نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

واکنش‌های اولیه منتقدان به فیلم Aquaman

منتقدان و اهالی رسانه بعد از تماشای فیلم سینمایی Aquaman، نظرات مثبتی در مورد این محصول برادران وارنر داشته‌اند.

اولین نظرات و صحبت‌ها در مورد فیلم سینمایی آکوامن (Aquaman) از طرف منتقدان و اهالی رسانه منتشر شده است و اکثر آن‌ها مثبت و امیدوارکننده هستند. به صورت کلی نمی‌توان گفت با یک شاهکار طرف هستیم، ولی از صحبت‌ها این‌طور به نظر می‌رسد که آکوامن یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی دی سی (DC Extended Universe) خواهد بود و احتمالاً طرفداران این شخصیت راضی از سینماها خارج خواهند شد.

در توضیحاتی که افراد مختلف در مورد فیلم داده‌اند، از عبارت‌هایی مثل مفرح، سرگرم‌کننده و جذاب بسیار استفاده شده است و به نظر می‌رسد بازی جیسون موموآ و کارگردانی جیمز وان جزو بهترین بخش‌های این فیلم سینمایی هستند. همچنین مقایسه‌هایی هم با فیلم‌های مارول (Marvel) به چشم می‌خورد که لزوماً نکته بدی نیست و می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالای فیلم باشد.

در ادامه به سراغ بعضی از این نظرات می‌رویم.

اریک آیزنبرگ از سینما بلِند:

به شدت از دیدن فیلم Aquaman لذت بردم! یک ماجراجویی جالب با صحنه‌های اکشن خیره‌کننده و یک قهرمان بزرگ با بازی خوب جیسون موموآ. فیلمی که هم مفرح و سرگرم‌کننده است و هم تصاویری زیبا و تماشایی دارد. یک قدم رو به جلو برای دنیای سینمایی دی سی.

شان اوکانل از سینما بلند:

یک پیروزی خیس برای دی سی (اشاره به رخ دادن ماجراهای فیلم زیر آب). Aquaman فیلمی عظیم و حماسی است که مخاطب خود را جذب دنیایی خلاقانه و متفاوت می‌کند. شاید بعضی لحظات فیلم مسخره به نظر برسند، ولی در مجموع تجربه بسیار سرگرم‌کننده‌ای است و بهتر است برای تماشای آن به سراغ بزرگ‌ترین پرده نمایش ممکن بروید!

مایک روژو از گیم‌اسپات:

فیلم Aquaman را پیش از روز شکرگزاری دیدم و قبل از اظهار نظر در مورد آن یک هفته فرصت داشتم که به فیلم فکر کنم. فیلم بدون ایرادی نیست، ولی اثری مفرح است و جیسون موموآ و پاتریک ویلسون نقش‌های خود را فوق‌العاده بازی کرده‌اند. Aquaman فیلمی است بسیار عظیم که در بعضی بخش‌ها هم خیلی خلاقانه و دیوانه‌وار می‌شود و باید حتماً آن را یک بار دیگر ببینم.

جنا بوش از سای‌فای فن‌گرلز:

واقعاً فیلم جذابی بود و از حضور تماشایی جیسون موموآ در نقش آرتور کری تا کیفیت خیره‌کننده جلوه‌های بصری و البته حال و هوای سرگرم‌کننده فیلم، همگی عالی بودند. Aquaman دقیقاً همان چیزی بود که می‌خواستم و برای تماشای دوباره آن صبر و تحمل ندارم!

برندان دیویس از سایت کامیک بوک:

Aquaman فیلم خیلی خوبی است و جیمز وان توانسته است یک فیلم ابرقهرمانی کاملاً متفاوت بسازد که گاهی اوقات وارد فضای فانتزی و حماسی می‌شود و در عین حال به جنبه‌های خانوادگی و لذت کشف و اکتشاف هم می‌پردازد.

دنیای فیلم از نظر بصری حیرت‌انگیز است و جیسون موموآ هم توانسته است نقش آرتور کری را به بهترین شکل ممکن ایفا کند و البته از بازی‌های خوب پاتریک ویلسون و یحیی عبدالمتین دوم هم نباید گذشت.

سایت کامیک بوک دیبیت:

Aquaman فیلمی است به شدت جذاب و جیمز وان دنیایی را خلق کرده است که با داستان پرکشش خود، گزینه خیلی خوبی برای پیوستن به دنیای سینمایی دی سی است.

دنیای زیر آب به همراه موجودات آن خیلی عظیم و زیبا طراحی شده است و در کنار جنبه‌های حماسی و ماجرایی فیلم، صحنه‌های احساسی آن هم به لطف بازی‌های درخشان خیلی خوب از آب درآمده‌اند.

سایت دیجیتال اسپای:

فیلم آکوامن موفق شده است با ارائه تجربه‌ای مفرح و تماشایی پاسخ مناسبی به نگاه منفی مردم نسبت به تولیدات سینمایی دی سی بدهد. فیلم ایرادات خاص خود را دارد، ولی جیسون موموآ توانسته است به خوبی نقش یک رهبر کاریزماتیک را بازی کند و فیلم هم از جهاتی به سایر کارهای جیمز وان شباهت دارد.

اندرو دایس از اسکرین رنت:

آکوامن فیلمی زیبا و جذاب و در عین حال عجیب است. فیلمی که دنیای ابرقهرمانی را با فانتزی ترکیب می‌کند و نیمه دوم آن هم پر از لحظات مفرح و همین‌طور خنده‌دار است.

برای تصور حال و هوای فیلم، فرض کنید فیلم Avatar را هیدئو کوجیما کارگردانی کرده باشد و آرنولد شوارتزنگر هم از دهه ۱۹۸۰ در آن حضور پیدا کند!

جرمن لاسیر از گیزمودو:

فیلمی بزرگ و مفرح که هر چند در بعضی بخش‌ها حالت اغراق‌آمیز پیدا می‌کند، ولی در مجموع اثری بسیار جاه‌طلبانه و عظیم است. شاید قسمت‌هایی از فیلم بد باشند، ولی این بخش‌ها اکثریت فیلم را تشکیل نمی‌دهند و در عین حال به خوبی هم با حال و هوای فیلم ترکیب می‌شوند. آکوامن دومین فیلم خوب دنیای سینمایی دی سی است.

Aquaman , آکوامن

اریک دیویس از فاندانگو:

آکوامن جاه‌طلبانه‌ترین فیلم دی سی تا امروز است. فیلمی بزرگ و خیره‌کننده با صحنه‌های دیوانه‌وار و اکشن درجه یک. به عقیده من، جیمز وان ستاره واقعی این فیلم است؛ کسی که توانسته با استفاده از مواد اولیه‌ای که در اختیار داشته است، فیلمی سرگرم‌کننده و جذاب تحویل دهد.

آیا این فیلم محبوب من از دنیای دی سی است؟ از نظر بصری بله. لحظاتی در فیلم وجود دارند که تماشای آن‌ها شما را میخکوب می‌کند و وان توانسته است بخش‌های اکشن فیلم را به قدری استادانه بسازد که در ردیف بهترین‌های دی سی قرار گیرند. جیسون موموآ هم بهترین بازی خود را تا امروز در اینجا انجام داده است.

پیتر اسکیرتا از اسلش فیلم:

فیلم آکوامن از چیزی که انتظارش را داشتم بهتر بود. این فیلم حس و حال آثار فاز اول مارول را دارد و با اثری مواجه هستیم که سعی دارد بیشتر فان و مفرح باشد تا اینکه خودش را جدی بگیرد. Black Manta هم شخصیت خبیث جالبی است که طرفداران دنیای کامیک از آن خوششان خواهد آمد.

جردن ساموئل از کامیکانورس:

آکوامن فوق‌العاده بود. مشخص است که جیمز وان شخصیت‌های فیلم را دوست داشته و یکی از منحصربه‌فردترین فیلم‌های معرفی شخصیت ابرقهرمانی را برای طرفداران آکوامن تدارک دیده است. فیلم حس و حال جالبی دارد و یادآور مرد عنکبوتی (Spider-Man) اثر سم ریمی است.

امبرتو گونزالز از هیروئیک هالیوود:

آکوامن فیلم محشری است و نه‌تنها یکی از بهترین بازی‌های جیسون موموآ را به عنوان پادشاه آتلانتیس نمایش می‌دهد، بلکه پادشاه جدید دنیای سینمایی دی سی هم محسوب می‌شود. صبر ندارم تا فیلم را دوباره ببینم.

اشلی منزل از وی لیو انترتینمنت:

فیلمی مفرح و اغراق‌آمیز که تعادل مناسبی بین صحنه‌های طنز و اکشن ایجاد کرده است. جیمز وان در اینجا هنر کارگردانی خود را نمایش می‌دهد و تأثیر بزرگی هم در دنیای سینمایی دی سی می‌گذارد. موموآ هم شخصیت آکوامن را به زیبایی بازی کرده است و او را از زیر سایه بیرون می‌آورد و در کنار شخصیت‌هایی مثل واندروومن (Wonder Woman) قرار می‌دهد.

تام یورگنسن از آی‌جی‌ان:

آکوامن بهترین فیلم دی سی از زمان شوالیه تاریکی (The Dark Knight) است و جیمز وان توانسته است فیلمی حماسی و عظیم، پُر از صحنه‌های اکشن، احساسی، خنده‌دار و تماشایی بسازد.

کمپانی برادران وارنر باید هدایت دنیای سینمایی دی سی را به دست جیمز وان بسپارد و او می‌تواند گزینه خوبی برای این کار باشد.

پل شیری از جوبلو:

اگر بخواهم نظر خود را کوتاه و مختصر بگویم، عاشق فیلم شدم. یک فیلم کامیک بوکی عالی با صحنه‌های اکشن با کیفیت و لحظات به‌یادماندنی و جلوه‌های بصری تماشایی. موموآ کاری می‌کند که شخصیت آکوامن را متعلق به او بدانیم و جیمز وان هم در عین حال که به سنت‌های دنیای آکوامن وفادار است، آن را به زیبایی وارد دنیای مدرن سینما می‌کند.

مگ داونی از گیم‌اسپات:

آکوامن فیلم دیوانه‌واری است که صادقانه بگویم هم لحظات خوب دارد و هم لحظات بد به یک نسبت تقریباً برابر. ولی در مجموع فیلمی تماشایی است که سازندگانش همه بخش‌های آن را بدون ترس از واکنش‌های مردم ساخته‌اند و این قابل تقدیر است.

سایت دن آو گیک:

فیلمی سرگرم‌کننده و خوش آب و رنگ که دنیای اساطیری آتلانتیس را با جلوه‌های بصری خلاقانه نمایش می‌دهد. هرچند نیمه دوم فیلم مشکلاتی دارد.

سم کلمنت از پیکچر هاوسز:

اگر فیلم‌های Avatar و Jupiter Ascending با یکدیگر ترکیب شوند و حال و هوای ارباب حلقه ها، ایندیانا جونز و بازی‌های ویدیویی درجه یک هم به آن‌ها اضافه شوند، با آکوامن طرف خواهیم بود. فیلم صحنه‌ای دارد که یک اختاپوس مشغول نواختن طبل است و خیلی از این صحنه لذت بردم!

اسپنسر پری از کامینگ سون:

آکوامن مثل یک کارتون دهه ۱۹۸۰ است، با همه لحظات جالب و البته ایرادات خاص خود. یک فیلم ماجراجویانه خوب که می‌داند دارد چه کار می‌کند و همان چیزی است که انتظارش می‌رود.

مایک چچینی از دن آو گیک:

فیلمی وحشی و دیوانه‌وار که دنیای فانتزی آن بیشتر از اینکه به فیلم‌های ابرقهرمانی سال‌های اخیر شباهت داشته باشد، شما را به دهه ۱۹۸۰ می‌برد و این کار را هم به خوبی انجام می‌دهد. قدمی مناسب برای دی سی که نشان می‌دهد می‌توان در این دنیای سینمایی فیلم‌هایی با حال و هوای متفاوت ساخت که در عین حال جزیی از یک دنیای واحد را تشکیل دهند.

دوریان پارکز از کالیدر ویدیو:

آکوامن را به شدت دوست داشتم و این فیلم بدون شک یکی از بهترین‌های دی سی است. دنیای فانتزی و علمی تخیلی زیر آب در این فیلم به شکلی طراحی شده است که همه از آن لذت خواهند برد و جیمز وان به خوبی توانسته است اولین فیلم سینمایی آکوامن را کارگردانی کند.

شان گربر از سوپرهیرو نیوز:

این فیلم به عنوان یک اثر حماسی و فانتزی با ماجراهای زیر آب خود کاری می‌کند که تا امروز در هیچ فیلم ابرقهرمانی دیگری ندیده‌اید. از تماشای آن خیلی لذت بردم و شما هم با آن سرگرم خواهید شد. حتماً سعی کنید فیلم را روی بزرگ‌ترین پرده نمایش ببینید.

دانلود ویدیو از آپارات

در مجموع همان‌طور که گفته شد، اکثر نظرات در مورد فیلم سینمایی آکوامن مثبت هستند و شاید کمپانی برادران وارنر و مسئولان دی سی بتوانند بعد از فیلم قبلی خود یعنی Justice League که با بازخوردهای جالبی همراه نبود، نفس راحتی بکشند و به روزهای بهتری در آینده فکر کنند.

فیلم آکوامن روز ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) اکران خواهد شد و نمرات آن هم ۱۰ روز قبل از اکران منتشر می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این شخصیت هم می‌توانید به سراغ این مقاله بروید.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده