نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸

نتفلیکس آثار رولد دال را به انیمیشن تبدیل می‌کند

سرویس استریم نتفلیکس تصمیم دارد از روی برخی آثار بزرگ چون «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «ماتیلدا» و «بی‌اف‌جی» مجموعه‌های انیمیشنی تولید کند.

سرویس استریم نتفلیکس تصمیم دارد از روی برخی آثار بزرگ رولد دال، داستان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی، مجموعه‌های انیمیشینی تولید کند و روی آنتن ببرد. نتفلیکس دست روی آثار محبوبی چون Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازی)، Matilda (ماتیلدا) و The BFG (بی‌اف‌جی یا غول بزرگ مهربان) این نویسنده گذاشته است و باید به‌زودی منتظر پخش نسخهٔ انیمیشن این آثار کلاسیک باشیم.

طبق اعلان رسمی سرویس استریم نتفلیکس، این مجموعه‌های انیمیشنی جدید، به جوهر و روح مجموعه آثار رولد دال وفادار هستند و از طرفی از دل آن‌ها می‌توان داستان‌های خیالی بیرون آورد که چیزی فراتر از آنچه خواهد بود که در کتاب‌ها خوانده‌ایم. نتفلیکس در اکانت رسمی توییتر این کمپانی چنین نوشت:

سرویس استریم نتفلیکس از دنیای داستان‌های رولد دال، اقتباسی جدید در قالب مجموعه‌های انیمیشنی خواهد ساخت. «چارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازی»، «ماتیلدا» و «بی‌اف‌جی» تنها برخی از پروژه‌های محبوب و معروف این نویسنده برندهٔ جایزه هستند و این داستان‌ها برای نسل جدید، در قالبی جدید به تصویر کشیده خواهند شد.

Dahl

به گفته نتفلیکس، این مجموعه‌های انیمیشنی جدید، به جوهر و روح مجموعه آثار رولد دال وفادار هستند

سرویس استریم نت فلیکس در حال مذاکره با کمپانی نشر آثار رولد دال و همچنین اعضای بازماندهٔ خانوادهٔ وی است تا بتواند حق ساخت نسخهٔ انیمیشنی آثاری چون Esio Trot (لاک‌پشت)، Charlie and the Great Glass Elevator (چارلی و آسانسور شیشه‌ای بزرگ)، The Enormous Crocodile (کروکودیل عظیم‌الجثه)، The Giraffe and the Pelly and Me (زرافه، پلی و من)، Billy and the Minpins (بیلی و مین‌پین‌ها)، George’s Marvellous Medicine (داروی شگفت‌انگیز جرج)، The Magic Finger (انگشت جادویی)، Rhyme Stew (شوربای ترانه)، Dirty Beasts (جانوران کثیف)، Charlie and the Chocolate Factory ،Matilda و The BFG را به دست آورد.

فلیسیتی دال، همسر در قید حیات رولد دال، در مورد ساخت انیمیشن‌های جدید توسط سرویس استریم Netflix چنین گفت:

مأموریت ما که امری هدفمند و برای ارج به آثار رولد خواهد بود، این است که تا آنجایی که امکان دارد بچه‌های سراسر دنیا را با آثار وی آشنا کنیم و آنان بتوانند پیام یگانه و مثبت داستان‌های رولد را دریابند. همکاری مشترک با سرویس استریم نتفلیکس، قدمی بزرگ برای رسیدن به این هدف است و از طرفی برای کمپانی نشر آثار رولد دال نیز همکاری جالب و هیجان‌انگیزی است. می‌دانم که رولد هم از این تصمیم بسیار خوشحال خواهد شد.

از دل این آثار می‌توان داستان‌هایی خیالی بیرون آورد که فراتر از آن چه خواهند بود که در کتاب‌ها خوانده‌ایم

تاکنون اقتباسات سینمایی زیادی از روی آثار رولد دال روی پردهٔ سینما رفته است. فیلم Willy Wonka & the Chocolate Factory (ویل وانکا و کارخانهٔ شکلات‌سازی در سال ۱۹۷۱، Charlie and the Chocolate Factory (چارلی و کارخانهٔ شکلات‌سازی) محصول سال ۲۰۰۵ به کارگردانی تیم برتون و نقش‌آفرینی جانی دپ، دو نسخه از The BFG (بی‌اف‌جی) که یکی در سال ۱۹۸۹ و دیگری در سال ۲۰۱۶ اکران شدند که در نسخهٔ ۲۰۱۶،  کارگردانی و تهیه‌کنندگی بر عهدهٔ استیون اسپیلبرگ بود که بازیگرانی چون مارک رایلنس، روبی بارنهیل، بیل هادر، پنه‌لوپه ویلتون و ربکا هال در آن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. همچنین فیلم Matilda (ماتیلدا) که در سال ۱۹۹۶ روی پردهٔ سینما رفت. جالب است بدانید فیلم Fantastic Mr.Fox (آقای روباه شگفت‌انگیز) و همچنین داستان معروف James and the Giant Peach (جیمز و هلوی غول‌پیکر) نیز از نوشته‌های این نویسنده است.

رولد دال در ۱۹۱۶ در لانداف گلامورگان به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۰ و در سن ۷۰ سالگی درگذشت. در مجموع بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه از کتاب‌های او به فروش رفته است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده