پیش نمایش بازی Hitman 2

پیش نمایش بازی Hitman 2

شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

بازی Hitman 2 این بار قرار است در فضایی آزادتر و دنیایی واقع‌گرایانه، باری دیگر مامور ۴۷ را برای اجرای قتل‌های خاموش و بی‌نقصش فرا بخواند.

معمولا وقتی صحبت از یک قهرمان در داستان‌ها می‌شود، همیشه انتظار شخصیتی قدرتمند را داریم که تمام تلاشش را می‌کند تا از افراد بی‌گناه در برابر شخصیت‌های منفی، هیولاصفت و بی‌احساس دفاع کند و در این راه هیچ ترسی هم بابت از دست دادن جانش ندارد. اما با این حال، گاهی اوقات کاراکتری‌هایی برای ما تبدیل به قهرمان می‌شوند که شاید همه ویژگی‌های بالا را هم نداشته باشند. شخصیت‌هایی که هم به اندازه کافی گناهکار هستند و هم اینکه اهدافشان شاید چندان هم به نفع مردم نباشد، اما با این حال به اندازه‌ای قوی و شکست‌ناپذیر ظاهر می‌شوند که هیچ رقمه نمی‌شود از آن‌ها به عنوان یک قهرمان یاد نکرد. مامور ۴۷ هم یکی از همین نوع قهرمان‌ها است. یکی از خطرناک‌ترین و بی‌احساس‌ترین قاتلین حرفه‌ای در دنیای بازی‌های ویدیویی که فقط در ازای پول آدم می‌کشد و شاید بتوان او را یک جایزه‌بگیر مدرن دانست که همیشه تلاش برای دستگیر کردنش مثل تلاش برای گیر انداختن یک سایه است. حالا ۱۸ سال از اولین دیدار ما با مامور ۴۷ زمان سپری شده است و هنوز هم با گذشت این همه سال ایده اصلی بازی پابرجا است، اما تغییرات متعددی که در گیم‌پلی بازی ایجاد شده است، یکی از دلایلی است که باعث شده تا هیتمن همچنان زنده بماند و کماکان چیزهای زیادی برای گفتن داشته باشد. جدیدترین نسخه از بازی نیز تا چند روز دیگر عرضه می‌شود تا دوباره همراه با مامور ۴۷ به نقاط مختلفی از جهان سفر کنیم و سفارش‌های ویژه مشتریان او را با خونسردی تمام به انجام برسانیم.

Hitman 2

داستان بازی دنباله‌ای بر نسخه قبلی است و باز هم شاهد حضور دایانا و احتمالا اعضای گروه پراویدنس خواهیم بود

سال ۲۰۱۶ بود که ششمین نسخه از مجموعه هیتمن با همین نام و بدون هیچ پسوندی عرضه شد تا شروعی دوباره برای این مجموعه با ویژگی‌ها و سبک و سیاقی جدید باشد. در واقع این سری که بیشتر با نام A World of Assassination شناخته می‌شود با کمتر کردن توجه و تمرکز بازی روی داستان، بیشتر به گیم‌پلی و آزادی عمل بازیکن اهمیت داد و نتیجه کار جزو یکی از بهترین مخفی‌کاری‌های این نسل درآمد. البته که ایده انتشار بازی به شکلی اپیزودیک چندان به مذاق طرفداران خوش نیامد، اما تحولات چشمگیر بازی در زمینه گیم‌پلی و محتویات فراوانی که ارائه می‌داد، قابل تحسین بود. در این بین و در سال ۲۰۱۷، خبر فروش استودیو IO Interactive توسط کمپانی اسکوئر انیکس شایعاتی را ایجاد کرد که شاید برای مدت‌ها خبری از نسخه جدید هیتمن نباشد، اما در حرکتی جالب، استودیو IO Interactive به طور کامل حق و حقوق مجموعه هیتمن را خریداری کرد و بدین ترتیب تبدیل به استودیویی مستقل شد که البته یک مجموعه فوق‌العاده ارزشمند را در اختیار دارد. بنابراین، حالا می‌توان گفت بازی Hitman 2 اولین تجربه و تلاش این تیم مصمم است که بدون وابستگی به هیچ کمپانی بزرگی تولید شده است و در این بین شرکت برادران وارنر فقط به عنوان ناشر بازی نقش ایفا می‌کند.

اگر از همان اولین روزهای معرفی بازی Hitman 2 هم اخبار و تریلرهای آن را دنبال می‌کردید، احتمالا متوجه شباهت بالای بازی نسبت به نسخه قبلی شده‌اید. به هر حال این اثر ادامه‌ای مستقیم بر نسخه قبلی است و طبیعی است که بر پایه‌های نسخه ۲۰۱۶ استوار باشد، اما با این وجود سازندگان مدعی هستند که بازی از لحاظ گیم‌پلی باز هم پیشرفت زیادی نسبت به گذشته خواهد داشت. از لحاظ داستانی، نسخه قبلی بازی شاید چندان قصه و روایت جذاب، منسجم و چفت و بست داری را ارائه نمی‌کرد و بیشتر چیزی برای هدف دادن به ماموریت‌های شما در بازی بود. به گفته سازندگان، داستان Hitman 2 نیز دنباله‌ای بر قسمت قبلی خواهد بود، اما تاکنون هیچ اطلاعات اضافی و هیچ تریلری در ارتباط با داستان این اثر منتشر نشده است و به همین دلیل هم می‌توان حدس زد که همانند فصل اول، باز هم قرار نیست شاهد داستانی قوی‌تر و جدی‌تر باشیم. در واقع برخلاف Hitman: Absolution که اثری داستان‌محور بود، نسخه‌های جدید بازی کاملا گیم‌پلی محور شده‌اند و این روند باز هم ادامه پیدا خواهد کرد. با این حال حضور کاراکترهایی چون دایانا و احتمالا اعضای گروه پراویدنس حتمی خواهد بود.

Hitman 2

شش منطقه بازی از روز عرضه در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت و علاوه بر مراحل اصلی، ماموریت‌های فرعی زیادی را هم شامل خواهد شد

همانند Hitman، جدیدترین نسخه از این مجموعه هم در ۶ شهر مختلف جریان خواهد داشت که مامور ۴۷ را این بار به مناطقی کاملا جدیدتر و متفاوت از نسخه‌های قبلی اعزام خواهد کرد. اولین مرحله از بازی، همانطور که در تریلرهای معرفی نیز به تصویر کشیده شد، در شهر میامی و همزمان با یک مسابقه بزرگ اتومبیل‌رانی جریان خواهد داشت که هدف اصلی شما از پای درآوردن یکی از راننده‌ها به همراه پدر ثروتمندش خواهد بود. لوکیشن دوم بازی، به کشور کلمبیا و جنگل‌های انبوهش اختصاص دارد که محل‌های مختلفی را به منظور استتار از چشم دشمنان برای‌تان فراهم خواهد کرد تا از هم پاشیدن یک کارتل مواد مخدر در آمریکای جنوبی، کمی برای‌تان راحت‌تر شود. چهار مکان دیگر بازی به ترتیب عبارتند از منطقه‌ای ساحلی در نیوزیلند، شهر شلوغ و پرجمعیت بمبئی در هند، شهرک آرام و مسکونی ویتلستون کریک در آمریکا و در نهایت جزیره‌ای مرموز و مبهم به نام اسگیل در اقیانوس اطلس شمالی که تاکنون هیچ چیز خاصی به جز اسمش از آن منتشر نشده است. به نظر می‌رسد همانند هوکایدو که بخش پایانی فصل اول بود، اسگیل هم مرحله آخر بازی Hitman 2 باشد. البته بخش Sniper Assassin بازی هم لوکیشن مخصوص به خود را دارد که اگر بازی را پیش‌خرید کرده باشید، می‌توانید پیش از عرضه به تجربه این حالت بپردازید. با این حال، تمامی نقشه‌های بازی همین ۶ مورد نخواهد بود و به گفته سازندگان، دو بسته الحاقی نیز در آینده برای Hitman 2 منتشر می‌شود که هر کدام حداقل یک لوکیشن جدید را به این اثر اضافه خواهد کرد، اما این شش منطقه از روز عرضه در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.

Hitman 2

بیشترین تمرکز سازندگان در ساخت Hitman 2 روی ایجاد یک هوش مصنوعی قوی با واکنش‌هایی طبیعی و واقع‌گرایانه بوده است

با گذر از مواردی که تا الان در مورد بازی مرور کردیم، اجازه بدهید که از این به بعد دوربین خود را به سمت گیم‌پلی بازی بچرخانیم و روی جزئیات جدید و جالبی که قرار است در هیتمن 2 اضافه شود، زوم کنیم. اول از همه باید این را بگویم که شعار اصلی سازندگان برای نسخه جدید سری هیتمن، افزایش قابل توجه هوش مصنوعی در بازی است. خوشبختانه بازی حتی در نسخه قبلی هم با اینکه گاهی اوقات ضعف‌هایی در زمینه هوش مصنوعی داشت، اما در مجموع برای یک اثر مخفی‌کاری، هوش مصنوعی چالش برانگیزی را ارائه کرده بود و وقتی می‌شنویم که قرار است این ویژگی بازی بسیار بهتر از نسخه قبلی باشد، احتمالا نشان از این دارد که با اثر سخت‌تری هم روبرو خواهیم بود. در جریان مصاحبه‌ای که یکی از اعضای تیم IO Interactive با مجله اج داشت، در این باره صحبت کرد که تلاش تیم بر این بوده است تا ان‌پی‌سی‌ها در بازی عملکردی نزدیک به مردم واقعی داشته باشند. وی حتی اشاره کرد که ایده‌های زیادی در زمان تولید نسخه قبلی در ذهن آن‌ها وجود داشته است که عملی کردن‌شان در آن موقع دور از انتظار بود، اما در هیتمن 2 این اتفاق رخ خواهد داد. اسکیل مول، یکی از تهیه‌کنندگان بازی، یکی از این ایده‌ها را با ذکر مثالی از نسخه قبلی این سری عنوان کرد که اگر در Hitman 2 عملی شود، قدم بزرگی برای بازی خواهد بود. اگر نسخه قبلی را تجربه کرده باشید، احتمالا لوکیشن مراکش را به یاد می‌آورید که بیشتر از هر چیزی به تعداد بالای NPC های حاضر در محیطش معروف بود و یکی از چالش‌های سازندگان در طراحی این مرحله، امکان ایجاد شورش در بین مردم حاضر در خیابان‌ها بود. در واقع سازندگان در پی این بودند تا تعاملاتی بین بازیکن و تمامی افراد حاضر در نقشه ایجاد کنند که یکی از راه‌های نفوذ به ساختمان مورد نظر، از طریق ایجاد شورش و درگیری میان مردم باشد اما به گفته مول، اجرایی کردن چنین چیزی در بازی به قدری سخت و زمان‌بر بود که تصمیم گرفتند تا از خیر این مورد در آن دوران بگذرند، اما حالا که زمان بیشتری سپری شده است به عقیده مول این امکان در نسخه جدید فراهم خواهد شد که تعاملات با ان‌پی‌سی‌ها بهتر شود و امکان برانگیزش آن‌ها در محیط‌های شلوغ هم یکی از گزینه‌های جذاب برای پیشبرد اهداف مامور ۴۷ باشد. مورد دیگر هم به آینه‌ها و بازتاب شما روی اجسام مختلف برمی‌گردد که حالا اهمیت بیشتری دارند و هوش مصنوعی بازی قادر خواهد بود از این طریق شما را ببیند و شناسایی کند.

تریلر گیم‌پلی حالت Ghost Mode

بخش آنلاین بازی این بار گسترده‌تر از قبل شده و علاوه بر امکانات نسخه پیشین، شاهد دو حالت بازی جدید دیگر هم هستیم

یکی از مواردی که در این نسخه به ابزارهای مرگبار مامور ۴۷ اضافه می‌شود، یک کیف مشکی رنگ است که شما قادر هستید با خودتان حمل کنید و اسلحه اسنایپر تاشوی خود را هم در آن جای دهید. موردی که در نسخه قبلی خبری از آن نبود، اما این بار این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید راحت‌تر از پس کشتن هدف‌های موردنظر بربیایید. علاوه بر این، گوشی‌های انفجاری، حواس‌پرتی‌های صوتی، تله‌های الکترونیکی و انواع مواد منفجره جذاب و غیرقابل شناسایی هم به جمع اسباب‌بازی‌های کشنده شما افزوده می‌شود که گزینه‌های بیشتری روی میزتان داشته باشید. یکی دیگر از قابلیت‌های کمکی و به‌دردبخوری که در این نسخه افزوده شده، حالت تصویر در تصویر است که ایرادات و اشکالات شما را در قتل‌هایتان به نمایش می‌گذارد. پیش از این، در نسخه قبلی اگر جسد افرادی که به قتل رسیده‌اند پیدا می‌شد، بازی با فرستادن هشداری به شما اعلام می‌کرد که نگهبانان متوجه جنایت شما شده‌اند، اما در نسخه جدید، در چنین وضعیتی تصویری کوچک در بالای صفحه به نمایش درمی‌آید و نشان می‌دهد که چه چیزی باعث شده است تا نگهبانان جسد را ببیند یا به چیزی مشکوک شوند.

بخش آنلاین نسخه قبلی با اینکه امکانات جالبی داشت، اما هیچوقت بازیکنان را وارد رقابت مستقیمی نمی‌کرد. با اینکه شما هدف‌های فراری و طراحی مراحل توسط خودتان را می‌توانستید تجربه کنید و آن‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، اما با این حال هیچ چیز مثل یک رقابت رو در رو نمی‌تواند هیجان‌انگیز باشد. در Hitman 2 بخش آنلاین بازی یک گام رو به جلو برداشته است و به نظر می‌رسد حالت Ghost هم قرار است به یکی از بخش‌های جذاب و شدیدا رقابتی آن تبدیل شود. بخشی که در آن بازیکنان مستقیما با هم درگیر نمی‌شوند، اما باید هدف‌های مشترکی را از میان بردارند و هر کسی که زودتر تعدادی مشخصی را به قتل برساند، برنده بازی خواهد بود. چیزی که این حالت را جذاب می‌کند، قوانین سخت و چالش برانگیزش است که حسابی ذهن شما را برای مرگبار فکر کردن به چالش خواهد کشید. مهمترین قانون در Ghost Mode این است که قتل‌های شما باید آرام و بی‌سروصدا انجام بگیرد و به همین دلیل هم نمی‌توانید خیلی سریع با اسلحه خود به سمت هدف‌ها شلیک کنید و برنده بازی باشید. مورد جالب دیگر امکان بازگرداندن امتیازها است که طی آن اگر حریف شما یکی از هدف‌ها را به قتل برساند، شما ۲۰ ثانیه فرصت خواهید داشت تا هدف خود را از میان بردارید و امتیاز حریف‌تان را هم خنثی کنید. در کنار این‌ها، یک مورد جالب هم این است که هر دو بازیکن از یک نقطه و بدون هیچ اسلحه و تجهیزاتی کار خود را آغاز خواهند کرد و از آن‌جا که دنیایی که دو بازیکن در آن حضور دارند جدا از هم است، در نتیجه آشوب‌هایی که یک بازیکن به وجود می‌آورد، در طرف دیگر قابل مشاهده نخواهد بود و شرایط را برای حریف تغییر نخواهد داد.

Hitman 2

در نهایت، باید اشاره‌ای هم به بسته الحاقی جالب Legacy داشته باشیم که برای دارندگان نسخه قبلی هیتمن به شکل رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت که محتویات قابل توجهی هم دارد. به گفته تیم IO Interactive این پک تمام نقشه‌های نسخه قبل را به هیتمن 2 اضافه خواهد کرد، اما این پایان ماجرا نیست و قرار است هوش مصنوعی جدید بازی، همراه با تمامی امکاناتی که در Hitman 2 وجود دارد، به این نقشه‌ها هم افزوده شود که تنوع بالا و جذابی را ارائه خواهد کرد و راه‌های جدیدی را برای طی کردن مکان‌هایی که تمام زیر و بمش را حفظ کرده‌ایم به ما نشان خواهد داد. در کنار این، تمام کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده باشند، از هم‌اکنون می‌توانند وارد محیط Sniper Assassin شوند که یکی از بخش‌های جدید بازی است و طی آن بازیکنان باید در زمانی مشخص، اهداف مختلفی را با اسلحه اسنایپر خود در محیطی مرتفع به قتل برسانند. همچنین اگر نسخه گلد بازی را هم پیش‌خرید کنید، علاوه بر موارد بالا، این اجازه را هم خواهید داشت که چهار روز زودتر از عرضه بازی به تجربه آن بپردازید.

بازی Hitman 2 در تاریخ ۲۲ آبان برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده