نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۳

آل پاچینو در اقتباس سینمایی شاه لیر بازی می‌کند

آل پاچینو قرار است در اقتباس سینمایی جدید شاه لیر، اثر ویلیام شکسپیر، ایفای نقش کند. این فیلم به کارگردانی مایکل ردفورد ساخته خواهد شد.

آل پاچینو یک بار دیگر در اثری اقتباسی از ویلیام شکسپیر بازی خواهد کرد. طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، این بازیگر کهنه‌کار که در سال ۲۰۰۴ با فیلم سینمایی دیگری بر اساس نوشته‌های شکسپیر به نام «تاجر ونیزی» به پرده سینماها آمده بود، این بار نقش شاه لیر (King Lear) را در فیلم اقتباسی از این نمایش‌نامه ایفا می‌کند.

کارگردان شاه لیر، مایکل ردفورد خواهد بود که بیش از دو دهه قبل با فیلم Il Postino نامزد اسکار شد و کارگردانی تاجر ونیزی را هم بر عهده داشت. ردفورد در مورد ساخت شاه لیر و همکاری با آل پاچینو می‌گوید:

شاه لیر اثری است که همه دوست دارند اقتباسی سینمایی از آن بسازند و آل هم از مدت‌ها قبل ایده‌هایی برای چنین فیلمی داشت. هرچند او پیش از این هم در فیلمی بر اساس نمایش‌نامه‌ شکسپیر بازی کرده است، ولی تفاوت زیادی وجود دارد بین کاراکتر آل در تاجر ونیزی (شایلاک) که تنها در پنج صحنه حضور داشت با کاراکتر شاه لیر که کل فیلم را به خود اختصاص می‌دهد.

ما فیلم عظیمی خواهیم ساخت و فکر می‌کنم خود آل پاچینو هم به عنوان یک بازیگر فوق‌العاده دوست دارد چنین نقش محشری را به کارنامه خود اضافه کند.

بری نویدی، تهیه‌کننده فیلم که سابقه همکاری با پاچینو و ردفورد را در تاجر ونیزی دارد هم می‌گوید:

پیش از این هم علاقه و اشتیاق زیادی به ساخت این فیلم سینمایی داشتیم، ولی به دلایلی کار کلید نمی‌خورد و اکنون با انرژی کامل به سراغ ساخت شاه لیر می‌رویم و امیدواریم بتوانیم اثری بزرگ و حماسی خلق کنیم.

هرچند کلیت متن بر اساس نوشته‌های شکسپیر ساخته می‌شود، ولی نحوه نمایش آن و تدارک حال و هوای بصری مناسب برای فیلم نیاز به کار زیادی دارد و مایکل تلاش زیادی خواهد کرد تا آن را به شکلی طبیعی و باورپذیر کار کند.

آل پاچینو در طول این مدت در دو فیلم سینمایی بزرگ هم بازی کرده است که هر دو در سال ۲۰۱۹ اکران می‌شوند؛ فیلم ایرلندی (The Irishman) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و روزی روزگاری در هالیوود (Once Upon a Time in Hollywood) اثر کوئنتین تارانتینو.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده