نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۶

تاریخ انتشار و جزییات بخش چندنفره بازی Red Dead Redemption 2

راک‌استار گیمز تاریخ انتشار بخش چندنفره بازی Red Dead Redemption 2 را اعلام کرد که بسته به نسخه خریداری‌شده از بازی و زمان آغاز تجربه آن متغیر است. 

امروز صبح خبری منتشر شد مبنی بر اینکه احتمالا برخی از کاربران بازی Red Dead Redemption 2 تجربه قسمت چندنفره آن را که با نام Red Dead Online شناخته می‌شود آغاز کرده‌اند. این خبر باعث شد تا اینچنین نتیجه‌گیری شود که احتمالا بخش چندنفره بازی به‌زودی رسما منتشر خواهد شد و حال راک استار، سازنده بازی رسما تاریخ انتشار نسخه بتای بخش چندنفره بازی را اعلام کرده است. بر این اساس بخش چندنفره بازی خیلی زود در دسترس قرار می‌گیرد اما بسته به اینکه شما کدام نسخه از بازی را خریداری کرده یا چه زمانی تجربه بازی را آغاز کرده باشید، زمان در دسترس قرار گرفتن بخش چندنفره برای‌تان متغیر است. 

اولین گروه از افرادی که می‌توانند بخش چندنفره بازی را تجربه کنند، خریداران نسخه آلتیمیت بازی هستند که Red Dead Online از ساعت ۱۷ فردا، ۶ آذر به وقت ایران برای‌شان در دسترس خواهد بود. دسته بعدی افرادی هستند که تجربه بازی Red Dead Redemption 2 را در روز عرضه آن یعنی ۴ آبان آغاز کرده‌اند و این افراد هم می‌توانند از ۷ آذر مشغول بازی کردن بخش چندنفره شوند. گروه بعدی که می‌توانند از ۸ آذر بخش چندنفره را تجربه کنند افرادی هستند که تجربه نسخه اصلی بازی را از ۵ تا ۷ آبان آغاز کرده‌اند و در نهایت سایر بازیکنانی که صرفا Red Dead Redemption 2 را خریداری کرده باشند، فارغ از نسخه و زمان آغاز تجربه بازی می‌توانند از ۹ آذر مشغول تجربه بخش آنلاین شوند. 

راک‌استار اعلام کرده که در دسترس قرار گرفتن بخش چندنفره در بازه‌های مختلف، باعث خواهد شد تا آن‌ها بتوانند راحت‌تر مشکلات احتمالی موجود را حل کنند. این شرکت همچنین در مورد جزییات بخش چندنفره بازی گفت:

ما در Red Dead Online تجربه کلاسیک بخش چندنفره نسخه قبلی این سری را با المان‌هایی ترکیب کرده‌ایم که باعث خواهد شد شاهد یک تجربه چندنفره غنی و جذاب باشیم. نتیجه این کار یک بخش چندنفره مفرح و جدید است که البته به مرور زمان بهتر و بهتر هم می‌شود. هسته اصلی گیم‌پلی بخش چندنفره بازی همان گیم‌پلی بخش داستانی آن است اما در Red Dead Online، محیط‌های وسیع و شهر‌های مختلف بازی تبدیل به جهانی مشترک شده‌اند که بازیکنان می‌توانند در آن تجربیات‌شان را با سایر بازیکنان به‌اشتراک بگذارند. 

به گفته سازندگان در بخش چندنفره، بازیکنان قادر خواهند بود شخصیت دلخواه خودشان را بسازند و قابلیت‌هایی را که حس می‌کنند برای سبک بازی‌شان بهتر است انتخاب کنند. در ادامه قادر خواهید بود به تنهایی در دنیای بازی ماجراجویی کنید یا اینکه با هفت بازیکن دیگر تیم تشکیل بدهید. در جریان Red Dead Online قادر به انجام فعالیت‌های مختلفی خواهید بود و برای مثال می‌توانید با دوستان‌تان مشغول کار‌هایی چون شکار یا ماهیگیری شوید، در شهر‌ها وقت‌تان را با انجام فعالیت‌های جانبی مختلف سپری کنید یا حتی با گشتن در دنیای بازی و به‌دست آوردن منابع ارزشمند، آن‌ها را به گروه‌های دیگر بفروشید. طبیعتا به عنوان یک تجربه چندنفره این امکان را در بازی خواهید داشت تا وارد نبرد با سایر بازیکنان یا گروه بازیکنان شوید. راک‌استار حتی اعلام کرده که برخی شخصیت‌های آشنا هم در Red Dead Online حضور خواهند داشت که می‌توانید از آن‌ها ماموریت دریافت کنید. 

چالش‌های مختلف هم بخش دیگری از Red Dead Online خواهند بود و البته راک‌استار اعلام کرده که این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های بخش چندنفره بازی هستند. همچنین سازندگان تاکید کرده‌اند که این قسمت به مرور زمان بهتر و تکمیل‌تر خواهد شد و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه می‌شوند. 

به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا بخش چندنفره بازی هم قادر خواهد بود موفقیت‌های بخش داستانی آن را تکرار کند یا خیر. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده