// شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۴

آغاز مسابقات انتخابی WESG 2018؛ شهریار شاکی نماینده ایران در رشته Starcraft 2

در جریان مسابقات انتخابی WESG 2018 شهریار شاکی با شکست رقبای خود در غرب آسیا، به عنوان اولین نماینده ایران در WESG 2018-2019 در رشته Starcraft 2 برگزیده شد.

امسال نیز با رسیدن به هفته‌ پایانی نوامبر شاهد برگزاری و انتخاب برگزیدگان ورزش های الکترونیک جهان برای حضور در رقابت‌های جهانی World Electronic Sports Games هستیم؛ مسابقاتی که با پشتیبانی کمپانی بزرگ علی‌بابا در چین برگزار می‌شود و از سال گذشته شاهد حضور برترین بازیکنان جهان در رشته‌های مختلف در آن هستیم. نخستین رقابت‌های انتخابی اما با برگزاری مسابقاتی در اقصی نقاط جهان در رشته‌ StarCraft 2 آغاز شد؛ جایی که در غرب آسیا، شرکت‌کنندگانی از کشورهای خاورمیانه برای کسب تنها سهمیه‌ی غرب آسیا به مصاف یکدیگر رفتند. برخلاف سال گذشته، امسال تنها یک نماینده از غرب آسیا قادر به حضور در جمع برترین بازیکنان بود که شهریار شاکی با نام مستعار DeMiGoD توانست با پیروزی در برابر سایر حریفان به صورت مستقیم سهمیه‌ی حضور در WESG 2018 را در رشته استارکرفت 2 به دست بیاورد. شهریار شاکی پیش از این نیز در سال جاری به عنوان نماینده‌ی کشورمان در رقابت‌های آسیایی جاکارتا 2018 وارد رقابت‌های بازی Starcraft 2 شده بود که در نهایت توانست به مقام چهارم دست پیدا کند.

WESG 2018 StarCraft 2 شهریار شاکی DeMiGoD

برترین بازیکنان ورزش‌های الکترونیک جهان در نهایت در ماه مارس ۲۰۱۹ در شهر چونگ‌کینگ در غرب کشور چین برای کسب مقام قهرمانی در رشته‌های مختلف به مصاف یکدیگر می‌روند. در این دوره از رقابت‌های استارکرفت 2،‌ شرکت‌کنندگان برای کسب جایزه ۱۵۰ هزار دلاری با یکدیگر رقابت می‌کنند. نفرات دوم تا چهار اما به ترتیب ۴۰، ۲۰ و ۱۰ هزار دلار را کسب خواهند کرد. برخلاف دوره گذشته، امسال نفرات پنجم تا هشتم تنها ۵ هزار دلار را به دست می‌آورند.

در کنار رشته استارکرفت 2، مسابقات WESG امسال نیز میزبان بازیکنانی از رشته‌های PES 2019، هارت استون، CS: G‌O و DOTA 2 خواهد بود. در رشته PES 2019 ایران به صورت مستقیم یک سهمیه در رقابت‌های نهایی برای کسب جایزه ۳۰ هزار دلاری خواهد داشت؛ در نتیجه برخلاف سایر رشته‌ها برترین بازیکن ایران در رشته PES 2019 به صورت مستقیم وارد رقابت‌های نهایی WESG 2018 در ماه مارس می‌شود. از طرفی در رشته کانتر استرایک نیز تیم For Glory از کشور ایران برای حضور در رقابت‌های این رشته در ماه مارس به مصاف بازیکنانی از غرب آسیا رفت که توانست به مقام دوم دست پیدا کند. مرحله نهایی مسابقات انتخابی رشته کانتر استرایک در هفته‌های‌ آینده برگزار می‌شود.

جدول بازیکنان نهایی رشته StarCraft 2 در مسابقات WESG 2018 به شرح زیر است:

WESG 2018 StarCraft 2 Shahriar Shaki DeMiGoD

ما هم در تیم زومجی این پیروزی شهریار شاکی را تبریک می‌گوییم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده