفه‌ای و با سابقه بودند... [اگر ایده‌ی نحوه‌ی معرفی Diablo: Immortal در زمان حضور من در شرکت مطرح می‌شد] کارکنان و بازیسازان مقابل در خانه‌ی من صف می‌کشیدند تا به من بگویند که این اقدام حرکت درستی نیست.

Diablo: Immortal یک نسخه‌ی فرعی از سری مشهور دیابلو است که هم‌اکنون Blizzard با همکاری NetEase روی آن کار می‌کند.

معرفی این بازی با بازخورد منفی طرفداران همراه بود؛ آمار «لایک/دیسلایک» ویدیوی تریلر Diablo: Immortal در وبسایت یوتیوب، نظرات کنایه‌آمیز برخی کاربران که می‌پرسیدند آیا Immortal یکی از بازی‌های قدیمی شرکت NetEase است یا خیر و سوال مطرح شده در پنل Diablo در مراسم BlizzCon 2018 که این بازی را یک «دروغ آوریل خارج از فصل» توصیف کرد، بخش‌هایی از این بازخورد منفی هستند.

مارک چنگ، از کارکنان بلیزارد، در این رابطه می‌گوید که کاربران نباید به «موبایل» به دید یک کلمه‌ی توهین‌آمیز نگاه کنند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده