// سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی Blackmoor 2؛ شوالیه، بعد از نجات پرنسس

بازی موبایل Blackmoor 2: The Traitor King یک بازی ماجراجویی اکشن دو و نیم بعدی است که دنباله‌ای برای نسخه اصلی بازی Blackmoor است. با معرفی این بازی موبایل همراه زومجی باشید.

یکی از کلاسیک‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی، سبک پلتفرمر و ماجراجویی است و بسیاری از آثار نوستالژیک در این سبک ساخته شده‌اند؛ بازی‌هایی دو بعدی که در آن‌ها بازیکنان، با حرکت دادن شخصیت اصلی به سمت چپ و راست و مبارزه با دشمنان در بازی پیشرفت می‌کنند. با گسترش بازی‌ها در پلتفرم موبایل، این سبک به راحتی توانست برای بازی‌های خود در میان بازیکنان خانه‌ای جدید پیدا کند و بازی‌های پلتفرمر ۲.۵ بعدی زیادی در طول این سال‌ها برای پلتفرم موبایل منتشر شده است. چهار سال پس از عرضه موفق بازی Blackmoor: Duberry's Quest برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، سازندگان این بازی در استودیوی Four Fats که در گذشته به نام Mooff Games فعالیت می‌کردند، به فکر عرضه‌ی نسخه‌ی دوم این بازی افتاده‌اند. Blackmoor 2: The Traitor King جدیدترین ساخته‌ی این استودیو است که دنباله‌ی بازی قبلی است و داستان قهرمان نسخه‌ی قبل را چند سال پس از نجات پرنسس روایت می‌کند. این بازی که در حال حاضر برای آیفون و آیپد قابل دانلود است، طبق گفته سازندگان در ماه دسامبر برای دستگاه‌های اندرویدی نیز عرضه خواهد شد. بازی آیفون Blackmoor 2 به طور رایگان منتشر شده و از خریدهای درون برنامه‌ای پشتیبانی می‌کند.

Blackmoor 2

گیم پلی بازی Blackmoor 2 برای طرفداران سبک پلتفرمر و اکشن دو بعدی بسیار آشنا است و در این بخش سازندگان به جای ارائه‌ی ایده‌های جدید، سعی در حفظ کردن حس نوستالژیک بازی داشته‌اند. پس از انتخاب از لیست قهرمانان بازی و ورود به دنیای شلوغ اثر، باید در طول هر مرحله‌ با دشمنان عادی بازی بجنگید و پس از کشتن این دشمنان که کار سختی‌ هم نیست، به مبارزه نهایی هر مرحله‌ (Boss Fight) می‌رسید که هم از لحاظ تنوع ظاهری و گیم‌پلی هرکدام روش مبارزه خاص خود را دارند و برای رد شدن از سد آن‌ها، باید از راه‌های مختلف حمله و استراتژی‌های متفاوت استفاده کرد. پس از شکست دادن باس هر مرحله، شخصیت اصلی وارد نقشه جهان بازی می‌شود که می‌توان برای انتخاب مرحله بازی از این نقشه استفاده کرد.

اتفاقات نسخه دوم Blackmoor سه سال پس از پایان بازی اصلی رخ می‌دهد

کنترل‌های Blackmoor 2: The Traitor King بسیار ساده است و از D-Pad لمسی در سمت چپ نمایشگر برای حرکت دادن شخصیت اصلی و دو کلید برای استفاده از شمشیر و پرش در سمت راست نمایشگر تشکیل می‌شود. همچنین به بازی بخش جدیدی به نام Dungeon Mode اضافه شده که در نسخه‌ی قبل وجود نداشت و یکی از تغییرات بازی نسبت به نسخه‌ی شماره‌ی یک است. در این بخش بازیکنان می‌توانند با طراحی و ساخت Dungeon خاص خود، سایر بازیکنانی را که از سراسر نقاط جهان به صورت آنلاین در حال تجربه‌ی Blackmoor 2 هستند، به چالش بکشند.

Blackmoor 2

در بخش طراحی و گرافیک Blackmoor 2 راه نسخه‌ی یک را ادامه داده و برای ارائه دادن حس نوستالژیک پلتفرمر‌های قدیمی تلاش کرده است. از تغییراتی که نسخه‌ی دوم بازی داشته می‌توان به ۲.۵ بعدی شدن بازی اشاره کرد که به بهتر شدن تجربه‌ی آن کمک بسیاری کرده است. این تغییر باعث شده تا بازی به بازیکنان آزادی عمل بیشتری بدهد و آن‌ها بتوانند با محیط و دنیای آن راحت‌تر ارتباط برقرار کنند. در سایر بخش‌ها نیز بازی عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و انیمیشن‌ها و طراحی بازی بسیار اصیل و خاص هستند. طراحی ظاهری مراحل بازی بسیار خوب انجام شده‌ و گل سر سبد این طراحی‌‌ها را می‌توان در طراحی باس‌های انتهای مراحل دید که بسیار پرجزئیات و زیبا طراحی شده‌اند. محیط‌ها، دشمنان و مراحل بازی بسیار متنوع طراحی شده‌ است و بازی در طولانی مدت برای بازیکنان خسته کننده و یکنواخت نخواهد شد.

Blackmoor 2

در اپ‌استور و پلی‌استور، بازی‌های زیادی در این سبک دیده می‌شوند و Blackmoor 2 یکی از بازی‌های اصیل و خوش ساختی‌ است که ارزش تجربه کردن را دارد. تجربه‌ی باس‌فایت‌های سخت و کشتن‌ تعداد زیادی از دشمنان برای به پایان رساندن مراحل بسیار لذت‌بخش است. با وجود اینکه بنای گیم‌پلی بازی بر کشتن و پیش‌روی نهاده شده است، Blackmoor 2 اصلا بازی خونین و خشم‌آگینی نیست و سازندگان به خوبی توانسته‌اند تعادل بخش‌‌های جدی و سرگرم کننده بازی را رعایت کنند.

دانلود بازی آیفون Blackmoor 2: The Traitor King


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده