نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷

سونی حق امتیاز یک کارتریج گیمینگ تازه را به ثبت رساند

کمپانی سونی پتنت نوع جدیدی از کارتریج مخصوص بازی را به ثبت رساند، اما ممکن است که این نشان از مورد به‌خصوصی نداشته باشد.

یک ثبت اختراع تازه از جانب کمپانی سونی جزئیات جدیدی را از نوعی کارتریج مخصوص بازی در اختیار گذاشت. سونی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ درخواست ثبت یک پتنت تازه را داد و این امتیاز نهایتا در تاریخ ۱۳ مهر (۵ اکتبر) به این کمپانی اعطا شد. این کارتریج توسط یوجین موریساوا، مدیر ارشد طراحی در مرکز طراحی بخش سرگرمی های تعاملی سونی اختراع شده است.

طراحی این کاتریج با داشتن یک حفره دایره‌ای در بخش بالایی و یک درگاه در بخش پایینی منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد. شما می‌توانید تصاویر مختلفی از این حق امتیاز را در «اینجا» مشاهده کنید یا نگاهی به تصویری که از این پتنت در انتهای مطلب وجود دارد، بیندازید.

با این حال، زمان انتشار این خبر را می‌توان غیرمعمول و عجیب دانست؛ چرا که در اوایل سال جاری میلادی مطلع شدیم که تولید کارتریج‌های پلی استیشن ویتا تا سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد شد. همچنین به دنبال آن کمپانی سونی اظهار داشت که سال ۲۰۱۹ تولید پلی استیشن ویتا در کشور ژاپن پایان خواهد یافت و این در حالی است که شاهد جانشینی برای آن نخواهیم بود.

کمپانی سونی در سال ۲۰۱۵ یک پتنت برای یک کنسول مشابه نینتندو سوییچ به ثبت رساند که در سال ۲۰۱۷ از طریق وب‌سایت نئوگَف کشف شد. با اینکه این دو پتنت را می‌توان در دسته بازی‌های ویدیویی قرار داد، اما این دو کاملا جدا از هم هستند. اگرچه این پتنت ثبت اختراع شده است، اما باید توجه داشت که این بدان معنا نیست که کمپانی سونی فعالانه در حال توسعه یک پلتفرم گیمینگ قابل حمل یا حتی کارتریج‌های جدیدی است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

Sony Cartridge Patent / پتنت تازه سونی


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده