نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

واکنش منتقدان به فیلم Creed 2 - کرید 2

فیلم کرید 2 (Creed 2) با بازی سیلوستر استالونه و مایکل بی. جردن اکران شده و تا حدی توانسته نظر منتقدان را به خود جلب و امتیازات نسبتا خوبی را از آنها دریافت کند.

فیلم Creed 2 یا در زبان فارسی «کرید 2» یکی از جدیدترین اثر درام، اکشن و ورزشی کمپانی مترو گلدوین مایر (Metro Goldwyn Mayer) و همچنین کمپانی نیو لاین سینما (New Line Cinema) است که به‌دست استیون کاپل جونیور، کارگردان فیلم Grown-ish (گرون-ایش) و فیلم The Land (سرزمین)، ساخته شده است. در فیلم کرید 2، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون مایکل بی جردن در نقش آدونیس کرید، فلورین مانتینو در نقش ویکتور دراگو، سیلوستر استالونه در نقش راکی بالبوآ، تسا تامپسون در نقش بیانکا، دولف لاندگرن در نقش ایوان دراگو، فیلیسیا رشاد در نقش مری ان کرید، وود هریس در نقش تونی اورز، آندره وارد در نقش دنی ویلر، راسل هرنزبی در نقش بادی مارسل، مایکل بافر در نقش خود و ایواندر هالیفیلد در نقش خود و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم کرید 2 در تاریخ ۱۴ نوامبر سال جاری (۲۳ آبان) در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن که در شهر نیویورک قرار دارد، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۶۷ را از بین ۴۱ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این اثر برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. سیلوستر استالونه برای ایفای نقش در قسمت اول این مجموعه یعنی فیلم Creed (کرید)، موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب شد. او همچنین در نگارش فیلمنامه فیلم کرید 2 هم دست داشت و علاوه بر آن، برای هشتمین بار، نقش شخصیت راکی بالبوآ را در این اثر درام ایفا کرد. فیلم کرید در سایت متاکریتیک در قسمت آثار پیشنهادی گذاشته شده است و امتیاز بسیار بالا یعنی ۸۲ را کسب کرده است. این اثر توانست در باکس آفیس داخلی، چیزی در حدود ۱۱۰ میلیون دلار را کسب کند.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم Creed 2 در مرکز هنرهای نمایشی لینکلن و همچنین نمایش عمومی آن در سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Creed 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

آدونیس کرید باید یک تعادل را در زندگی خود به وجود بیاورد؛ تعادلی بین زندگی شخصی، تعهداتی که نسبت به آن دارد و همچنین ادامه‌ی ورزش حرفه‌ای خود و آماده شدن برای مبارزه‌ی بزرگ بعدی. او در این مبارزه، در مقابل چالش بسیار بزرگی قرار می‌گیرد که سرنوشت او را می‌سازد و بزرگ‌ترین چالش زندگی‌اش خواهد بود. او خیلی زود با رقیبی روبه‌رو می‌شود که نام خانوادگی‌اش به گذشتهٔ خانواده کرید گره خورده است و آدونیس بی‌صبرانه منتظر حضور در رینگ و مبارزه با این رقیب است. از طرف دیگر راکی بالبوآ تا انتها در کنار آدونیس خواهد بود و این دو همراه یکدیگر با میراثِ تلخِ مشترک زندگی خود و همچنین این پرسش که به‌راستی چه چیزی ارزش مبارزه را دارد، مواجه خواهند شد و به این نتیجه می‌رسند که هیچ چیز بااهمیت‌تر از خانواده نیست. قسمت دوم فیلم Creed به ریشه‌های این مجموعه بازمی‌گردد تا دوباره متوجه شویم چه چیزی در وهلهٔ اول باعث می‌شود که شما را قهرمان بنامند و البته این موضوع را به یادتان می‌آورد که مهم نیست چه جایگاهی دارید و به کدام سمت حرکت می‌کنید؛ این موضوع که نمی‌توانید از تاریخ فرار کنید، حقیقتی کتمان‌ناپذیر است.

Creed II - Creed 2

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Creed 2 بیندازیم:

ای. او. اسکات | نیویورک تایمز

۹۰ از ۱۰۰

فیلم Creed 2 یک اثر فوق‌العاده خوب است؛ یک اثر کاملا ورزشی با محوریت بوکس که با نکته‌های زیبای الهام گرفته و همچنین علم مخصوصی که در آن وجود دارد، به رسم و سنت ژانر خودش احترام گذاشته است اما با این حال، باز هم احساس می‌شود که یک اثر کاملا جدید و هیجان انگیز است.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

فیلم کرید 2 با قلب و مهارت ساخته شده است. از طرف دیگر، جردن به گونه‌ای عمل و در هر صحنه آنقدر استعداد و تلاش سرمایه‌گذاری کرده است که در نهایت باعث شده تمامی آن صحنه‌ها مهم به نظر برسد.

استفانی ویتی | فیلم ژورنال اینترنشنال

۷۵ از ۱۰۰

مایکل بی جردن واقعا خودش را به این فیلم متعهد کرده بود. صحنه‌های او با تسا تامپسون گرما و صمیمیت واقعا خالص و زیبایی داشت.

آن هورنادی | واشینگتون پست

۶۳ از ۱۰۰

فیلم Creed 2 یک اثر قابل احترام است و دنباله‌ای برای دنباله‌ی قبلی به حساب می‌آید؛ هرچند که زیبایی و آن بافت و جنس روایت قسمت قبل خود را در وجودش ندارد.

Creed II - Creed 2

ایان فریر | امپایر

۶۰ از ۱۰۰

رابطه‌ی فیلم کرید 2 با کرید، درست همانند دنباله‌های سری فیلم Rocky (راکی) با نسخه‌ی اصلی مجموعه است؛ یک نسخه‌ی کلی‌تر و با بافت کمتر نسبت به نسخه‌های بوکسی و ورزشی اصلی و قبلی. به نطر می‌رسد که تفاوت اصلی‌ای که بین این دو قسمت دیده می‌شود، کوگلر است.

تام جورجنسن | آی جی ان

۶۰ از ۱۰۰

با این حال، به نظر نمی‌رسد که فیلم کرید 2 گذشته را رها کرده باشد. این اثر، مسیر جدید و هیجان انگیزی را که توسط کوگلر ایجاد شده بود، رها کرد تا بتواند از مواردی استفاده کند که پیش از آن خلق شده بود.

سم. سی مک | مجله اسلنت

۵۰ از ۱۰۰

فیلم کرید 2 هم آن فضای سیاسی مهمی را که فیلم Rocky IV (راکی 4) در خود داشت، ندارد و هم فاقد آن شجاعت و جسارتی که فیلم کرید ریان کوگلر داشت، است.

راجر مور | مووی نیشن

۳۸ از ۱۰۰

می‌توان گفت که به ندرت یک ایده‌ی اصلی و جدید یا یک سبک جدید در این اثر وجود دارد. فیلم کرید 2 اثری به حساب می‌آید که انگار یک نوع دنباله برای سری فیلم راکی است؛ اثری که همان شخصیت‌ها، تم‌ها، مبارزه‌ها و شرایط مختلف را بازیابی کرده است و حالا مایکل بی. جردن و تسا تامپسون را به جای سیلوستر استالونه و تالیا شایر قرار داده است.

لازم به ذکر است که فیلم Creed 2 توانسته رتبه ۱ را در لیست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ کسب کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Creed 2 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای عالی و جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Creed II - Creed 2


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده