نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۱

لودینگ ۳۰: از بهترین موسیقی های تاریخ بازی تا بازی های اقتباس شده از کتاب

برنامه لودینگ زومجی به سی‌امین قسمت خود رسید؛ جایی که در رابطه با موسیقی در دنیای بازی‌ها حرف می‌زنیم و از بازی‌های اقتباس شده از روی کتاب می‌گوییم.

موسیقی! یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین فرم‌های سرگرمی. این شاخه از سرگرمی همیشه طرفداران و عاشقان خود را داشته، اما در طول سال‌ها چه در صنعت بازی و چه در صنعت فیلم، موسیقی به عنوان یکی از المان‌های اصلی نقش به‌سزایی ایفا کرده است. چه بسا فیلم‌ها و بازی‌های بی‌شماری ساخته شده‌اند که صرفا به دلیل موسیقی فوق‌العاده و فراموش نشدنی خود برای همیشه در ذهن طرفدارانشان حک شدند. چه کسی می‌تواند فیلم پدرخوانده را تصور کند و موسیقی فوق‌العاده آن در ذهنش تداعی نشود؟ آیا امکان دارد به بازی The Last of Us فکر کنید و موسیقی شاهکار گوستاوو سانتائولایا را به یاد نیاورید؟ همه این موارد باعث شده است که موسیقی به یکی از المان‌های پر اهمیت دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که پرونده سی‌امین قسمت از لودینگ را به موسیقی در بازی‌ها اختصاص دهیم.

اما در قسمت تاپ فایو لودینگ این هفته، به سراغ بازی‌هایی رفتیم که کتاب‌ها را به عنوان منبع اصلی الهامشان برگزیده‌اند و بهترین بازی‌های اقتباس شده از روی کتاب‌ها را فهرست کرده‌ایم. البته این نکته را در نظر بگیرید که در این میان از بازی‌هایی مانند هری پاتر یا ارباب حلقه‌ها که به طور مستقیم از روی کتاب‌های خودشان ساخته شده‌اند، حذر کرده‌ایم و بیشتر سعی کرده‌ایم بازی‌هایی را فهرست کنیم که از کتاب به عنوان منابع الهامشان کمک گرفته‌اند. 

اما مانند همیشه لودینگ این هفته نیز بخش‌های ثابت خود را دارد. در بخش تازه‌ها با میثم همراه شده‌ایم و نگاهی انداخته‌ایم به بازی‌هایی که قرار است این هفته عرضه شوند و در «از زومجی بپرسید» نیز به برخی از سوالات شما پاسخ داده‌ایم. با ما و لودینگ ۳۰ همراه باشید:

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده