نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: صعود فیفا 19 به صدر به لطف بلک فرایدی

جدول فروش هفتگی انگلستان با یک روز تاخیر منتشر شده و در آن، شاهد صدرنشینی فیفا 19 و سقوط نسبتا زیاد صدرنشین هفته پیش هستیم. 

هفته گذشته بازی Spyro Reignited Trilogy به سه هفته صدرنشینی متوالی بازی Read Dead Redemption 2 پایان داد و در اولین هفته انتشارش، در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفت. با این حال این هفته، مصادف بود با رویداد بلک فرایدی که در آن بازی‌ها با تخفیف‌های قابل‌توجهی در دسترس قرار می‌گیرند و همین هم باعث شده تا شاهد تغییر و تحولات اساسی در جدول این هفته باشیم. 

صدرنشین جدید جدول، بازی فیفا 19 است؛ بازی‌ای که به لطف تخفیف ۵۰ درصدی به‌مناسبت بلک فرایدی، فروش بسیار خوبی را تجربه کرده و با چهار پله صعود از رتبه پنجم به رتبه نخست رسیده است. در رتبه دوم جدول این هفته هم شاهد بازی Call of Duty: Black Ops 4 هستیم که این محصول کمپانی اکتیویژن هم در بلک فرایدی تخفیف خورده بود و در نتیجه توانسته با صعود خیلی خوب پنج پله‌ای، خودش را به جایگاه دوم برساند و بدین ترتیب باعث شود تا Red Dead Redemption 2 این هفته هم یک پله سقوط را تجربه کند و در رتبه سوم جدول دیده شود. بخش آنلاین این بازی از امروز در دسترس قرار گرفته و طبیعتا اگر کیفیت بالایی داشته باشد، می‌تواند باعث جذب شدن بازیکنان بیش‌تری به این بازی و افزایش فروش آن در هفته‌های آتی شود. 

Battlefield V

یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال، Battlefield V استودیو دایس بود که هفته گذشته رسما منتشر شد و خب کارش را با رتبه خوب چهارم در جدول فروش هفتگی انگلستان آغاز کرده است. در رتبه پنجم جدول این هفته شاهد Forza Horizon 4 هستیم که بازهم به لطف بلک فرایدی، با افزایش فروش خیلی خوبی رو‌به‌رو شده و در نتیجه با ۶ پله صعود، ضمن بازگشت دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته، در رتبه پنجم هم قرار گرفته است. رتبه شِشُم جدول این هفته هم در اختیار بازی Spider-Man قرار دارد که با شرایطی نسبتا مشابه فورتزا هورایزن 4، صعودی هفت پله‌ای داشته و از رتبه سیزدهم به رتبه شِشُم رسیده است. 

Fallout 76 هفته گذشته و در اولین هفته انتشارش، کارش را با حضور در رتبه سوم آغاز کرد. با این حال نمره‌های پایین‌تر از حد انتظار این بازی باعث شدند تا این هفته شاهد سقوط چهار پله‌ای آن در جدول و قرار گرفتنش در رتبه هفتم باشیم. در رتبه هشتم هم بازی Pokémon: Let's Go, Pikachu قرار گرفته است و رتبه نهم هم در اختیار Spyro Reignited Trilogy، صدرنشین هفته گذشته، است که سقوط شدید هشت پله‌ای را تجربه کرده است. 

در نهایت رتبه دهم جدول این هفته هم در اختیار بازی Mario Kart 8 Deluxe است که یک پله سقوط را تجربه کرده است. تغییر و تحولات جدول در هفته‌ای که گذشت باعث شد تا بازی Hitman 2 هم تنها یک هفته پس از انتشار از جمع ۱۰ بازی پرفروش خارج شود و حتی در بین ۴۰ بازی پرفروش هفته هم نامی از آن دیده نمی‌شود!

در ادامه می‌توانید جدول فروش هفتگی انگلستان را در هفته منتهی به ۳ آذر (۲۴ نوامبر) مشاهده کنید:

رتبه فعلی

رتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۵FIFA 19صعود مجدد به صدر جدول
۲۷Call of Duty: Black Ops 4-
۳۲Red Dead Redemption 2-
۴-Battlefield Vهفته اول انتشار
۵۱۱Forza Horizon 4بازگشت مجدد به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۶۱۳Spider-Manبازگشت مجدد به جمع ۱۰ بازی پرفروش
۷۳Fallout 76-
۸۴↓Pokémon: Let's Go, Pikachu-
۹۱Spyro Reignited Trilogyهشت پله سقوط و از دست دادن صدر
۱۰۹↓Mario Kart 8 Deluxe-

نظرات خود را در مورد جدول فروش این هفته با زومجی به اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده