// سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

جمع بندی مسابقات بازی Street Fighter V؛ رویداد LATAM Regional Finals 2018

لیگ کپکام پرو تور 2018 با برگزاری یکی دیگر از رویدادهای Premier یعنی LATAM Regional Finals 2018 برای بازی Street Fighter V ادامه یافت.

در حالی که تنها یک رویداد به پایان مسابقات لیگ بازی Street Fighter V باقی مانده است اوایل هفته جاری شاهد برگزاری یکی از مسابقات Capcom Pro Tour 2018 بودیم. این رویداد که یکی از مسابقات Premier کپکام پرو تور به شمار می‌رود در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان ماه) در شهر سائو پائولو واقع در کشور برزیل برگزار شد.

۱۲۸ بازیکن در جریان این رویداد که LATAM Regional Finals 2018 نام دارد حضور پیدا کردند. در کنار بازیکنان برزیلی در آن سو ما شاهد مبارزانی از ژاپن همچون هایتانی، ماگو، ایتاباشی زانگیف و استورم کوبو بودیم که برای کسب امتیاز برای راه‌یابی به مسابقه اصلی کپکام کاپ، وارد این مسابقات شدند. مسابقات یاد شده در ۴ براکت برگزار شد که در هر یک نظاره‌گر مبارزه بین ۳۲ بازیکن بودیم. گفتنی است که تنها دو بازیکن این امکان را داشتند که از براکت‌ها جان سالم به در ببرند و به مرحله آخر یا همان Top 8 راه پیدا کنند. مسابقات مقدماتی در قالب رقابت‌های First to 2 یا Best of 3 برگزار می‌شود و بازیکنی که بتواند ۲ دست را پیش از حریف خود بگیرد، پیروز شناخته می‌شود.

 

مسابقات مقدماتی یا همان Pool

از اولین مسابقاتی که در حین استریم اجرا شد می‌توان به رقابت یکی از خدایان بازی‌های مبارزه‌ای یعنی هایتانی از تیم فودو اشاره کرد که در مقابل یک بازیکن FANG از برزیل قرار گرفت. این بازیکن یعنی آفونسو نه تنها موفق به کسب هیچ راندی از حریف ژاپنی‌اش نشد بلکه حتی نتوانست که نیمی از نوار سلامتی کاراکتر هایتانی یعنی آکوما را کم کند. هایتانی در انتها با حرکت سوپر خود کار حریفش را تمام کرد و در براکت صعود کرد.

Capcom Pro Tour

یکی دیگر از بازیکنان محبوب ژاپنی که بازی‌اش در جریان مسابقات در کانال‌های رسمی کپکام فایترز پخش شد ایتاباشی زانگیف بود. وی پس از ترک کاراکتر پیشین خود یعنی زانگیف به ابیگیل رو آورده است که در این رقابت در مقابل پاول‌وب قرار گرفت. ایتاباشی با کاراکتر غول پیکر خود موفق نشد که در راند اول حریفش را شکست دهد و در حالی که در کنار صفحه به دام افتاده بود با حرکت گرفتنی لارا مواجه شد و شکست خورد. ایتازان (نام مخفف ایتاباشی زانگیف) پس از مغلوب شدن در راند اول روحیه خود را از دست نداد و نه تنها راند دوم و ست اول را پیروز شد، بلکه بازی دوم را نیز به راحتی از آن خود کرد و لبخند همیشگی روی صورتش نقش بست.

یکی از بازیکنان مطرح برزیل یعنی Hkdash، در مسابقات مقدماتی در مقابل Vsfernandes قرار گرفت تا با بالراگ حریفش رقابتی داشته باشد. وی با اینکه موفق شد که راند اول را پیروز شود اما در دومین راند در گوشه سمت راست صفحه گیر افتاد و زیر ضربات بوکس بالراگ قرار گرفت. اچ‌کی‌دش در راند فینال از ضربات فریم مثبت بایسون سواستفاده کرد و با فشار‌های خود به بالراگ امان نداد و از طریق همین روند توانست اولین ست و همچنین دوم ست را پیروز شود و با نتیجه ۲-۰ حریفش را شکست داد.

Capcom Pro Tour

آکومای کراس‌اور از برزیل حریف بعدی ایتاباشی زانگیف بود که میزبان این بازیکن ژاپنی نیز بود. در حالی که کمتر از ۳۰ ثانیه از بازی گذشته بود آکوما خودش را در دام فشار‌های ابیگیل در کرنر سمت راست پیدا کرد. گلوله‌های پلاسمای آکوما در دومین راند نیز نتوانست جثه غول پیکر ابیگیل را از او دور نگه دارد و ایتازان به راحتی راهی را برای نزدیک شدن پیدا کرد و در انتها با دو ضربه مشت سبک اولین ست را پیروز شد.

دومین ست با فشار‌های آکوما آغاز شد که این فشارها این بار به کمک وی آمد. این وضعیت از جایی شروع شد که پرش ابیگیل موفقیت‌آمیز نبود و آپرکات یا همان DP آکوما وی را به کرنر فرستاد. در راند دوم Demon Flip کراس‌اور با دفاع و حملات ابیگیل روبه‌رو شد که در ادامه با فعال شدن وی‌تریگر و سوپر همراه بود. در راند فینال کرا‌س‌اور توانست از زیر فشار‌های ابیگیل فرار کند و در انتها با گلوله آتشین EX شده خود بازی را به ۱-۱ تغییر دهد. فشار‌های آکوما در آخرین ست باری دیگر با وی همراهی کرد و کرا‌س‌اور در این زمینه موفق ظاهر شد. در حالی که کرا‌س‌اور یک راند با شکست دادن ایتازان فاصله داشت نوار سلامتی ابیگیل را به صفر رساند. وی در حالی که قصد داشت با گلوله پلاسما کار ابیگیل را تمام کند اما با فعال شدن وی‌تریگر و CA ایتاباشی روبه‌رو شد که این موضوع باعث شد که گلوله به ابیگیل برخورد نکند و بازی به راند فینال کشانده شود. حرکت ایتاباشی به قدری غافلگیر کننده بود که حریفش وارد شوک شد و همین اتفاق باعث شد که در راند آخر وی نه تنها عملکرد ضعیفی داشته باشد که حتی در اعمال کامبو نیز اشتباه کند. در انتها ایتاباشی در حالی که ضربه یورشی آکوما به وی اصابت نکرد با دو ضربه مشت سبک، کار را با نتیجه ۲-۱ به نفع خودش تمام کرد.

Capcom Pro Tour

شوگون با کاراکتر کمی یکی دیگر از بازیکنان برزیل بود که در مقابل هایتانی قرار گرفت. وی در اولین راند توانست با یک پرش موفقیت‌آمیز از روی گلوله پلاسمای هایتانی نیمی از جان حریفش را بگیرد. Cammy در ادامه با فعال کردن وی‌تریگر توانست از گلوله‌های پلاسما آکوما که از هوا شلیک شد عبور کند و ست اول را پیروز شود. در ست بعدی هایتانی در دو نوبت، حمله‌های شوگون را مجازات یا به اصطلاح پانیش کرد و توانست راند اول را بگیرد، اما در ادامه شوگون توانست با فریب دادن هایتانی، EX DP از آکوما بگیرد و آن را پس از دفاع کردن مجازات کند. بازیکنان به راند فینال راه یافتند. در حالی که در راند فینال هر دو بازیکن با ضربات کوتاه نوار سلامتی خودشان را به حداقل حالت ممکن رساندند اما در انتها هایتانی در روند Footsie توانست ضربه زانو خود را به Critical Art بچسباند و بازی را مساوی کند. در ست آخر به طرزی باورنکردنی جریان بازی به نفع هایتانی تغییر کرد و در دو راند سریع شاهد در هم شکستن Cammy بودیم.

از دیگر بازیکنان ژاپنی که در این رویداد حاضر شدند می‌توان به ماگو اشاره کرد که هنوز در تیم خاصی حضور ندارد و به طور شخصی به کار خود ادامه می‌دهد. ماگو با کمی در مقابل روبینیو که کاراکتر کارین را در اختیار داشت قرار گرفت. ماگو با فشار‌های کاراکتر خود توانست در راند اول و دوم عملکردی بسیار قوی از خود نشان دهد و اولین ست را پیروز شود. ماگو در دست بعدی در حالی که یک دریل اشتباه به سمت روبینیو رفت و با مجازات آن روبه‌رو شد، اما باز توانست اشتباهات خود را جبران کند و اولین راند از ست دوم را پیروز شود. گویا استراتژی‌های روبینیو با وی همراهی نمی‌کرد و همه آنها با بن بست روبه‌رو می‌شد؛ چرا که ماگو راند آخر را با راحتی هرچه تمام‌تر پیروز شد.

Capcom Pro Tour

برولینیو از آخرین بازیکنانی است که هنوز کاراکتر نکالی را در دست دارد. وی که در سال گذشته توانست به کپکام کاپ راه پیدا کند سال جاری با شرکت در این مسابقه قصد داشت امتیازات کافی را برای ملحق شدن به کپکام کاپ جمع‌آوری کند. وی در یکی از رقابت‌های خود در مقابل یکی از مطرح‌ترین بازیکنان Menat یعنی زنیس از تیم شودان قرار گرفت. همانطور که انتظار می‌رفت شاهد بازی‌ای طولانی بین این دو بودیم؛ از آنجا که منات از روند زونینگ سنگینی برخوردار است. در ابتدا در حالی که برولینیو توانست منات را در گوشه سمت راست صفحه گیر بیندازد اما با برخاستن و فعال شدن V-Trigger حریف خود روبه‌رو شد که همین موضوع باعث پیروزی منات شد. راند دوم برولینیو سرانجام طاقت خود را از دست داد و دست به هر کاری می‌زد تا بتواند از زونینگ منات فرار کند. این موضوع باعث شد زنیس از این موقعیت استفاده کند و با چندین ضربه کوتاه «نوار گیجی» نکالی را بالا ببرد و در انتها او را بی حرکت و Stun کند.

در ست دوم شاهد اتفاق عجیب و غریبی بودیم. برولینیو به صفحه انتخاب کاراکترها رفت و ایبوکی را برای مبارزه با منات زنیس انتخاب کرد. تغییر کاراکتر برولینیو با وی همراهی کرد؛ طوری که در راند اول، ایبوکی با حملات هوایی خود توانست منات را در گوشه سمت راست صفحه گیر بیندازد و او را Stun کند و اولین امتیاز این دست را به خود اختصاص دهد. راند دوم برولینیو در دو صحنه کامبوی خود را انداخت یا به اصطلاح دراپ کرد که همین موضوع باعث شد که منات راند تساوی را از آن خود کند. اشتباهات برولینیو در راند آخر بیشتر شد تا اینکه منات توانست ایبوکی را بی حرکت کند و برولینیو را به براکت بازنده‌ها بفرستد.

Capcom Pro Tour

دوم اسنیک از جمهوری دومینیک که از معدود بازیکنان مطرح وگا است هم در این رقابت‌ها شرکت داشت. وی در راند هشتم براکت بازنده‌ها در مقابل آکومای آرتورو از برزیل قرار گرفت. در حالی که شاهد راند اول بسیار سریعی از سوی آرتورو بودیم اما جریان بازی در راند دوم آرام گرفت تا اینکه آرتورو توانست وگا را شکست دهد. در ست دوم آکوما با فشار‌های خود وگا را به گوشه سمت راست کشاند، اما وگا با یک Throw آکوما را به پشت خود پرتاب کرد و همین موضوع باعث شد که وگا اولین راند خود را از آکوما بگیرد. آکوما در انتهای راند دوم با یک پرش موفقیت‌آمیز توانست ضربات زنجیره‌ای کاملی را روی حریفش پیاده و نتیجه را مساوی کند. راند فینال در حالی که نوار سلامتی هر دو بازیکن کم بود در انتها دوم‌‌اسنیک با کامبوی همیشگی خود آن را به Command Grab متصل کرد و آکوما را به زمین کوباند و نتیجه را به ۱-۱ تغییر داد. دست سوم جریان بازی به طور چشمگیری به نفع وگا تغییر پیدا کرد و او نه تنها موفق به کسب اولین راند شد بلکه ست آخر را نیز به خود اختصاص داد.

Capcom Pro Tour

استورم کوبو یکی دیگر از بازیکنان ژاپنی از ژاپن بود که در مرحله نهایی بازنده‌ها در مقابل BabyBrasil قرار گرفت. هنوز ۲۰ ثانیه از بازی نگذشته بود که ابیگیل حریفش را به گوشه سمت راست انداخت و پس از ضربات ممتد گیج شد و راند را باخت. در حالی که شاهد راندی مشابه راند پیشین بودیم ابیگیل با فشار‌های خود توانست باری دیگر بیبی‌برزیل را در کرنر سمت چپ به دام بیندازد و کار دست اول را تمام کند. فنگ در بازی دوم موفق شد که با استراتژی متفاوتی این بار ابیگیل را به سمت راست هل دهد و در حالی که ابیگیل قصد داشت با پرش از آنجا فرار کند با سم‌های فنگ روبه‌رو شد. بیبی‌برزیل موفق شد که بازی را مساوی کند و حریفش را به آخرین ست دعوت کند. راند اول ست سوم با حملات ترسناک وی‌تریگر استورم‌کوبو آغاز شد و این بازیکن ژاپنی توانست با انجام دو کامبو کار فنگ را تمام کند. در ست دوم فنگ توانست تا حدی فشار‌های استورم‌کوبو را تحمل کند، اما بالاخره ابیگیل موفق شد راهی پیدا کند و حریفش را از جریان مسابقات حذف کند.

 

۸ بازیکن برتر (Top 8)

پیش از اینکه نگاهی به وقایع مهم روز آخر بیندازیم در ادامه می‌توانید از جدول نهایی و بازیکنان راه یافته به این مرحله باخبر شوید.

براکت برنده هاتیمکاراکتر
هایتانیFudohهایتانی
اچ کی دشFuria بایسون
ماگوکمی
ایتاباشی زانگیفDNGابیگیل
براکت بازنده هاتیمکاراکتر
استورم کوبوAtlas Bearابیگیل
دوم اسنیکوگا
 زنیسShodown منات
روبینیوکارین

مسابقات فینال و ۸ بازیکن برتر در قالب Best of 5 یا همان First to 3 برگزار می‌شود؛ به شکلی که هر یک از بازیکنان که بتواند اولین نفر باشد که ۳ ست اول را برنده می‌شود پیروز محسوب خواهد شد. اولین مسابقه براکت تاپ ۸ بین هایتانی و اچ‌کی‌دش صورت گرفت. هایتانی راند اول با کاراکتر خود یعنی آکوما بایسون را به گوشه سمت راست کشاند و با CA خود توانست بایسون را نقش بر زمین کند. راند دوم بایسون توانست با ضربات بلاک استرینگ خود به آکوما فشار وارد کند و در انتها راند تساوی را از آن خود کند. هایتانی در راند فینال موقف شد ۹۰ درصد از نوار سلامتی بایسون را کاهش دهد، اما بایسون با فعال کردن وی‌تریگر توانست همین مقدار نوار را از هایتانی کم کند. در حالی که هر دو بازیکن نوار سلامتی کمی در اختیار داشتند هایتانی در انتها با ضربه نشسته لگد توانست بایسون را در هنگام عقب رفتن گیر بیندازد و ست اول را پیروز شود. ست دوم اچ‌کی‌دش موفق شد اولین راند را از آن خود کند، اما هایتانی باری دیگر جریان را به نفع خود تغییر داد و در حالی که راند تساوی را گرفته بود با کریتیکال آرت ست دوم را نیز پیروز شد.

Capcom Pro Tour

بایسون در ست سوم با استراتژی دیگری موفق شد بالاخره یک ست از بایسون بگیرد. اچ‌کی‌دش با استفاده از وی‌اسکیل بایسون توانست گلوله‌های پلاسما آکوما را به سمت حریفش پس بفرستد و از همین رو توانست یک دست را پیروز شود و نتیجه را به ۲-۱ تغییر دهد. هایتانی در ست آخر فشار‌های خود را بیشتر کرد تا اینکه دیگر اچ‌کی‌دش توانایی انجام هیچ‌کاری را نداشت و در انتها با یک ضربه لگد نشسته و متصل شدن آن به گلوله پلاسما آکوما به براکت بازنده‌ها رفت.

دو بازیکن ژاپنی یعنی ماگو و ایتاباشی زانگیف در مرحله تاپ ۸ در براکت برنده‌ها در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. ماگو توانست راند اول را با ضربات Block String و عقب کشیدن پیروز شود. ایتازان سریعا با استراتژی ماگو آشنا شد و توانست راند تساوی را بگیرد. در انتها در حالی که نوار سلامتی هر دو بازیکن ۱۰ درصد بود، ماگو ایتاباشی را در هنگام قدم زدن با CA خود شکار کرد و ست اول را پیروز شد. ست دوم در حالی که کمی نقش بر زمین شده بود قصد داشت با برخاستن DP به سوی ابیگیل روانه کند، اما این حرکت با دفاع ابیگیل روبه‌رو شد که به پیروزی راند اول به نفع ایتاباشی ختم شد. ماگو در راند دوم همانند ست پیشین توانست با CA خالی باری دیگر ابیگیل را در حال حرکت شکار کند و راند تساوی را بگیرد و پس از آن نتیجه را ۲-۱ کند. ست سوم ایتاباشی زانگیف بدون اینکه راندی را ببازد یا اینکه حتی نیمی از جان خود را از دست دهد موفق شد نتیجه را به ۲-۱ تغییر دهد. اما ماگو در انتها در آخرین ست در راند فینال توانست ابیگیل را در کرنر به دام بیندازد و با فشار‌های خود حریفش را به براکت بازنده‌ها بفرستد.

Capcom Pro Tour

دو بازیکن برزیلی یعنی زنیس با کاراکتر منات و اچ‌کی‌دش با بایسون در براکت بازنده‌ها در مقابل یکدیگر قرار گرفتند. شاهد بازی حساسی بین این دو بازیکن بودیم تا اینکه نتیجه به ۲-۲ تغییر کرد و حتی بازی به راند فینال کشانده شد. اچ‌کی‌دش در انتها منات را به کرنر پرتاب کرد و در حالی که به او نزدیک می‌شد با دو ضربه مشت منات مواجه شد که به CA چسبانده شد و زنیس با منات موفق به صعود در براکت بازنده‌ها شد. ایتاباشی زانگیف از ژاپن و دوم اسنیک از جمهوری دومینیک در براکت بازنده‌ها مبارزه را شروع کردند. رقابت این دو نیز از حساسیت بالایی برخوردار بود تا اینکه بازی با نتیجه ۳-۲ به نفع دوم‌اسنیک پایان یافت و ایتاباشی زانگیف از جریان مسابقات خداحافظی کرد. رقابت دیگری که در براکت بازنده‌ها برگزار شد بین دوم‌اسنیک و زنیس بود. دوم‌اسنیک با کاراکتر خود یعنی وگا موفق به شکستن دیوار دفاعی منات نشد و با نتیجه ۳-۰ از زنیس شکست خورد و از جریان مسابقات حذف شد.

هایتانی و ماگو در مرحله نیمه نهایی برای راه‌یابی به Grand Finals با همدیگر مبارزه کردند تا اینکه هایتانی توانست با نتیجه ۳-۱ کمی ماگو را شکست دهد. ماگو در براکت بازنده‌ها در مقابل منات زنیس قرار گرفت. ماگو در عملکردی بسیار قوی حتی به حریف برزیلی خود اجازه گرفتن یک ست را هم نداد و با نتیجه ۳-۰ به فینال رفت تا باری دیگر شانس خود را در مقابل هایتانی آزمایش کند.

 

فینال: هایتانی (آکوما) و ماگو (کمی)

Capcom Pro Tour

ماگو با Cammy و هایتانی با آکوما مبارزه را باری دیگر آغاز کردند. راند اول ماگو با دریل‌های هوایی خود هایتانی را شکست داد و پس از آن هم هایتانی در حالی که Cammy به سمتش یورش می‌برد با ضربه مشت سبک کامبو زد و بازی به راند فینال کشانده شد. در انتها راند فینال ماگو با اعمال کامبو CA خود را از دست داد و در حالی که آکوما نقش بر زمین بود پس از برخاستن Raging Demon روانه کمی کرد که آن نیز به Cammy برخورد نکرد و ست اول با پیروزی ماگو پایان یافت. جالب است بدانید که پس از آن هایتانی موفق به کسب یک ست نیز نشد و با نتیجه ۳-۰ براکت را صفر یا به اصطلاح Reset کرد.

بازی اول پس از صفر شدن براکت باز با پیروزی ماگو پایان یافت. هایتانی که به نظر روحیه خود را از دست داده بود، اما باز با این تفاسیر توانست راند اول را با Perfect پیروز شود. راند آخر ماگو در گوشه سمت چپ به دام افتاده بود و در حالی که قصد داشت به هایتانی نزدیک شود با یک ضربه لگد نشسته و سوپر آکوما اصابت کرد. از این لحظه به بعد بود که جریان بازی به نفع آکوما تغییر پیدا کرد. هایتانی که ۳ ست پیشین را با نتیجه ۳-۰ باخته بود توانست با نتیجه ۳-۱ ماگو را شکست دهد و برای اولین بار جایزه پریمیر را در سال جاری دریافت کند و جایگاه خود را در کپکام کاپ حفظ کند.

Capcom Pro Tour

نتیجه نهایی مسابقات کپکام پرو تور در رویداد LATAM Regionals 2018 را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید و از امتیازاتی که بازیکنان در جریان این مسابقه کسب کردند مطلع شوید.

مقام بازیکنتیمکاراکترامتیاز
۱هایتانیFudohآکوما۷۰۰
۲ماگوکمی۲۷۰
۳زنیسShodownمنات۲۰۰
۴دوم اسنیکوگا۱۶۰
۵ایتاباشی زانگیفDNGابیگیل۱۳۰
۵اچ کی دشFuriaبایسون۱۳۰
۷روبینیوکارین۱۰۰
۷استورم کوبوAtlas Bearابیگیل۱۰۰

برای تماشا کردن مسابقات بازی Street Fighter V در رویداد SoCal Regionals 2018 می‌توانید از طریق کانال‌های زیر به صفحه کپکام فایترز در یوتیوب مراجعه کنید و آن را به رایگان تماشا کنید.

لینک پخش مسابقات مقدماتی از یوتیوب

لینک پخش مسابقات ۸ بازیکن برتر از یوتوب

کانال پخش مسابقات از توییچ (کاربران پریمیر)

 

رویداد فرعی برای تصاحب جایگاه در کپکام کاپ 

مسابقه دیگری در جریان این رویداد نیز برگزار شد که ۸ نفر برتر جدول امتیازات جهانی منطقه آمریکای لاتین با یکدیگر رقابت کردند. البته از آنجا که کابا و مناردی در حال حاضر به مسابقات کپکام کاپ راه پیدا کرده‌اند در این مسابقات حضور پیدا نکردند. در جریان این مسابقات کراس‌اور با کاراکتر آکوما توانست جایگاه خود را در کپکام کاپ کسب کند.

Capcom Pro Tour

براکت و جزئيات این رویداد در سایت Chalonge منظور شد که از طریق این لینک می‌توانید آنها را مشاهده کنید. همچنین در عکس پایین می‌توانید امتیازات مبارزان را مشاهده کنید که در طی لیگ جمع‌آوری کرده‌اند. از طریق این لینک نیز می‌توانید از جزئیات کامل این لیست مطلع شوید. توکیدو پس از پیروزی در رویداد هفته گذشته که به دلیل قطع شدن برق، استریم آن پخش نشد، توانست مقام اول را از آن خود کند و فوجیمورا را به جایگاه دوم انتقال دهد.

Capcom Pro Tour

مسابقات اصلی CPT 2018 زمستان سال گذشته آغاز شد که در زومجی توانستیم تمامی مسابقات پریمیر آن را پوشش دهیم و به برخی از مسابقات رنکینگ نیز نگاهی بیندازیم. با مراجعه به صفحه اختصاصی Capcom Pro Tour در زومجی می‌توانید از نتایج آنها باخبر شوید. 

نظرات خود را در مورد این بازی، ورزش‌های الکترونیک (eSports) و بازیکنان حرفه‌ای آن با زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده