// دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۶

دو بازی جدید از Super Robot Wars برای کنسول‌ ها و دستگاه‌ های موبایل‌ معرفی شد

کمپانی باندای نامکو در جریان استریمی که برگزار کرد از بازی Super Robot Wars T برای کنسول‌ها و بازی Super Robot Wars DD برای موبایل رونمایی کرد.

کمپانی باندای نامکو (Bandai Namco) در جریان برنامه اینترنتی زنده‌ای اعلام کرد که دو نسخه جدید از سری بازی‌های Super Robot Wars منتشر می‌شود. اولین پروژه یعنی بازی Super Robot Wars T که حرف T نشان‌گر عبارت Terra است برای پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ منتشر می‌شود. در آن سو Super Robot Wars DD که مخفف نام Dimension Driver است برای دستگاه‌های موبایل آیفون و اندروید منتشر خواهد شد. هر دو بازی یاد شده در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر می‌شود. همچنین به گفته سازندگان یک «نسخه آسیایی» از بازی Super Robot Wars T منتشر خواهد شد که شامل زیرنویس‌ زبان‌های مختلف می‌شود که متاسفانه به جزئيات آن اشاره‌ای شده است.

در ادامه می‌توانید نام سری‌هایی را که در بازی Super Robot Wars T حضور خواهند داشت مشاهده کنید:

  • Mobile Suit Zeta Gundam
  • Martian Successor Nadesico: The Prince of Darkness
  • Mobile Suit Gundam: Char’s Counterattack
  • The King of Braves GaoGaiGar
  • Getter Robo Armageddon
  • The Brave Express Might Gaine
  • Aim for the Top! Gunbuster
  • Aura Battler Dunbine
  • Invincible Robot Trider G7
  • Mobile Suit Gundam: Char’s Counterattack – Beltorchika’s Children Units only
  • Armored Trooper Votoms, Armored Trooper Votoms: The Last Red Shoulder (Units only), Armored Trooper Votoms: Big Battle
  • Mobile Suit Crossbone Gundam, Mobile Suit Crossbone Gundam: Skull Heart Units only, Mobile Suit Crossbone Gundam: Steel Seven Units only
  • Mazinger Z Infinity
  • Mobile Suit Gundam ZZ
  • Aura Battler Dunbine: Tales of Neo Byston Well
  • Mobile Fighter G Gundam
  • Gun X Sword
  • Expelled from Paradise
  • Cowboy Bebop
  • Arcadia of My Youth: Endless Orbit SSX
  • Magic Knight Rayearth

super robot wars

همچنین سازندگان در مورد داستان این بازی توضیحاتی ارائه داده‌اند که در پایین می‌توانید آن را مشاهده کنید:

نسل انسان‌ها در حال منقرض شدن است. ظرفیت فضا نیز در حال کاهش است و در آن سو رنگ انسانيت و خوبی از بین رفته است. نیرو‌های پلیدی در حال گرفتن کنترل بشریت هستند و ترس در تک تک انسان‌ها پدید آمده است. در این دوران بحرانی، بشریت و کره زمین وارد جنگی شده‌اند که سرنوشت همه چیز را مشخص خواهد کرد.

در بین نام سری‌های شاهد عبارت «Units Only» هستیم که به این معنی است که رویداد‌های داستانی هر یک از  آن‌ها به طور کلی در بازی حضور نخواهد داشت اما ربات‌ها و کاراکتر‌های آن سری به این بازی اضافه شده‌اند. مواردی هم که در فهرست پررنگ شده‌اند نشان‌گر این است که اولین بار است که شاهد سری یاد شده در مجموعه بازی‌های Super Robot Wars خواهیم بود.

همچنین آدرس سایت این بازی، عبارت «Sorewaterada.suparobo.jp» را نشان می‌دهد که در واقع یک شوخی است که با نام سازنده این سری یعنی ترادا تاکانوبو (Terada Takanobu) شده است. وی اشاره داشت که بسیاری از طرفداران از او پرسیده‌اند که «آیا حرف T در بازی نشان‌گر فامیلی وی یعنی Terada است؟» از آنجا که مجموعه یاد شده بیش از ۲۵ سال سن دارد سازندگان تمامی حروف را در نام بازی‌ها استفاده کرده‌اند و از همین رو تصمیم گرفته‌اند که باری دیگر برای ادای احترام به خالق این مجموعه از حرف T استفاده کنند.

از میان نام‌هایی که در فهرست پررنگ شده‌اند می‌توان به Expelled from Paradise اشاره کرد که در واقع یک انیمه است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است و گن اوروبوچی وظیفه نوشتن داستان آن را بر عهده داشته است. این انیمه در سبک علمی تخیلی ساخته شده است و در آن شاهد ربات‌هایی غول پیکر بودیم که با این بازی سازگاری خواهد داشت.

super robot wars

در آن سو حضور Cowboy Bebop، طرفداران را متعجب کرد اما پس از مدتی کاربران متوجه شدند که اضافه شدن نبرد‌های تن به تن این سری می‌تواند حال‌وهوایی دور از انتظار به این بازی ببخشد. از طرفی Arcadia of My Youth: Endless Orbit SSX یک مجموعه تلویزیونی است که در واقع ادامه فیلم Arcadia of My Youth است که شامل بخشی می‌شود که کاپیتان هارلاک در آن حضور دارد.

Rayearth نیز یکی از مجموعه‌هایی است که طرفداران سال‌ها انتظار آن را می‌کشند و حال برده شدن نام آن بسیاری از کاربران را به وجد آورده است. حتی صداپیشه یکی از کاراکتر‌های این مجموعه یعنی کنجی آکابین در جریان استریم به بازی ابراز علاقه کرد و از ذوق و شوق خود سخن گفت. وی خاطرنشان کرد که خودش و خواهرش از زمان کودکی تمامی مانگاها و کارتون‌های این مجموعه را دنبال می‌کردند و خاطرات زیادی از آن دارند. گویا کاراکتر مورد علاقه وی نیز Umi است.

ظاهرا صداپیشگی بازی به نحو احسن انجام شده است و حجم دیالوگ‌های نسخه جدید از بازی‌های پیشین نیز بیشتر است. هوشیونو گویا در ابتدای کار برای ضبط صدای کاراکتر Van پس از سه سال با کمی چالش مواجه شده بود. درواقع در لحظاتی که وی قصد داشت صدای فریاد کاراکتر را ضبط کند به مشکل برخورده بود. وی خاطرنشان کرد که در حین صداپیشگی در حال میل کردن عسل و شکلات‌های مخصوص حنجره بوده است. گویا پس از آن وی موفق شده است که تمام کار خود را در یک روز انجام دهد؛ با توجه به اینکه سازنده این بازی گفت که برای صداپیشگان دیگر معمولا دو روز طول می‌کشید که ضبط صدای آن‌ها انجام شود.

در ادامه سازندگان در مورد بازی موبایل این مجموعه اطلاعاتی منتشر کرده‌اند که در ابتدا از حضور سری‌های مختلف در جهان‌های آن صحبت شد. در ادامه می‌توانید از نام انیمیشن‌های حاضر در این بازی مطلع شوید:

  • جهان ۱:  Devilman (مانگا اصلی), Steel Jeeg, Mazinkaiser (OVA), Super Electromagnetic Robo Combattler V, Aura Battler Dunbine
  • جهان ۲: Super Electromagnetic Robot Voltes V, Mobile Suit Zeta Gundam, Mobile Suit Gundam: Char’s Counterattack, Mobile Suit Gundam Unicorn, Getter Robo Armageddon, The King of Braves GaoGaiGar, Rebuild of Evangelion 1.0, Rebuild of Evangelion 2.0.
  • جهان ۳: Full Metal Panic series, Mobile Suit Gundam Seed, Mobile Suit Gundam 00, Code Geass: Lelouch of the Rebellion.
  • جهان ۴: Armored Trooper Votoms, Blue Comet SPT Layzner, Zegapain, Zegapain ADP, Valvrave the Liberator, Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans.

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، لیست مجموعه‌ها به چهار قسمت مختلف تقسیم شده است. کاربران با آغاز بازی یکی از چهار جهان را انتخاب می‌کنند و در انتها داستان تمامی جهان‌ها به یکدیگر متصل می‌شود. در این راستا کاربران می‌توانند تمامی آن‌ها را نیز تجربه کنند. همینطور اولین بار است که شاهد Gundam IBO و Valvrave در سری بازی‌های سوپر ربات وارز هستیم. همچنین چهارمین جهان نیز میزبان «ربات‌های سوپر» نشده است و از این رو شما با تجربه این جهان این ربات‌های یاد شده را دریافت نمی‌کنید. البته ترادا در ادامه خاطرنشان کرد که ربات Valvrave جزو ربات‌های مدرن محسوب می‌شود که البته این گفته برخلاف نظر طرفداران بود.

super robot wars

گفتنی است که نسخه موبایل این بازی یعنی Dimension Driver در مقایسه با دیگر آثار این مجموعه متفاوت خواهد بود. در ابتدا، کاربران شاهد یک حالت خودکار در بازی خواهند بود. همینطور دیگر مکانیزم‌های Ally Phase و Enemy Phase در این بازی دیده نمی‌شود. در عوض، هر یک از واحد‌های جنگی با توجه به مقدار سرعت خود واکنش نشان خواهند داد. در این راستا کاربران با مشاهده گوشه سمت چپ صفحه خود می‌توانند رفتار واحد‌های خود را بررسی کنند.

بازی Super Robot Wars T برای پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوییچ در سال ۲۰۱۹ منتشر می‌شود. بازی موبایل این مجموعه یعنی Super Robot Wars DD نیز برای آیفون و اندروید در دست ساخت قرار دارد. احتمال می‌رود که در دو ماه آینده شاهد مشخص شدن تاریخ انتشار بازی Super Robot Wars T باشیم. همینطور انتظار می‌رود که استریم دیگری نیز در این راستا برگزار شود که اطلاعات بیشتری از پروژه‌های سازندگان به اشتراک گذشته شود. همینطور مجله ژاپنی فامیتسو نیز اعلام کرد که در شماره جدیدش در ۱۰ صفحه در مورد این بازی اطلاعاتی منتشر خواهد کرد.

نظرات خود را در مورد سری بازی‌های Super Robot Wars با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده