نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۴

رکوردشکنی نینتندو سوییچ در جمعه سیاه

جدیدترین کنسول نینتندو در جمعه سیاه فروشی فوق‌العاده داشته و توانسته است رکوردهای Wii را هم در این زمینه پشت سر بگذارد.

کمپانی نینتندو موفق شده است در تعطیلات آخر هفته شامل روزهای شکرگزاری، جمعه سیاه (Black Friday) و دوشنبه مجازی (Cyber Monday) رکوردهایی از خود به جای بگذارد و آخرین کنسول این کمپانی ژاپنی یعنی سوییچ به پرفروش‌ترین کنسول تاریخ نینتندو در این بازه‌ی زمانی در آمریکا تبدیل شده است؛ رکوردی که پیش از این در اختیار Wii بود و اکنون سوییچ بهترین فروش یک هفته‌ای محصولات نینتندو را به خود اختصاص داده است.

همچنین بنا بر اطلاعات Adobe Analytics، سوییچ در روز شکرگزاری بین محبوب‌ترین محصولات آنلاین قرار داشته و Nintendo توانسته است با ۲۵۰ میلیون دلار فروش بین جمعه سیاه تا دوشنبه مجازی، در بخش بازی‌های ویدیویی پیشتاز باشد؛ فروشی که شامل کنسول‌های سوییچ، 3DS و کنسول‌های کلاسیک NES و SNES در کنار وسایل جانبی و بازی‌ها می‌شود.

نینتندو همین‌طور اعلام کرده که مجموع فروش Pokemon Let's Go Pikachu و Pokemon Let's Go Eevee در آمریکا به ۱.۵ میلیون نسخه رسیده است. بازی Super Mario Party نسخه سوییچ هم در این کشور یک میلیون نسخه فروش داشته که رکورد سریع‌ترین فروش مجموعه سوپر ماریو پارتی را به خود اختصاص می‌دهد. در کنار این‌ها، فروش کنسول دستی 3DS در آمریکا به ۲۲ میلیون واحد رسیده است و نسخه کلاسیک SNES هم ۲.۵ میلیون و نسخه کلاسیک NES نیز ۲ میلیون فروش داشته‌اند.

البته بعضی از این رکوردها ممکن است به خاطر طولانی‌تر بودن زمان خرید امسال باشند؛ چرا که فروشگاه‌های بیشتری تصمیم گرفتند در ساعاتی از روز شکرگزاری هم به فروش محصولات خود بپردازند. نینتندو در این تعطیلات باندل ارزشمندی از کنسول سوییچ به همراه Mario Kart 8 Deluxe داشته است که بعضی از فروشندگان هم بدون اینکه قیمت آن را افزایش دهند، آیتم‌های بیشتری به آن اضافه کرده‌اند. از طرف دیگر 3DS هم باندل مناسبی داشته که شامل یک عدد 2DS با رنگ مخصوص و بازی Super Mario Maker به قیمت ۸۰ دلار می‌شده است.

حال باید منتظر خبرهای بیشتری از جمعه سیاه و فروش محصولات سونی و مایکروسافت در ایام تعطیلات باشیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده