نویسنده: علی کمالی
// شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۸

یک پچ جدید دموی PT را غیر قابل بازی می‌کند؛ کونامی تکذیب کرد

اخیرا خبری منتشر شده که بیان می‌کند با دریافت یک پچ جدید، دموی PT بازی Silent Hills، حتی اگر روی کنسول پلی‌ استیشن 4 نصب باشد، غیر قابل بازی می‌شود. کونامی این خبر را تکذیب کرده است.

به‌تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد با دریافت یک پچ جدید، بازی PT حتی در صورت نصب بودن روی پلی‌استیشن 4 غیر قابل اجرا می‌شود. یکی از کاربران وبسایت ردیت با نام PopulusTrichocapra چند روز پیش پستی را در ساب‌ردیت r/SilentHill منتشر و ادعا کرد که نمی‌تواند به PT (تیزر قابل بازی یا Playable Teaser که برای بازی لغو شده Silent Hills ارائه شد) روی پلی‌استیشن 4 دسترسی داشته باشد. این کاربر حتی برای اثبات حرفش یک اسکرین‌شات هم از وضعیت قفل شده PT منتشر کرد. این تصویر نشان می‌داد که نسخه 1.01 از بازی PT پس از آخرین آپدیت در تاریخ ۲۲ اکتبر، غیر قابل اجرا شده است.

پس از انتشار این پست، وبسایت IGN قضیه را بررسی کرد و متوجه شد که PT روی پلی‌استیشن 4 به‌خوبی اجرا می‌شود و پس از اجرا شدن هم هیچ آپدیتی دریافت نمی‌کند. طبق اعلام IGN حتی با جستجو برای آپدیت جدید بازی، چیزی یافت نشد. ضمن اینکه این وبسایت اعلام کرد که نسخه بازی همچنان 1.00 باقی مانده است، بسیاری از کاربران ردیت هم در کامنت‌های خود به همین مسئله اشاره کردند که نسخه بازی آنها تغییری نکرده است.

همچنین در عکسی که کاربر ردیت منتشر کرد، تاریخ آپدیت به‌صورت سال/ماه/روز ذکر شده بود، اما در امریکا معمولا تاریخ را به‌ شکل سال/روز/ماه می‌نویسند. به‌همین‌ خاطر این احتمال مطرح شد که شاید این پچ تنها برای نواحی خاصی به انتشار رسیده و منجر به غیر قابل بازی شدن PT شده است. به همین خاطر وبسایت IGN ماجرا را پیگیری کرد و با ارسال پیام به شرکت کونامی، خواستار روشن شدن واقعیت شد. کونامی در پاسخ به این وبسایت اعلام کرد که هیچ‌گونه پچ یا آپدیتی را منتشر نکرده تا منجر به غیر فعال شدن PT روی کنسول‌های پلی‌استیشن 4 که بازی از قبل روی آنها نصب شده است بشود. در بیانیه‌ای که کونامی منتشر کرده چنین آمده است:

پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم می‌توانیم تایید کنیم که هیچ آپدیتی از سوی کونامی یا شبکه پلی‌استیشن (PSN) منتشر نشده است که روی بازی تاثیر بگذارد یا مانع از دسترسی به آن شود.

بازی PT سایلنت هیل

بازی PT در حال حاضر از طریق فروشگاه پلی‌استیشن قابل دانلود نیست، اما افرادی که قبل از سال ۲۰۱۵ و حذف این بازی از فروشگاه، آن را دانلود کرده بودند، همچنان می‌توانند آن را روی کنسول خود داشته باشند.

دموی PT ابتدا در سال ۲۰۱۴ و بی‌سروصدا رونمایی و عرضه شد؛ بازیکن‌ها پس از دانلود و تجربه این دمو متوجه شدند که PT در واقع یک تیزر کوتاه برای بازی جدید هیدئو کوجیما یعنی Silent Hills است. تا ماه سپتامبر همان سال، این دمو بیش از یک میلیون بار دانلود شد. پس از جدایی کوجیما از کونامی، ساخت بازی Silent Hills لغو و PT هم از فروشگاه پلی‌استیشن حذف شد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده