نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

بررسی بازی Darksiders III از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Darksiders III خبر از یک تجربه هک اند اسلش نسبتا خوب می‌دهند. با مروری بر نمره‌های بازی همراه زومجی باشید. 

از همان نسخه اول که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، سری داکسایدرز توانست خودش را به عنوان یکی از بازی‌های خوب در سبک هک اند اسلش مطرح کند. همین مساله باعث شد تا نسخه دوم این بازی در سال ۲۰۱۲ منتشر شود که البته علی‌رغم نمره‌های خوب، چندان در زمینه فروش موفق نبود و در حد انتظارات THQ ظاهر نشد. پس از تعطیل شدن THQ و ورشکستگی این شرکت، نوردیک گیمز حقوق ساخت بازی Darksiders را خریداری کرد. نوردیک گیمز که امروزه با نام THQ Nordic شناخته می‌شود، پس از گذشت مدتی دستور ساخت نسخه سوم را صادر کرد و حال فردا، ۶ آذر، دارکسایدرز 3 رسما منتشر خواهد شد و البته که امروز نمره‌های این بازی منتشر شده‌اند و ما هم در زومجی امکان بررسی بازی را داشتیم. در ادامه نگاهی به نمره‌های بازی خواهیم داشت اما پیش از آن بد نیست تا کمی بیش‌تر با بازی آشنا شویم. 

Darksiders III از حیث داستانی در بازه زمانی موازی با دو نسخه پیشین روایت می‌شود. در حالی که در نسخه اول با War و در نسخه دوم با Death همراه شده بودیم، این بار سراغ سومین سوارکار آخرالزمان به نام فیوری می‌رویم که از طرف شورا موظف شده تا برای حفظ تعادل دنیا، به نبرد با هفت گناه اصلی برود. مثل نسخه‌های پیشین با یک تجربه هک اند اسلش سراسر اکشن طرف هستیم که البته به دلیل استفاده فیوری از سلاح‌ خاصش که یک زنجیر است، سیستم مبارزات و گیم‌پلی متفاوت از نسخه قبلی است و حس و حال جدیدی دارد. جدا از این تغییر سازنده بازی از Vigil Games به گانفایر گیمز هم مزید بر علت شده تا دارکسایدرز 3، یک سری ویژگی‌های جدید در مبارزاتش داشته باشد و برای مثال به جای رو‌به‌رو شدن بازیکن با تعداد زیادی از دشمنان در آن واحد، این بار دشمنان در دسته‌های کوچک‌تر به سراغ شما می‌آیند اما قدرت بالاتری دارند. 

نمره های Darksiders III خبر از یک تجربه هک اند اسلش نسبتا خوب می‌دهند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Darksiders III و نمره‌های آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. 

Darksiders III

  • سازنده: استودیو گانفایر
  • ناشر: THQ Nordic
  • تاریخ انتشار: ۶ آذر
  • سبک: هک اند اسلش
  • پلتفرم: پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4

Darksiders III

زومجی: ۸ از ۱۰

Darksiders 3 دقیقا همان‌گونه که از یکی از قسمت‌های این مجموعه انتظار داریم، به اندازه‌ی کافی شبیه به دو بازی قبلی و به اندازه‌ی کافی متفاوت با آن‌ها است؛ اثری که شما را با قرار دادن در نقش یک کاراکتر جذاب، وارد نقشه‌های به هم پیچیده و خاصش می‌کند و دائما چالش‌هایی جدی را مقابل‌تان می‌گذارد و در عین حال، قدرت‌های تازه‌ای را هم تحویل‌تان می‌دهد؛ طوری که فارغ از همه‌ی ضعف‌ها و قوت‌هایش، مخاطب آن را یک تجربه‌ی خارق‌العاده‌ی ویدیوگیمی نداند ولی به سادگی با الفاظی مانند خوب و دوست‌داشتنی به توصیف اکثر دقایقش بپردازد.

گیم اینفورمر: ۸ از ۱۰

طراحی جهان، گشت و گذار فیوری در آن، پازل‌های هرچند محدود بازی و مخصوصا مبارزات همگی طراحی بسیار خوبی دارند. با این حال مشکل اصلی بازی، این است که کمی قدیمی به نظر می‌رسد ولی در مجموع نقاط قوت دارکسایدرز 3 بر نقاط ضعف آن غلبه می‌کنند. 

آی‌جی‌ان: ۷ از ۱۰

Darksiders III تجربه‌ای است که در لابه‌لای تعداد زیاد بازی‌های پیچیده و جهان‌باز این روز‌ها، می‌توان از سادگی آن لذت برد. البته منظور از سادگی، راحت بودن مبارزات یا باس فایت‌های بازی نیست و این بخش‌های بازی گاهی می‌توانند شما را به چالش بکشند. منظور از سادگی، این است که با یک بازی سرراست طرف هستیم که می‌توان از تجربه اکشنی که ارائه می‌کند لذت زیادی برد. با این حال بدون شک اگر بازی یک سری المان‌های جدید داشت که باعث می‌شد تا حس و حال مدرن‌تری داشته باشد، می‌شد لذت بیش‌تری از آن برد. 

گیمز رادار: ۷ از ۱۰

طرفداران قدیمی مجموعه بدون شک از تجربه Darksiders 3 لذت زیادی خواهند برد و مبارزات بازی هم واقعا عالی هستند. با این حال مشکل اصلی بازی، ایراد‌های فنی متعدد آن است که جنبه‌های مثبتش را هم تحت‌شعاع قرار می‌دهد. 

گیم‌اسپات: ۴ از ۱۰

در Darksiders 3 می‌توان نشانه‌هایی از یک بازی خوب را پیدا کرد که البته زیر خرواری از مشکلات مدفون شده‌اند. مبارزات بازی شاید در نبرد‌های یک در برابر یک در محیط‌های باز کمی جذاب باشند، اما جدا از آن به دلیل مشکلاتی در دوربین و سیستم قفل کردن روی دشمنان، آزاردهنده می‌شوند. همچنین سیستم پیشرفت بازی هم بسیار ساده و خطی است و باعث می‌شود تا پس از مدتی مبارزات آن تکراری شوند. مشکلات فنی متعدد، ضعیف بودن پازل‌ها و بخش‌های پلتفرمر بازی و همچنین جذاب نبودن محیط‌های بازی هم دیگر مشکلاتی هستند که دارکسایدرز ۳ با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. 

نمره های Darksiders III

نمره های Darksiders III


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده