نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۶

نگارش فیلمنامه قسمت دوم Don’t Breathe به پایان رسیده است

طبق صحبت‌های فده آلوارز، کارگردان فیلم Don’t Breathe (نفس نکش)، نگارش فیلمنامه قسمت دوم این فیلم ترسناک به پایان رسیده است.

فده‌ آلوارز، کارگردان اهل کشور اروگوئه سینمای هالیوود، خبر از اتمام نگارش فیلمنامهٔ قسمت دوم Don’t Breathe (نفس نکش) داد.

چند روز دیگر اولین فیلم بلاک‌باستری این کارگردان اهل آمریکای جنوبی روی پردهٔ سینما خواهد رفت. وی کارگردانی فیلم The Girl in the Spider's Web (دختری در تار عنکبوت) کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) را بر عهده داشته است که در این فیلم بازیگرانی چون کلر فوی، سوریر گودناسون و کیت استنفیلد حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به نوعی دنباله‌-ریبوتی بر فیلم The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها)، محصول سال ۲۰۱۱ میلادی و اثر دیوید فینچر است. فده آوارز بیشتر برای کارگردانی فیلم‌هایی چون Evil Dead (مرده شریر) و Don't Breathe شناخته شده است. فیلم‌های پیشین این کارگردان معمولاً در ژانر وحشت بوده‌اند و ترس یکی از اِلمان‌های همیشگی فیلم‌های آلوارز بوده است. در هر دو فیلم ترسناک Evil Dead و Don't Breathe، جین لوی بازیگر اصلی بود و هر دو فیلم جزو فیلم‌های خوب ژانر وحشت بوده‌اند؛ البته فیلم دوم را بیشتر می‌توان فیلمی هیجانی دانست تا ترسناک. با این حال طرفداران منتظر اخبار مرتبط با این دو فیلم بودند که آیا دنباله‌ای بر آن‌ها ساخته خواهد شد یا خیر که گویا در مورد فیلم Don't Breathe این موضوع قطعی به نظر می‌رسد و به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.

فیلمنامه‌ای برای قسمت دوم Don’t Breathe داریم؛ تفاوت این دو پروژه همین است که فیلمنامهٔ Don’t Breathe نوشته شده است، اما Evil Dead 2 نه

چندی پیش فده آلوارز از دنبال‌کنندگان توییتر خود پرسید که ترجیح می‌دهند ابتدا دنبالهٔ کدام یک از دو فیلم Evil Dead یا Don’t Breathe ساخته شود که همین سؤال نشان داد که وی علاقمند به ساخت هر دو فیلم است و تنها اولویت ساخت هر کدام دغدغهٔ اصلی او است. در هر صورت طرفداران با قاطعیت رأی به ساخت قسمت بعدی فیلم Evil Dead دادند که انتخابی جالب بود و این انتخاب را باید به پای طرفداران فیلم سم ریمی گذاشت که در سال ۱۹۸۱ روی پردهٔ سینما رفته بود.

فده آلوارز چندی پیش در مصاحبه با سایت MovieWeb در مورد ساخت دنبالهٔ این دو فیلم چنین گفته:

یاد گرفته‌ام که در این مواقع دهن خودم را ببندم! اصلاً دوست نداریم با انتظارات و خواسته‌های هیچ‌کسی [طرفداران] بازی کنیم. آن زمان که آن توییت را گذاشتم و از مردم در این مورد سؤال کردم، تنها مشتاق بودم که بدانم که مردم کدام یک را بیشتر ترجیح می‌دهند. ما در این مورد که نظر مردم چیست، با یکدیگر جلسه می‌گذاریم و به صحبت می‌نشینیم. متأسفانه قسمت دوم Evil Dead برنده شد. شخصاً دوست داشتم در آن نظرسنجی ساخت قسمت دوم Don’t Breathe رأی بیاورد؛ چون این فیلم یکی از خلقیات خودم بود. مشخصاً مجموعهٔ Evil Dead معروف‌تر است و دنبال‌کننده‌های بیشتری دارد و از همین رو این فیلم در ابتدا ساخته خواهد شد.

Don’t Breathe

فده آلوارز همچنین بدین موضوع اشاره داشت که وی در نهایت تصمیم به ساخت هر دو فیلم داشته است و بحث فقط اولویت است؛ با این حال وی گفت که حداقل فیلمنامه قسمت دوم Don’t Breathe نوشته شده است و همین موضوع پروژه ساخت دنبالهٔ این فیلم را راحت‌تر می‌کرد. وی در این رابطه چنین گفت:

ما فیلمنامه‌ای برای قسمت دوم Don’t Breathe داریم؛ تفاوت این دو پروژه همین است که فیلمنامهٔ Don’t Breathe نوشته شده است، اما Evil Dead 2 نه. وقتی کارم با پروژهٔ The Girl in the Spider’s Web تمام شد، آن زمان فکر می‌کنیم که چطور داستان فیلم جدید را روی پرده ببریم. هنوز معلوم نیست تهیه‌کننده پروژه باشم یا کارگردانش؛ این موضوع کاملاً به زمانی که پروژه آغاز می‌شود بستگی دارد. بسیار در مورد دنبالهٔ فیلم Don’t Breathe هیجان‌زده‌ام؛ چون دنباله‌ای متفاوت نسبت به دنباله‌های دیگر است. ایده‌ای کاملاً متفاوت و جدید دارد و بسیار در مورد آن هیجان‌زده‌ام.

اینکه فده آلوارز کارگردان یکی از این دو فیلم یا هر دو فیلم باشد هنوز معلوم نیست؛ با این حال به نظر می‌رسد که با وجود حرف‌‌های آلوارز، ساخت قسمت دوم فیلم Don’t Breathe زودتر از دنبالهٔ فیلم Evil Dead آغاز شود. فیلم Don’t Breathe در سال ۲۰۱۶ اکران شد و سم ریمی یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم بود که با استقبال خوبی از سوی منتقدان همراه شد. بودجهٔ ساخت فیلم Don’t Breathe چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار بود که فروش عالی ۱۵۸ میلیون دلاری در گیشه داشت.

گفتنی است فیلمنامهٔ فیلم جدید فده آلوارز، یعنی فیلم The Girl in the Spider's Web، به قلم استیون نایت و جی باسو به رشتهٔ تحریر درآمده است. همچنین لازم به ذکر است که فده آلوارز، کارگردان این پروژه نیز در نویسندگی این فیلمنامه، بر اساس کتاب The Girl in the Spider's Web به نویسندگی دیوید لاگرکرانتس که در سطح جهان بسیار پرفروش بوده، کمک بسیار زیادی به نویسندگان اصلی پروژه کرده است. پخش جهانی این فیلم از چند روز دیگر آغاز خواهد شد.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده