// یکشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

معرفی بازی Shi-Ro: معماهای ژاپنی، جذاب‌تر از همیشه

شی‌رو (Shi-Ro) یکی از زیباترین بازی‌های معمایی با روایت داستانی بی‌نظیر در ژاپن قدیم برای سیستم‌عامل iOS است. با معرفی این بازی زیبا و چالش برانگیز در زومجی همراه باشید.

افسانه‌ها و داستان‌های ژاپنی همیشه از گیرایی و کیفیت بالایی برخوردار بوده‌اند و شاهکارهای بی‌شماری بر اساس این افسانه‌ها در بخش‌‌های دنیای مانگا و تصویر و بازی روایت شده است. این داستان‌ها پتانسیل خود را در طول سالیان به مخاطبین نشان داده‌اند و طرفداران فراوانی را در قالب انیمه و بازی‌های ویدیویی برای خود دست و پا کرده‌اند. استودیوی The Brothers Grimm با دست گذاشتن روی یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌های ژاپنی، یک تجربه‌ی به‌یادماندنی و خاص را برای سیستم عامل iOS ساخته‌اند که در تمامی زمینه‌ها کیفیت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. این بازی آیفون که در اپ‌استور با قیمت ۲.۹۹ دلار عرضه شده‌ است، تاکنون توانسته امتیاز ۴.۶ ستاره از ۵ ستاره را دریافت کند که نشانگر رضایت مخاطبین از این اثر خاص و درگیرکننده است. داستان اصیل، طراحی‌های مسحور کننده و پازل‌های چالش برانگیز تنها بخشی‌ از نکات مثبت این بازی خوش ساخت هستند.

بازی Shi Ro
بازی Shi Ro
بازی Shi Ro

شیرو (Shi-Ro) یک بازی معمایی با داستانی به‌یادماندنی است و با حل کردن هر کدام از معما‌ها بخشی از داستان برای بازیکنان باز می‌شود.چند پازل‌ اول بازی در ابتدا بسیار ساده به نظر می‌رسند و این مسئله باعث بیشتر همراه شدن بازیکنان با داستان بازی می‌شود. روایت داستان بازی از طریق کشیدن انگشت روی نمایشگر و چرخاندن جعبه لاکی که معماها در آن وجود دارند انجام می‌شود. پس از حل کردن چند پازل ابتدایی بازی، معماها به طرز چالش برانگیزی سخت می‌شوند، اما این به تجربه‌ی این داستان تاریخی لطمه‌ای نمی‌زند؛ زیرا همیشه کمک‌ها (Hints) می‌توانند به حل کردن معماها کمک کنند و روایت داستان ادامه پیدا کند. در بخش تنظیمات بازی، گزینه‌های صدا و ژيروسکوپ و زبان اثر وجود دارند که در صورت استفاده از زبان انگلیسی در بازی، با حل شدن هر معما کلمه‌ای مهم به زبان ژاپنی آزاد می‌شود که نقش مهمی در داستان بازی ایفا می‌کند. در صورت روشن کردن استفاده از ژیروسکوپ، با حرکت دادن گوشی حین بازی جعبه سیاه لاکی بازی از خود واکنش نشان می‌دهد که زیبایی خاصی به مراحل بازی می‌دهد اما این موضوع به افزایش مصرف باتری منجر می‌شود.

اتصال و ارتباط حرف اول را در بازی Shi-Ro می‌زند. حل کردن هر معما در بازی با اتصال ماه‌های طلایی به یکدیگر و به زمین طلایی که سر از آب بیرون آورده خلاصه می‌شود. اما این تنها نقش اتصال در بازی نیست. این روش باعث جدایی آسمان از زمین می‌شود که باعث ایجاد فضا برای رشد بیشتر زمین است. در بازی بیش از ۶۰ معما وجود دارد که حل کردن آنها بخش‌های مختلفی از داستان بازی را روایت می‌کند.

داستان اصیل، طراحی‌های چشم نواز و موسیقی‌های شرقی از نقاط قوت بازی به شمار می‌آید

داستان بازی از اولین مستندات و نوشته‌های ژاپنی الهام می‌گیرد و بسیار پیچیده و گیرا است. به همین دلیل، سازندگان بازی در اکانت توییتر خود توضیحات کامل و جامعی راجع به داستان بازی داده‌‌اند. داستان بازی درباره‌ی کوجیکی (Kojiki) و آغاز به وجود آمدن ژاپن از هیچ است که بر اساس افسانه‌های شفاهی قدیمی است که سینه به سینه نقل شده‌اند. کوجیکی یکی از قدیمی‌ترین مستندات کتبی ژاپن است که هیدا نو آره (Heida no Are) آن را بر اساس دستور امپراطور تمو (Temmu) به صورت کتبی ثبت کرده است. برای حفظ جذابیت داستان بازی از ورود به جزئیات داستان خودداری می‌کنیم، اما بازیکنان در داستان بازی با قصه‌های سلطنت یک امپراطور، یک عشق گمشده و آغاز یک دوستی عمیق برخورد می‌کنند و این داستان از گیرایی و اصالت بالایی برخوردار است.

بازی Shi Ro
بازی Shi Ro
بازی Shi Ro

طراحی‌های بازی در یک کلمه خارق‌العاده‌اند و یکی از چشم نوازترین تجربه‌های بازی‌های پلتفرم موبایل پیش روی بازیکنان قرار دارد. نقاشی‌ها و تم ژاپنی و شرقی بازی بسیار ساده اما دقیق و پرجزئیات هستند. تمامی بخش‌های بازی به صورت یک دست از این تم تاریک بهره‌ برده‌اند و این یکپارچگی بازی بسیار تاثیرگذار و مثبت است. صداگذاری بازی نیز بسیار دقیق و تاثیرگذار است و استفاده از درام‌های ژاپنی در ریتم بازی بسیار پررنگ است. به طور کلی در این بخش نیز مانند سایر بخش‌های بازی، سازندگان بازی در استودیوی The Brothers Grimm بسیار خوب و باکیفیت عمل کرده‌اند.

این بازی قسمت اول از سه گانه‌ی در حال ساختی با همین تم است که آنها نیز طبق گفته سازندگان، به مرور به صورت پرداخت درون برنامه‌ای قابل تهیه‌ خواهند بود. اگر از علاقه‌مندان به افسانه‌ها و داستان‌های ژاپنی هستید و از چالش حل معما لذت می‌برید، SHI-RO (در ژاپنی به معنی سفید) یکی از بهترین تجربه‌های معمایی پلتفرم موبایل است و تجربه آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

دانلود بازی آيفون SHI-RO


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده