نویسنده: پیمان مرادی
// شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Evergarden؛ یک بازی پازل سرگرم کننده

Evergarden یک بازی پازل سرگرم کننده است که با خط داستانی عجیب و مرموز خود، بازیکنان را شگفت زده می‌کند. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

بازی‌های پازلی که گیم پلی آن‌ها بر مبنای کنار هم قرار دادن اشکال مشابه یا به اصطاح Matching طراحی می‌شوند، معمولاً بازی‌های اعتیادآوری از آب در می‌آیند. اکثر این بازی‌ها در همان اوایل کار بازیکن را به خود معتاد می‌کنند اما از یک جایی به بعد به دلیل یکنواخت شدن گیم پلی‌شان، رفته رفته بازیکنان را خسته و جذابیت‌شان را از دید بازیکنان به طور کلی از دست می‌دهند. اما بازی آیفون و آیپد Evergarden که در این مطلب به معرفی آن می‌پردازیم، ممکن است در ظاهر یک بازی پازل Matching با المان‌های کلیشه‌ای به نظر برسد اما به محض شروع آن، خیلی زود متوجه خواهید شد که این بازی به هیچ یک از بازی‌های پازلی که تاکنون تجربه کرده‌اید، شبیه نیست!

Evergarden

همانطور که اشاره شد، گیم پلی بازی Evergarden بر اساس کنار هم قرار دادن اشکال مشابه در کنار یکدیگر و ترکیب آن‌ها باهم، طراحی شده است. شما در بازی صاحب یک باغچه هستید. این باغچه از کنار هم قرار گرفتن یک سری خانه‌های ۶ ضلعی به وجود آمده که در شروع بازی، تعدادی از این خانه‌ها به صورت رندوم توسط یک سری گیاه اشغال شده‌اند. با لمس هر کدام از این گیاهان و سپس کشیدن انگشت‌تان تا یکی از خانه‌های خالی مجاور، می‌توانید بذر آن گیاه را در آن خانه‌ی خالی بکارید. پس از کاشتن بذرها، می‌بایست ساعتی که در بالا و سمت راست صفحه نمایش قرار گرفته است را لمس کنید تا بذرهایتان رشد کنند. در صورتی که دو گیاه مشابه در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانید آن دو را با هم ترکیب کرده تا تبدیل به یک گیاه بزرگتر شوند.

مدت زمان گیم پلی بازی بسته به سرعت‌تان چیزی در حدود ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد

هر چه گیاهان بزرگتری را پرورش دهید، امتیاز بیشتری هم دریافت کنید. در قسمت بالا و سمت چپ صفحه نمایش نیز یک سری اشکال پیشنهادی توسط بازی به شما رائه می‌شوند که در صورتی که بتوانید آن‌ها را در باغچه پیاده سازی کنید، امتیازات به مراتب بیشتری را به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد. در هر بار شروعِ بازی، تنها ده مرتبه اجازه‌ی کاشتن بذر خواهید داشت که باید تمام تلاش‌تان را انجام دهید تا به وسیله‌ی آن‌ها و ترکیب گیاهان موجود در بازی، گیاهان بزرگتر و بیشتری را پرورش داده تا بدین ترتیب رکوردتان را بهبود ببخشید. نکته‌ی جالب Evergarden، وجود یک خط داستانی عجیب و غیر معمول در آن است؛ در شروع بازی با یک نامه روبه‌رو خواهید شد که اطلاعات چندانی به شما نمی‌دهد و فقط از شما می‌خواهد به بازی کردن ادامه دهید با این توضیح که این نامه از طرف یک مادر برای فرزندش نوشته شده است. به نظر می‌رسد که شما در بازی نقش همان فرزند را ایفا می‌کنید. پس از مدتی بازی کردن با یک سری سورپرایزهایی روبه‌رو می‌شوید که به تدریج داستان بازی را برای‌تان باز می‌کنند. صحبت کردن درباره‌ی داستان بازی بدون لو دادن این سورپرایزها تقریبا غیر ممکن است اما بهتر است بدانید که مدت زمان گیم پلی بازی بسته به سرعت‌تان چیزی در حدود ۴ تا ۸ ساعت طول می‌کشد پس اگر چند دقیقه بازی کردید و با چیز جدیدی در محیط بازی روبه‌رو نشدید، تعجب نکنید، آن قدر به بازی کردن ادامه دهید تا اولین سورپرایز بازی را کشف کنید، پس از آن کم کم با روند پیشبرد داستان بازی آشنا خواهید شد.

Evergarden

Evergarden، یک بازی فکری سرگرم کننده است که با داستان عجیب و غیر معمول خود، بدون این که هیچ گونه توضیحی به بازیکن ارائه کند، او را به کشف رازهای بازی ترغیب می‌کند. این بازی با قیمت ۴.۹۹ دلار برای سیستم عامل iOS منتشر شده است. اگر از علاقمندان به بازی‌های فکری هستید و دنبال یک بازی با کیفیت می‌گردید، تجربه‌ی بازی Evergarden پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی آیفون و آیپد Evergarden


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده