نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۸

تأکید مجدد بلیزارد در مورد کار روی چند پروژه مرتبط با Diablo

مسئولین بلیزارد بعد از معرفی Diablo: Immortal، همچنان از پروژه‌های دیگر دیابلو می‌گویند.

در جریان BlizzCon 2018، کمپانی بلیزارد (Blizzard Entertainment) نسخه جدیدی از مجموعه بازی‌های Diablo را معرفی کرد؛ بازی‌ای تحت عنوان Diablo: Immortal که بعد از نمایش آن و مشخص شدن پلتفرم‌هایش که دستگاه‌های موبایل هستند، با خشم و عصبانیت طرفداران دیابلو روبه‌رو شد و تریلر بازی هم که بیش از ۲ میلیون بار دیده شده، با ۳۸۰ هزار دیسلایک همراه بوده است. در انجمن‌های گفتگو و مکان‌هایی مثل Reddit هم واکنش‌ها بسیار منفی بوده است و در مجموع به نظر می‌رسد طرفداران بازی به هیچ وجه از معرفی این نسخه خوشحال نیستند.

در همین زمینه، الن ادم، از بنیان‌گذاران بلیزارد و تهیه‌کننده اجرایی این کمپانی و دن اگرن، کارگردان تولیدی آن به توضیحاتی در مورد اتفاقات اخیر پرداختند و یک بار دیگر اعلام کردند که نسخه‌های مختلفی از دیابلو در دست ساخت است. الن ادم در این مورد می‌گوید:

ما پیش از این گفته بودیم که تیم‌های مختلفی از سازندگان دیابلو در حال کار روی پروژه‌های متنوعی از این مجموعه هستند و باز هم باید تأکید کنم که در کنار عرضه دیابلو 3 برای کنسول نینتندو سوییچ و همچنین معرفی دیابلو: ایمورتال، هنوز هم سرگرم کار روی پروژه‌های دیگری در ارتباط با دیابلو هستیم. دیابلو برای ما مجموعه ارزشمندی محسوب می‌شود، عاشق آن هستیم و امیدواریم طرفداران ما هم همیشه متوجه این موضوع باشند.

ادم همچنین در مورد علت ساخت نسخه موبایل و تغییراتی که جامعه گیمرها در این سال‌ها داشته است، می‌گوید:

دنیای بازی هم از نظر شرایط سنی و هم جغرافیایی در حال تغییر و تحول است. در حال حاضر بخش زیادی از گیمرهایی با سن و سال پایین‌تر به سراغ تجربه بازی‌های موبایل می‌روند و تلفن‌های همراه و تبلت‌ها را به عنوان وسیله بازی اصلی خود انتخاب می‌کنند. این قضیه در بخش‌های مختلف جهان در حال رخ دادن است و در بعضی نقاط دنیا هم بیشتر به چشم می‌خورد و بلیزارد سعی دارد این دسته از گیمرها را هم در نظر بگیرد.

در نهایت هم ادم با وجود اینکه می‌داند بعضی از طرفداران بازی از معرفی نسخه جدید ناراحت هستند، ولی دوست دارد نظر آن‌ها را بعد از تجربه بازی هم بداند:

برای اظهار نظر در مورد بازی بهتر است ابتدا آن را تجربه کنید. ما به نظرات و سلیقه طرفداران خود احترام می‌گذاریم و می‌دانیم که چقدر عاشق دیابلو هستند و به همان اندازه که ما با جان و دل روی این بازی‌ها کار می‌کنیم، آن‌ها هم با همان احساسات به سراغ بازی‌ها می‌روند. دوست داریم طرفداران دیابلو بعد از آشنایی کامل‌تر با این نسخه و تماشای ویدیوهای بیشتر از آن، متوجه شوند که سازندگان بازی با چه عشق و علاقه‌ای روی آن کار کرده‌اند. چیزی که تا امروز دیده‌ایم این بوده است که هر کسی خودش از نزدیک بازی را تجربه کرده، از آن لذت برده و حس خوبی پیدا کرده است.

با وجود صحبت‌های قبلی بلیزارد و بیانیه‌ای که در مورد BlizzCon 2018 داده بود و به نوعی از طرفداران خواسته بود سطح انتظارات خود را خیلی هم بالا نبرند، اما در نهایت معرفی Diablo: Immortal برای اندروید و iOS با جنجال‌های زیادی همراه شد. ولی باید صبر کرد و دید که بازی در زمان عرضه با چه واکنش‌هایی مواجه می‌شود و شاید بتواند به یکی دیگر از آثار محبوب بلیزارد تبدیل شود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده